Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

T610 / Bilder

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har en nyinköpt T610... allt verkar funka bra förutom ljudet. Ett vattenfall brusar när man snackar men det går att fixa med en uppgradering.

Isynk funkar bra med adressboken och kalendern, påminnelserna funkar väl så där.

Finns det möjlighet att föra över bilderna via bluetooth till macen med nått program eller måste man köpa usb kabel för det?

I OS X så har du inbyggt bluetooth stöd för bland annat filöverföring.

I "verktygsprogram"-mappen hittar du till exempel programmet "Bluetooth filöverföring".
Har en t610 själv och är supernöjd. Synd bara att kameran är så sunkig.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-06-07 15:32

Klämde på en T610a idag och är rejält sugen (har T68i nu).

Från er som haft den ett tag, hur känns snabbheten i menyerna när man lagt in lite kontakter/sms och andra grejer? Är det ngn förbättring från T68an?

Den är snabbare än T68in..

Inte så snabb som en dator. Os X känns ju till och med segt på en ny Mac jämfört med Os 9 så.

Jag pallade inte med att det gick så segt att skriva sms på T68in.. Men det är löst nu på T610an. Även om den skriver lite segt efter att du knappar in så blir det rätt bokstäver, vilket T68an hade problem med. Nokia är lite snabbare, men 610an har sköna features. Kameran är bättre än Nokias, helt ok för vad det är - en leksak.

Funkade bra att föra över med bluetooth verktyget... Vad är .amr för format? Det är det format som ens egna inspelningar blir i, QuickTime kan inte spela upp det. Ringsignalerna är ju midi filer så det går ju bra.

Citat:

Skrevs ursprungligen av strugglebrother
Funkade bra att föra över med bluetooth verktyget... Vad är .amr för format? Det är det format som ens egna inspelningar blir i, QuickTime kan inte spela upp det. Ringsignalerna är ju midi filer så det går ju bra.

Men nya 3GPP uppdateringen ska väl QuickTime kunna spela AMR!?

http://www.apple.com/quicktime/download/3gpp/

Går det att ta bort bilder / ljud / ringsignaler med bluetooth filöverföring? Om jag lägger till en ringsignal så går den ju inte att ta bort i telefonen.

Det går inte att ta bort de ringsignaler som ligger där från början.

Men du kan ju ta bort melodier som du själv har fört över....

Markera melodin i telefonen och tryck "C".

  • Oregistrerad
  • 2003-06-07 18:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av mattan
Klämde på en T610a idag och är rejält sugen (har T68i nu).

Från er som haft den ett tag, hur känns snabbheten i menyerna när man lagt in lite kontakter/sms och andra grejer? Är det ngn förbättring från T68an?

Gå till ett servicecenter och be dom uppgradera din T68i till 'R8A015'

Mycket snabbare i menyer, främst i SMS.

Sen som en bonus, så får du fyra nya spel!

Känns som en ny telefon!

  • Medlem
  • International user
  • 2003-06-07 18:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ola Hansen
Gå till ett servicecenter och be dom uppgradera din T68i till 'R8A015'

Mycket snabbare i menyer, främst i SMS.

Sen som en bonus, så får du fyra nya spel!

Känns som en ny telefon!

Ännu fler uppdateringar för T68an? Jag uppdaterade min i Januari, men inte fick jag några nya spel. Låter ju kanon! Tack!

  • Oregistrerad
  • 2003-06-07 18:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Ödlund
Men nya 3GPP uppdateringen ska väl QuickTime kunna spela AMR!?

Ljudinspelningar från T68i går numera fint att spela i Quicktime och 3GPP, tack vare AMR-stödet!

Ljudfiler som jag konverterar till AMR i Quicktime lyckas jag dock inte spela upp i telefonen. Nån som vet hur man ska göra? Jag har provat med olika bitrate-inställningar, samplingsfrekvenser men det vill inte funka

- Emil

Hur skickar man över ljudinspelningarna från T68i:n till datorn? Jag hittar inte vart man kan göra det.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-07 19:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Hur skickar man över ljudinspelningarna från T68i:n till datorn? Jag hittar inte vart man kan göra det.

