Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone-användare föredrar Apples kartor

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples kartor har fått mycket kritik sedan lanseringen, men enligt ny data har de flesta Iphone-användare fortsatt att använda appen hellre än att installera Google Maps.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Finspång
  • 2013-11-11 17:24

Jag har Apples maps, Google maps och Sygic installerat på min iPhone och brukar växla mellan dem för att jämföra. Börjar gilla Apples maps mer och mer och jag uppfattar det som att kartorna och navigationen blir bättre med tiden. Senast var förra torsdagen när jag skulle till en adress i en annan stad använde jag Sygic som vanligt då den fungerar bäst som ersättare till en riktig gps med alla funktioner en vanlig gps vanligtvis har som lane assist osv. Men denna gång gick Sygic bet och kartan börja hoppa runt och tillslut visste varken jag eller gps:en vart jag var eller skulle åka. Stannade till och slog på Apple maps istället och den ledde mig direkt till min destination utan problem.

Blev faktiskt förvånad över hur smidigt och bra Apple maps fungerade den här gången. Det jag gillar mest med Apple maps är att navigationen visas på låsskärmen. Att den dessutom tänder upp skärmen när det är något man behöver uppmärksamma är väldigt trevligt

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2013-11-12 10:56

Körde endast med Google Maps sedan Apple totalfloppade med sina kartor till en början men nu har jag gått över till Apples kartor efter att de flesta buggar och konstigheter har städats bort.

Ursprungligen av Redaktionen:

Apples kartor har fått mycket kritik sedan lanseringen, men enligt ny data har de flesta Iphone-användare fortsatt att använda appen hellre än att installera Google Maps.

Läs hela artikeln här

Har endast kört med de nya äpplekartorna sedan iOS 7. Men tycker att förutom att den säger att jag ska köra flygväg över en motorväg när jag åker på Hissingen i Göteborg så är det bra. Men små rent idiotiska fel finns kvar..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-15 08:59
Ursprungligen av Redaktionen:

... men enligt ny data har de flesta Iphone-användare fortsatt att använda appen hellre än att installera Google Maps.

Läs hela artikeln här

Förklaringen till det är att den absoluta majoriteten av de som använder iPhone inte är medvetna om bytet från Google till Apple kartor. Därmed installerar "få" Google maps. Av de aktiva användarna (som hänger här) är procentandelen betydligt högre. I mina ögon är det såpass uppenbart att det inte förtjänar en särskild undersörkning.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-11-15 09:09
Ursprungligen av timofej:

Förklaringen till det är att den absoluta majoriteten av de som använder iPhone inte är medvetna om bytet från Google till Apple kartor. Därmed installerar "få" Google maps. Av de aktiva användarna (som hänger här) är procentandelen betydligt högre. I mina ögon är det såpass uppenbart att det inte förtjänar en särskild undersörkning.

Kunde inte sammanfattat det bättre själv. Hela undersökningen är ju en självuppfyllande profetia!

Själv avstår jag Apple Maps tills att de har fått ordning på sina sattelitöversikter.

Ursprungligen av timofej:

Förklaringen till det är att den absoluta majoriteten av de som använder iPhone inte är medvetna om bytet från Google till Apple kartor. Därmed installerar "få" Google maps. Av de aktiva användarna (som hänger här) är procentandelen betydligt högre. I mina ögon är det såpass uppenbart att det inte förtjänar en särskild undersörkning.

Det är sant och det visar samtidigt att de flesta inte bekymrar sig om det som vi som så ofta bråkar om ?
De använder det som finns oavsett om det är Apple eller Google eller IOS eller Android.

1
Bevaka tråden