Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säljstart för Ipad Air

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Klockan åtta öppnade Apple Store i Täby dörrarna och släppte in de första Ipad Air-kunderna. Kön ringlade ut utanför centrum.

Läs hela artikeln här

Jag, @pmarriott och @zinned stod i kön till Apple Store i Malmö. Verkade finnas gott om iPads. Kön var ca 30 m innan butiken öppnade enligt personal. Vi kom dit ca en timme efter de öppnat och då fanns det iPads kvar.

Ursprungligen av Capeman:

Jag, @pmarriott och @zinned stod i kön till Apple Store i Malmö. Verkade finnas gott om iPads. Kön var ca 30 m innan butiken öppnade enligt personal. Vi kom dit ca en timme efter de öppnat och då fanns det iPads kvar.

Meh! Skulle varit vid Emporia-butiken istället alltså, ingen 99mac-are som gav sig tillkänna i Täby

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-01 11:48

Som jag förstått finns paddorna bara i Apples egna butiker. De andra återförsäljarna får vänta. Alltså med "någon butik" menar ni någon av de två som finns i Sverige?

Ursprungligen av timofej:

Som jag förstått finns paddorna bara i Apples egna butiker. De andra återförsäljarna får vänta. Alltså med "någon butik" menar ni någon av de två som finns i Sverige?

Njae, fick mejl från Digital Inn om att de börjar sälja idag kl 10 i alla fall så det är inte bara Apples egna.

Tillägg: Hittar den i lager lite här och var nu när jag kollar faktiskt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-01 12:01
Ursprungligen av Redaktionen:

Klockan åtta öppnade Apple Store i Täby dörrarna och släppte in de första Ipad Air-kunderna. Kön ringlade ut utanför centrum.

Läs hela artikeln här

Jaha, försökte ringa dem men de tar inte emot telefonsamtal - hänvisar till mail. Och på deras hemsida stod det att de inte hade några i lager. Dessutom kostar det drygt en tusenlapp mer hos dem. De får skylla sig själva att jag köpte ipad på ett annat ställe.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Meh! Skulle varit vid Emporia-butiken istället alltså, ingen 99mac-are som gav sig tillkänna i Täby

I Skåne har vi gemenskap!

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Meh! Skulle varit vid Emporia-butiken istället alltså, ingen 99mac-are som gav sig tillkänna i Täby

Du såg så upptagen ut med Apples PR-ansvariga att jag valde att inte störa er

Ursprungligen av timofej:

Jaha, försökte ringa dem men de tar inte emot telefonsamtal - hänvisar till mail. Och på deras hemsida stod det att de inte hade några i lager. Dessutom kostar det drygt en tusenlapp mer hos dem. De får skylla sig själva att jag köpte ipad på ett annat ställe.

Tråkigt att de inte kunde svara i telefon, och kul att du hittat en någon annanstans, tror du kommer bli mycket nöjd! Blev själv väldigt förtjust när jag tittade närmare på den idag. Vad jag kan se har återförsäljarna samma priser som Apple. Du kanske råkade jämföra en 4G-modell med en wifi-modell, där skiljer det ju just en tusenlapp.

Ursprungligen av sirsnurre:

Du såg så upptagen ut med Apples PR-ansvariga att jag valde att inte störa er

Men usch å fy, inte alls meningen att se upptagen ut! Alltid kul att hälsa på er ju! Nästa gång får du hugga tag i mig!

Ska försöka vara på plats vid öppnandet av Helsingborgsbutiken, så kommer ni dit vore det kul att ses igen.

Ursprungligen av Capeman:

Ska försöka vara på plats vid öppnandet av Helsingborgsbutiken, så kommer ni dit vore det kul att ses igen.

Har du varit där eller hört rapporter? Det byggs för fullt vad jag förstår? Vore kul att komma ner, får se om jag får nån förvarning från Apple om när det är dags

Han som stod först i kön (bild) heter Mattias Petterson.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Har du varit där eller hört rapporter? Det byggs för fullt vad jag förstår? Vore kul att komma ner, får se om jag får nån förvarning från Apple om när det är dags

Japp, har varit där. Den stora svarta lådan med Apple-loggan är på plats!