I fjärde menyn (Spel och nöjen) väljer du "Mina ljud", markera ett ljud du vill skicka, tryck på menyknappen (under YES-knappen), välj sätt att skicka - förslagsvis Bluetooth

Eller med kortkommando
Joystick höger - 4 - 4
...för att komma till "Mina ljud"

Det är det som är saken, det är grått för mig. Jag kan inte välja Bluetooth av någon anledning. Dom andra alternativen fungerar att välja, men inte Bluetooth (MMS, Email, osv).

Jag kör Firmwire R6A012.

Edit: Oj, kom just på att varför det inte fungerade var för att jag använde Salling Clicker igång samtidigt.

Edit 2: .amr filerna fungerar inte i Quicktime 6.3. Testade det, men det fungerade inte. Får ett "Could not open because it's a file format Quicktime does not understand".

Edit 3: Ikonen visar 3GPP!! Men det fungerar ändå inte.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-06-07 23:27

Mången tack för tipset med hur man sparar ljudfilerna på t68 Emil, jag som har varit jättedeprimerad över att jag inte kan spara röstmemos från mobilen, osså visar det sig att det går :eek:

Ringsignalerna har ändelsen .mid... Är det General Midi filer. Några av filerna innehåller samplingar. Jag fick för mig att midi filer inte kunde innehålla samplat material??? Enbart Mod filer.

Kan jag få över aif filer om jag konverterar dem till ringsignaler? Vad för program ska man använda? Amr filerna går ju inte att ha som ringsignaler.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-06-08 13:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av iBjorn
Mången tack för tipset med hur man sparar ljudfilerna på t68 Emil, jag som har varit jättedeprimerad över att jag inte kan spara röstmemos från mobilen, osså visar det sig att det går :eek:

Damn, finnns det inget sätt att pausa inspelningen på T68 eller 610, jag som blev så glad och tänkte att nu kunde jag äntligen arkivera min gamla Olympus fickbandspelare...

Citat:

Skrevs ursprungligen av strugglebrother
Ringsignalerna har ändelsen .mid... Är det General Midi filer. Några av filerna innehåller samplingar. Jag fick för mig att midi filer inte kunde innehålla samplat material???

Nej, det tror jag du har fått om bakfoten. .mid är mycket riktigt midi-filer, men inte sjutton finns det några samplingar med....vilken tänker du på då?!?

Citat:

Skrevs ursprungligen av strugglebrother
Finns det möjlighet att föra över bilderna via bluetooth till macen med nått program eller måste man köpa usb kabel för det?

Kan inte se att någon svarat med denna variant:
Det är väl bara att aktivera bluetooth (i dator och lur) och välja en bild i "mina bilder", klicka på "mer", sedan "skicka" och "bluetooth". Då ska telefonen hitta datorn eller enheten du letat upp innan och du ska godkänna mottagandet på datorn. Sedan frågar datorn om du vill öppna på en gång eller bara lägga den i "documents". Det tar sedan någon minut att kunna skicka nästa, i alla fall med min adapter, dator och lur.

Till de som undrar över om det är en trevlig telefon, jajjemen!! Jag fotar allt och mailar morsan dagligen. Hon blir så glad hundrafem mil bort

(Glöm inte att man kan reglera ljusbilden när man fotar med joysticken, upp och ner.)

Kom på att du måste välja mottagarenhet efter att du valt "via bluetooth", även om du bara har datorn i listan.

Jag tänkte på ringsignalen Old Phone.mid som finns i telefonen. Det låter som en sampling... Men det kanske är nått ljud som finns med i GM banken????

Mer spånande..

Det går ju inte att komma åt spelen... eller mms...eller teman via bluetooth. Det diskuteras på internet att det visst går.. Men hur?

Oxå.. Ska det gå att få upp telefonen på skrivbordet och ta bort de sista två bilderna som inte går att ta bort i telefonen. Det går ju som sagt inte att ta bort filer från macens bluetooth program.. Se nedan från annat forum

Posts: 8
Location:
Phone: Nokia 8310; SE T610 T610 removing pictures

Does anybody know why is not possible to remove the flower and the rose from my pictures. I do can remove all the other pictues.

