Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klurigt problem - MIn dator drar ner nätverket

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Behöver hjälp till klurigt problem.
Sitter på ett kontor med 5-6 kollegor. Jag är den enda som jobbar i MAC. Problemet är att när jag
surfar eller håller på med Outlook går hela nätverket ner och ingen kan komma ut på Internet.
Vi misstänker att det är Outlook som spökar. Vi har kollat genom att pinga mot google.se och så fort outlook startar får vi en massa timeout. Datorn är kollad mot virus och varit inlämnad för hårdvarukontroll, och det är ok. Detta problem har inte varit från början utan kom plötsligt. Tacksam för all hjälp. Hls Karin

Hur är din dator inkopplad till nätverket, trådlöst/kabel?
Om det är kabel, prova byta kabel.

Ursprungligen av rsmustang:

Hej,
Behöver hjälp till klurigt problem.
Sitter på ett kontor med 5-6 kollegor. Jag är den enda som jobbar i MAC. Problemet är att när jag
surfar eller håller på med Outlook går hela nätverket ner och ingen kan komma ut på Internet.
Vi misstänker att det är Outlook som spökar. Vi har kollat genom att pinga mot google.se och så fort outlook startar får vi en massa timeout. Datorn är kollad mot virus och varit inlämnad för hårdvarukontroll, och det är ok. Detta problem har inte varit från början utan kom plötsligt. Tacksam för all hjälp. Hls Karin

Släng ut Outlook. Använd Apples Mail, Kalender och Kontakter. Funkar utmärkt.

Med kabel. Bytt kabel, det är inte det….och vi har provat med WIFi men samma problem…

1
Bevaka tråden