Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Onyx visar att syntax fel uppstått

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, fick detta resultat när jag körde onyx. Någon som vet vad det betyder och om det går/behövs åtgärdas?

Tack på förhand

Martin

Syntax fel eller Syntax Error brukar vara ett programmeringsfel. Gissningsvis, samt av vad jag kan utläsa av rutan, försökte Onyx genomföra en åtgärd som inte tillåts av systemet alt en åtgärd för vilken vissa parametrar inte stämmer...fast det är bara en gissning...

Ursprungligen av gadgetman:

...när jag körde onyx....

Vad körde du i Onyx när detta hände?

Vilken version av Onyx?
Vilken version av OS X?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-11-11 08:25
Ursprungligen av gadgetman:

Hej, fick detta resultat när jag körde onyx. Någon som vet vad det betyder och om det går/behövs åtgärdas?

Tack på förhand

Martin

Det står i rutan att fel uppstod när den försökte läsa/parsa ett gäng plist-filer. Antagligen är det fel på de plist-filer som nämns:

/Library/Preferences/com.apple.java.util.prefs.plist
/Library/Preferences/com.apple.preferences.sharing.plist
/Library/Preferences/com.install4j.installations.plist
/Users/gadgetman/Library/Preferences/com.apple.ink.framework.plist

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad körde du i Onyx när detta hände?

Vilken version av Onyx?
Vilken version av OS X?

Jag körde ¨Kontrollera - Inställningar ¨ . Jag har Onyx 2.8.1 och OS 10.9.

Ursprungligen av Mymac4ever:

Syntax fel eller Syntax Error brukar vara ett programmeringsfel. Gissningsvis, samt av vad jag kan utläsa av rutan, försökte Onyx genomföra en åtgärd som inte tillåts av systemet alt en åtgärd för vilken vissa parametrar inte stämmer...fast det är bara en gissning...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad körde du i Onyx när detta hände?

Vilken version av Onyx?
Vilken version av OS X?

Ursprungligen av Vassius:

Det står i rutan att fel uppstod när den försökte läsa/parsa ett gäng plist-filer. Antagligen är det fel på de plist-filer som nämns:

/Library/Preferences/com.apple.java.util.prefs.plist
/Library/Preferences/com.apple.preferences.sharing.plist
/Library/Preferences/com.install4j.installations.plist
/Users/gadgetman/Library/Preferences/com.apple.ink.framework.plist

Tackar för svar MEN vad kan jag göra åt det ?

Ursprungligen av gadgetman:

Tackar för svar MEN vad kan jag göra åt det ?

Mitt tips:
Flytta de där plist-filerna - antingen till papperskorgen (men töm inte!), eller till en mapp någonstans utanför systemmappen.
Kör Onyx igen, och se vad som händer.
Rapportera här.

Sen kan du prova att köra datorn ett tag, och om allting verkar funka som vanligt - kasta då plist-filerna som du flyttade bort tidigare.

Ursprungligen av gadgetman:

Tackar för svar MEN vad kan jag göra åt det ?

Jag läste en kommentar på CNet's nedladdningssida där någon föreslog att man skulle prova med ett annat program e-som Onyx blivit sämre sedan uppdateringen. Ett annat liknande program är Cocktail

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-11-11 19:12

If it ain't broke, don't fix it. – Bert Lance.

Vad är det du vill uppnå från första början?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Mitt tips:
Flytta de där plist-filerna - antingen till papperskorgen (men töm inte!), eller till en mapp någonstans utanför systemmappen.
Kör Onyx igen, och se vad som händer.
Rapportera här.

Sen kan du prova att köra datorn ett tag, och om allting verkar funka som vanligt - kasta då plist-filerna som du flyttade bort tidigare.

Tog bort de tre första filerna och inget verkar krångla och när jag körde OnyX igen var det bara ett syntax fel kvar.
Kan inte hitta den sista av filerna ¨/Users/gadgetman/Library/Preferences/com.apple.ink.framework.plist ¨ i något av biblioteken.
Har försökt söka det också men inget resultat.

Så undrar jag om båda biblioteken skall ligga utanför /användar/ foldern ?

Ursprungligen av reboot81:

If it ain't broke, don't fix it. – Bert Lance.

Vad är det du vill uppnå från första början?

Datorn är otroligt seg och badbollen dyker upp i tid och otid. Men har nu kört rensa med OnyX och nu är det bättre.

Ursprungligen av gadgetman:

...i något av biblioteken.
Har försökt söka det också men inget resultat.
Så undrar jag om båda biblioteken skall ligga utanför /användar/ foldern ?

Användarens biblioteksmapp är osynlig. Håll nere Alt och klicka på "Gå"-menyn i Finder, så syns den där.

Tack för alla förslag, tog just bort den sista filen så nu får vi se vad som händer, Mvh Martin

1
Bevaka tråden