Posts: 186
Location: Moscow
Phone: Nokia 6210 and so on

wrcveen
i couldn't remove it too btw

Posts: 20
Location:
Phone:

Not possible it is in firmware. They are most likely used as test apps.

Posts: 3
Location: Finland, Lappeenranta
Phone: T39

Yes you can remove these pictures, with BlueTooth it makes an virtual drive. Find them there and delete.

Så är det.....GM innehåller en telefon!:D Det är ljud nummer 125 i MIDI-standard!

Andra GM gobitar:

Helikopter: 126
Applåder:127
Fågelkvitter:124
Havsbrus: 123

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ola Hansen
Gå till ett servicecenter och be dom uppgradera din T68i till 'R8A015'

Mycket snabbare i menyer, främst i SMS.

Sen som en bonus, så får du fyra nya spel!

Känns som en ny telefon!

Jag gjorde det ännu lättare för mig. jag gick och köpet SE T610 istället

Eller, ok, om sanningen ska fram så fick jag den i studentpresent

Lättare än att skicka från telefonen är att använda inbyggda "Bluetooth File Exchange" i OS X och browsa sin lur. På så sätt kan man både skicka till och hämta från telefonen.

Men som det konstaterats tidigare kommer man bara åt bilder, ljud och teman. Ligger exempelvis spel i någon gömd mapp? Det går att lägga till spel (http://myt610.lasyk.com/), men inte hämta tillbaks dom.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-07-28 18:02

Hur lyckas ni göra för att "Browsa" telefonen(T68i), jag får bara felmedelande att det inte finns rätt "services" -någonting

btw. Jag har Firmware R6A012, är den för gammal eller?

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-07-31 17:52
Citat:

Skrevs ursprungligen av iBjorn
Hur lyckas ni göra för att "Browsa" telefonen(T68i), jag får bara felmedelande att det inte finns rätt "services" -någonting

btw. Jag har Firmware R6A012, är den för gammal eller?

UPP!:rolleyes:

Ingen som kan hjälpa mig

  • Medlem
  • International user
  • 2003-07-31 18:06
Citat:

Skrevs ursprungligen av iBjorn
UPP!:rolleyes:

Ingen som kan hjälpa mig

Testade precis, funkar inte på min T68i.

Kollar man i setup så står det:

Device Services: Dial-up Networking, Fax, Voice gateway, Serial Port 1, Serial Port 2, OBEX Object Push, IrMC Synchronization, Voice gateway

Kan man verkligen browsa den?

Mitt tidigare inlägg om att browsa telefonen gäller T610. jag vet inte om det funkar på T68.

Det har blivit en salig blandning mellan 610 och 68 i den här tråden.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-31 18:44

Nej, t68i klarar inte browsing. Att T610an gör det är pga att den har "quickshare" har jag för mig...

www.j-e-t.net/t610

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-07-31 18:53

Ursäkte om jag rör till det i tråden :rolleyes:

Jag tänkte att kanske nyaste programuppdateringen fixade browsing på T68i, men jag ville ha det bekräftat innan jag skickade iväg telefon på 2-veckorsresa för uppdatering(sånt e´livet att vara glesbygdsnisse).

Browsing och pausfunktion på voicememo är väl dom enda funktioner jag saknar på T68i...

Jag kanske hamnar lite "off" nu i diskutionen... Men...;

Var i Stockholm går man får att få sin T610 uppdaterad? Är det gratis? Och raderar den telefonbok etc..?

Mycket tacksam för hjälp...

// Martin - trött på bruset -

  • Oregistrerad
  • 2003-08-01 00:49
Citat:

Skrevs ursprungligen av melfunko
Jag kanske hamnar lite "off" nu i diskutionen... Men...;

Var i Stockholm går man får att få sin T610 uppdaterad? Är det gratis? Och raderar den telefonbok etc..?

Mycket tacksam för hjälp...

// Martin - trött på bruset -

Ett bra ställe är Engström Telecom AB, gratis om du vill vänta ett par dar, 250:- om du vill ha gjort det på stört.

Engström Telecom AB
Planiav. 11 13134 NACKA
Tel 08-601 55 00

Karta

Bevaka tråden