Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Mini + Magine = hur?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Mac Mini under TVn.
Jag vill byta till Magine. Tittar för lite på TV för att betala för dyr tv (http://www.youtube.com/watch?v=s0T1DBV1ylU)

Men jag vill inte sitta med tangentbord alt dator för att fjärrstyra Magine.

Jag har inte smart-tv (ännu...) så det jag har i fjärrstyrningsväg är:
Apple Remote
Logitech Harmony One

Magine startas när jag startar Google på Mac Minin.

Vad blir nästa steg?

Senast redigerat 2013-11-10 20:51

Magine är en TV-tjänst i din webbläsare (Finns ej pluggar till XBMC, Plex etc). Det du faktiskt efterfrågar är hur du på smidigaste sätt kontrollerar din webbläsare.

Skulle rekommendera dig att köpa Logitech diNovo Mini

Finns dessvärre inget smidigare sätt vad jag vet om du nu inte kan skripta din Harmony att navigera på en webbsida.

Bästa alternativet kanske är att köra skärmspegling från en iPad eller iPhone.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Skulle rekommendera dig att köpa Logitech diNovo Mini

Finns dessvärre inget smidigare sätt vad jag vet om du nu inte kan skripta din Harmony att navigera på en webbsida.

Bästa alternativet kanske är att köra skärmspegling från en iPad eller iPhone.

Okej... hoppsan det var en fjärr det!

Hmm går den att skripta? Gärna länk till det i så fall!

Skärmspegling vill jag slippa, såg precis att Magine har en egen fjärr inbyggd.
Den måste jag testa innan jag går vidare. Hittade din harmony på nätet för 400 kr.

Problemet är att frun vill kunna "zappa"...

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Okej... hoppsan det var en fjärr det!

Hmm går den att skripta? Gärna länk till det i så fall!

Skärmspegling vill jag slippa, såg precis att Magine har en egen fjärr inbyggd.
Den måste jag testa innan jag går vidare. Hittade din harmony på nätet för 400 kr.

Problemet är att frun vill kunna "zappa"...

Du får googla på hur man kan scripta det, har ingen aning om hur man gör eller om det ens går. Vet dock att man kan hitta på många egna lösningar med Harmony.

Testade precis att paira min TV till min iPhone 5. Fungerade dessvärre skräp i både Safari och Chrome. Kanske fungerar bättre om du har någon typ av smart-TV:
http://www.youtube.com/watch?v=3hwX2_a-Mb4

Ursprungligen av barbapappa_86:

Du får googla på hur man kan scripta det, har ingen aning om hur man gör eller om det ens går. Vet dock att man kan hitta på många egna lösningar med Harmony.

Testade precis att paira min TV till min iPhone 5. Fungerade dessvärre skräp i både Safari och Chrome. Kanske fungerar bättre om du har någon typ av smart-TV:
http://www.youtube.com/watch?v=3hwX2_a-Mb4

Precis vad jag gjorde nu också. Jag provade att para ihop iPaden och Safari på TVn. Så länge jag hade en parsidan igång tyckte magine-appen att allt var fint. Så snart jag lämnade den sidan försvann parkopplingen.
Illa det såg så lovande ut.

Får dyka ner i Logitechs forum för att se om det går att fixa och trixa med med Logitech One.
Men jag ska mejla magine också.

Även jag provar Magine på en Mini kopplad till TV:n. Men det är för krångligt med fjärrstyrning, att behöva ha en annan dator igång är bökigt. Funkar inte att fjärrstyra med Harmonyn. Koppla iPad som Remote funkar dåligt, får inte fullskärm att funka och man måste ändå fjärrstyra för att starta Safari och surfa in på Magine. Ingen Kanal 5, TV3 eller TV6. Ingen HD eller surround. Jag är besviken.

Tänk Magine som plugin till Plex, alla stora kanaler, HD och surround. Då kanske man kunde ta och ringa Com Hem och säga upp...

Ursprungligen av Sir N.:

Även jag provar Magine på en Mini kopplad till TV:n. Men det är för krångligt med fjärrstyrning, att behöva ha en annan dator igång är bökigt. Funkar inte att fjärrstyra med Harmonyn. Koppla iPad som Remote funkar dåligt, får inte fullskärm att funka och man måste ändå fjärrstyra för att starta Safari och surfa in på Magine. Ingen Kanal 5, TV3 eller TV6. Ingen HD eller surround. Jag är besviken.

Tänk Magine som plugin till Plex, alla stora kanaler, HD och surround. Då kanske man kunde ta och ringa Com Hem och säga upp...

Magine hävdar att det beror på begränsningar som DRM medför. Jag köper det dock inte:

https://sv.getsatisfaction.com/magine-se/topi...

Ursprungligen av barbapappa_86:

Magine hävdar att det beror på begränsningar som DRM medför. Jag köper det dock inte:

https://sv.getsatisfaction.com/magine-se/topi...

Spelar ju ingen roll om orsaken är juridisk eller teknisk. Finns det inte så finns det inte och tjänsten blir ointressant.

Ursprungligen av Sir N.:

Spelar ju ingen roll om orsaken är juridisk eller teknisk. Finns det inte så finns det inte och tjänsten blir ointressant.

Exakt.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2013-11-10 16:11

Det här kände jag inte till men såg din post och var tvungen att prova. Har precis gjort om vardagsrummet och har enbart strömsladdar till det som behövs (TV+AppleTV) allt körs sedan via AirPlay (ljud, bild, högtalare). Det jag tittat på är via playapparna i telefonen eller streamat från iTunes. Men det här var ju precis vad jag sökte, CNN, BBC, MTV, Discovery, National Geographic direkt in i TVn från iPhone.... för 99kr/mån utan bindningstid dessutom. Och det fungerar kanon det lilla jag provat idag.

Mitt råd är alltså köp en AppleTV eller installera något liknande http://www.airserver.com på din Mini så att du kan streama till den från din iPhone / iPad.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-10 16:18
Ursprungligen av Sir N.:

Spelar ju ingen roll om orsaken är juridisk eller teknisk. Finns det inte så finns det inte och tjänsten blir ointressant.

Tjänsten är väl ganska ointressant oavsett, då man fortfarande är låst till tablån i de flesta lägen och likaså saknas möjlighet till AirPlay med ljud och bild för många kanaler.

Det är TV vi pratar om. HD på TV? Nja... så bra program finns det inte.

Jag har pratat med Magine idag ang detta med fjärrkontrollproblemen och de ska undersöka och återkomma till mig idag eller via mejl om de inte hinner idag.

1
Bevaka tråden