Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En fråga om gester på MacBook

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag gillar verkligen att använda gester när man surfar runt i Safari, framför allt att svepa tillbaka till sidan man nyss var på. Men det finns en irriterande sak som jag undrar om det finns någon lösning på.

Om man exempelvis är inne på Blocket och kollar på bilar så scrollar jag nedåt tills jag hittar en intressant annons, klickar på denna och hamnar då på en ny sida. När jag sedan vill gå tillbaka igen med gester så laddar sidan om sig och jag hamnar högst upp i listan igen.

Om jag istället använder knappen med bakåtpil i toppen av Safari så hamnar jag exakt där jag var i listan vilket är det jag vill.

Frågan är således: Kan man använda gester och få samma resultat?

Det skall fungera, testa att rensa cashen i din webläsare
dock är Safari seg på blocket, känns som att sidan laddar om varje gång du backar
man hamnar nämligen först överst och sedan hoppas den ner till annonsen du senast klickade på
Firefox beter sig mycket bättre på Blocket

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-10 15:31

På vissa sidor händer det att om jag backar med en svepning så hamnar jag på en tom sida. Men om jag backar med pilarna upp till vänster fungerar det...

1
Bevaka tråden