Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

On/off knappen och Mavericks

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-10 19:08

Sedan jag uppdaterade till Mavericks så har on/off-knappen bytt funktion. Nu försätter den datorn i vila. Inte off. Ska det vara så?

Ja. Håll inne den några sekunder och du kan välja om du skall vila, starta om eller stänga av. Ännu längre för tvångsavstängning (som tidigare).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-10 19:26
Ursprungligen av johan_tanying:

Ja. Håll inne den några sekunder och du kan välja om du skall vila, starta om eller stänga av. Ännu längre för tvångsavstängning (som tidigare).

Tack! Då är ju även det en förbättring..:)

Annorlunda iaf. Förändring för förändringens egen skull? Nåja, jag är fortfarande kvar på 10.6.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-10 22:37
Ursprungligen av johan_tanying:

Annorlunda iaf. Förändring för förändringens egen skull? Nåja, jag är fortfarande kvar på 10.6.

Säker ingen världsförbättrande uppfinning. Men för mig som kör min dator på jobbet och precis klarar mig utan att ladda om jag snålar lite så kan det vara bra att enkelt kunna sätta i vila.

Jag tycker att det är riktigt smidigt. Det vill säga nu när jag, efter att ha läst den här tråden, fattat förändringen helt. Tack!

Ursprungligen av johan_tanying:

Annorlunda iaf. Förändring för förändringens egen skull? Nåja, jag är fortfarande kvar på 10.6.

*OFFTOPIC*

Snow Leopard i mitt hjärta <3 Längtar till den dagen Apple gör en lika polerad release. Gränssnittet i SL är verkligen helt enhetligt och stilrent, samtidigt som det är stabilare än någon annan X-release.

Nu har jag en MacBook Pro (2013) så jag kan ju tyvärr inte köra något äldre än Mavericks på den. Lycko dig

På tal om 10.6, där detta funkar: kan du inte stänga av datorn med ett nedslag av Ctrl+Eject på tangentbordet? Isåfall behöver du inte oroa dig för om du stängde av eller sövde datorn alternativt tagit kål på knappen för att ha tryckt in den för hårt(vilket jag läst kan hända)

1
Bevaka tråden