Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Galleri: Öppningen av Apple Store Väla Centrum

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Under lördagen invigde Apple sin tredje butik i Sverige. Nyfikna kunder köade utanför butiken som ligger strax utanför Helsingborg. 99mac samlar här några bilder från medlemmar som var där.

Läs hela artikeln här

Kul att det öppnats en till butik här nere. Får man gissa på Göteborg nästa?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-10 18:33
Ursprungligen av Capeman:

Kul att det öppnats en till butik här nere. Får man gissa på Göteborg nästa?

Ja Tack !

Macforums paradbutik vid nordstan har dämpat Apples intresse att sätta Göteborg på kartan. Grrrrrrrrr ogillas.
Jag ger mig ut och letar lokaler bums Apple hör bara av er

Psss Känns som att Göteborg aldrig ska få någon Apple butik vad tror ni ?

Senast redigerat 2013-11-10 20:29
Ursprungligen av cubeis:

Ja Tack !

Macforums paradbutik vid nordstan har dämpat Apples intresse att sätta Göteborg på kartan. Grrrrrrrrr ogillas.
Jag ger mig ut och letar lokaler bums Apple hör bara av er

Psss Känns som att Göteborg aldrig ska få någon Apple butik vad tror ni ?

Frågan är var i Göteborg som Apple bör förlägga en framtida butik. Nordstan känns väl inte helt otänkbart, förutom att de i så fall inkräktar på Macforums territorium. Det vore spännande om de chockar med en Apple Store Backaplan?

Ursprungligen av cubeis:

Ja Tack !

Macforums paradbutik vid nordstan har dämpat Apples intresse att sätta Göteborg på kartan. Grrrrrrrrr ogillas.
Jag ger mig ut och letar lokaler bums Apple hör bara av er

Psss Känns som att Göteborg aldrig ska få någon Apple butik vad tror ni ?

Jag kan väldigt lite om Göteborg, men har ni någon motsvarande galleria/köpcentrum som Täby/Emporia/Väla? Lite utanför stan men gott om besökare?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-10 23:22
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Jag kan väldigt lite om Göteborg, men har ni någon motsvarande galleria/köpcentrum som Täby/Emporia/Väla? Lite utanför stan men gott om besökare?

Jag lägger min röst på http://www.allum.se, i Partille!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-10 23:28
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Jag kan väldigt lite om Göteborg, men har ni någon motsvarande galleria/köpcentrum som Täby/Emporia/Väla? Lite utanför stan men gott om besökare?

Precis Allum

Dags att bygga fler parkeringsdäck alltid svårt att ställa av bilen vid Allum på helgerna. Apple butik i gallerian behöver jag säga något mer man får ta cykeln ut och rygga

Frölunda Torg har jag annars sett som möjlig kandidat. Inte helt i centrum, inte helt off. Tror också att en Apple Store passar in i den nya, lite modernare delen. Annars finns det gott om gamla hus med stora fönster och stenväggar som Apple tidigare har förlagt sina butiker i andra länder, t.ex London. Kommer tyvärr inte på något på rak arm då det var längesedan jag var i Göteborg.

Hoppas på en flaggskeppsbutik i gbg, hade varit grymt. Annars håller jag med Weedberg om att Frölunda Torg känns helt rimligt. Om de öppnar på Nordstan så kommer ju MacForum bli av med sin Premium Reseler titel, om de ligger i Nordstan också?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-12 20:50
Ursprungligen av fransisak:

Hoppas på en flaggskeppsbutik i gbg, hade varit grymt. Annars håller jag med Weedberg om att Frölunda Torg känns helt rimligt. Om de öppnar på Nordstan så kommer ju MacForum bli av med sin Premium Reseler titel, om de ligger i Nordstan också?

Varför skulle de inte vara APR då längre? Klart de hade varit.

Precis som flera butiker är i Malmö idag, trots Apple Store på Emporia.

Inte bli av med titeln kanske, men bli tvungna att flytta då de ju ligger just i Nordstan.

Vad gäller Allum så var det ett tag sen jag var där. Men enligt min minnesbild får de bara ett av två rätt när det gäller "Lite utanför stan men gott om besökare".

Ursprungligen av zinned:

Varför skulle de inte vara APR då längre? Klart de hade varit.

Precis som flera butiker är i Malmö idag, trots Apple Store på Emporia.

Jag i Malmö ja, men jag vet att någon ARP fick stänga på Täby Centrum, just när de ligger i samma köpcenter. Vet inte hur det ligger till på Emporia och Väla. Men det hörde jag om Täby iaf, vet som sagt inte hur det funkar i detalj

1
Bevaka tråden