Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

E-posta sidans innehåll… Hur görs det i Mavericks?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-07 15:54

Här kommer något att bita i…
Jag har under längre tid producerat nyhetsbrev i Dreamweaver och distribuerat dem på följande vis:
Jag laddar upp nyhetsbrevet på www-servern, surfar in på det med Safari och väljer under Arkiv: "E-posta sidans innehåll" varpå sidans innehåll öppnas i Mail där jag sedan kan skriva in mottagaradressen och skicka iväg.
Detta funkar OS 10.7.5, men i senare versioner har detta försvunnit.
Min fråga är alltså om någon där ute vet om denna funktion har flyttats eller tagits bort, eller om det finns något annat sätt att göra det på.
Visst, visst jag vet att det finns en uppsjö av webbtjänster där man kan skapa nyhetsbrev etc. men jag har ett arbetsflöde just nu som jag helst inte ändrar på.

Ursprungligen av matsivk:

Här kommer något att bita i…
Jag har under längre tid producerat nyhetsbrev i Dreamweaver och distribuerat dem på följande vis:
Jag laddar upp nyhetsbrevet på www-servern, surfar in på det med Safari och väljer under Arkiv: "E-posta sidans innehåll" varpå sidans innehåll öppnas i Mail där jag sedan kan skriva in mottagaradressen och skicka iväg.
Detta funkar OS 10.7.5, men i senare versioner har detta försvunnit.
Min fråga är alltså om någon där ute vet om denna funktion har flyttats eller tagits bort, eller om det finns något annat sätt att göra det på.
Visst, visst jag vet att det finns en uppsjö av webbtjänster där man kan skapa nyhetsbrev etc. men jag har ett arbetsflöde just nu som jag helst inte ändrar på.

Det finns kvar... Arkiv/Dela/Eposta denna sida (eller cmd-I)

Eller så anpassar du verktygsfältet

Och sedan kan du välja hur du vill skicka din sida...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-08 08:29
Ursprungligen av BlackSmp:

Det finns kvar... Arkiv/Dela/Eposta denna sida (eller cmd-I)

Eller så anpassar du verktygsfältet

Och sedan kan du välja hur du vill skicka din sida...

Aha, det var inte svårare än så:-) Lite för enkelt alltså.
Stort tack för hjälpen!/
Mats

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-11-08 09:03
Ursprungligen av matsivk:

Aha, det var inte svårare än så:-) Lite för enkelt alltså.

The Apple Way(TM)...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-08 09:09

1
Bevaka tråden