Är det någon som vet om man kan förbeställa en iPad air och hämta upp den i butik via app store-appen? Det verkar som om det ska gå i USA, men jag ser inget sådant val i den svenska app store-appen.

Nej det går inte i Sverige.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-01 17:01
Ursprungligen av Capeman:

Nej det går inte i Sverige.

Var e Ogilla-knappen?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-01 19:56

Har det förresten kommit ut några uppgifter om tänkbart öppningsdatum?

Vad tog det i Malmö egentligen, från det att den svarta väggen kom upp? En-två månader?

Vilka färger tog ni? Tycker ni att vit ser bättre ut med iOS 7?

Jag väntar in ipad mini men är ambivalent när det gäller färg. Å ena sidan ser vissa iOS-appar bättre ut med vit ipad och jag vill helst ha en enhet som är hyfsat enhetlig i färgen. Det talar för vit/silver. Men å andra sidan föredrar jag att skrämbilden blir inramad av en tunn svart remsa. Särskilt man man kollar på fotografier eller video.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-07 12:57
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Vilka färger tog ni? Tycker ni att vit ser bättre ut med iOS 7?

Jag väntar in ipad mini men är ambivalent när det gäller färg. Å ena sidan ser vissa iOS-appar bättre ut med vit ipad och jag vill helst ha en enhet som är hyfsat enhetlig i färgen. Det talar för vit/silver. Men å andra sidan föredrar jag att skrämbilden blir inramad av en tunn svart remsa. Särskilt man man kollar på fotografier eller video.

Du har ju svarat dig själv: tittar du på bilder och filmer är det svart som gäller. Resten passar bättre till vit. Det sista är enligt min subjektiva mening. Det första är ett faktum. Själv har jag valt vit (även om jag inte tycker särskilt mycket om det silvriga backsidan). Med tanke på hur bökigt det är att överföra materialet till paddan har jag varken bilder eller film på den.

Ursprungligen av timofej:

Du har ju svarat dig själv: tittar du på bilder och filmer är det svart som gäller. Resten passar bättre till vit. Det sista är enligt min subjektiva mening. Det första är ett faktum. Själv har jag valt vit (även om jag inte tycker särskilt mycket om det silvriga backsidan). Med tanke på hur bökigt det är att överföra materialet till paddan har jag varken bilder eller film på den.

Håller väl med. Fotografier ser dock fantastiska ut i ipad. Så det kan finnas en poäng att ha sina fotografier även där.

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Vilka färger tog ni? Tycker ni att vit ser bättre ut med iOS 7?

Jag väntar in ipad mini men är ambivalent när det gäller färg. Å ena sidan ser vissa iOS-appar bättre ut med vit ipad och jag vill helst ha en enhet som är hyfsat enhetlig i färgen. Det talar för vit/silver. Men å andra sidan föredrar jag att skrämbilden blir inramad av en tunn svart remsa. Särskilt man man kollar på fotografier eller video.

Om jag väljer en vit så kommer inte min fru att se någon skillnad... Det är inte att förglömma i ekvationen:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-07 13:19
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Håller väl med. Fotografier ser dock fantastiska ut i ipad. Så det kan finnas en poäng att ha sina fotografier även där.

Absolut! Håller med dig! Både vad gäller hur foton ser ut och om att det kan finnas en poäng. Jag skrev att just för mig är tröskeln för hög. Kan man komma över den är iPad ett utmärkt sätt att presentera bilder. iPad Air är nog mer lämplig för ändamålet i och med att den har större skärm (med tanke på att du är inne på att köpa Mini).

Ursprungligen av timofej:

Absolut! Håller med dig! Både vad gäller hur foton ser ut och om att det kan finnas en poäng. Jag skrev att just för mig är tröskeln för hög. Kan man komma över den är iPad ett utmärkt sätt att presentera bilder. iPad Air är nog mer lämplig för ändamålet i och med att den har större skärm (med tanke på att du är inne på att köpa Mini).

Visst. Men fotografier ser väldigt bra ut i ipad mini med. Smidigheten överväger nackdelen tycker jag.

1
Bevaka tråden