Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internetdelning Iphone till Macbook

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malung
  • 2013-11-06 13:56

Hej! Varför tar det sån tid för min mac att hitta min Iphone när jag vill köra internetdelning på Iphone?
Jag får slå av och på både internetdelning och wifi på Macbook innan datorn till slut hittar iphone.
Hjälp!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-11-06 14:03

Känner du till 90 s-regeln för hotspot på iPhone?

Vad har du för hårdvara och systemversion på både din iPhone och Mac?

  • Medlem
  • Malung
  • 2013-11-06 14:10
Ursprungligen av barbapappa_86:

Vad har du för hårdvara och systemversion på både din iPhone och Mac?

Iphone ios 7.0.3
Mac os x 10.8.5

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-11-06 15:01
Ursprungligen av Doffe:

Hej! Varför tar det sån tid för min mac att hitta min Iphone när jag vill köra internetdelning på Iphone?
Jag får slå av och på både internetdelning och wifi på Macbook innan datorn till slut hittar iphone.
Hjälp!

Du skriver Jag får slå av vilket får mig att anta att du har en iPhone som du precis har använt som hotspot. Då kan det vara bra att känna till följande:

  • iOS slår av Internetdelning efter 90s av icke-aktivitet

  • Du behöver bara öppna sidan för Internetdelning för att starta den igen - du behöver inte slå av och på

  • På din dator behöver du inte slå av och på Wi-Fi, det är bara att vänta på din iPhone. Tar någon sekund bara

Det många gör fel är att dom slår av Internetdelning på iPhone i onödan och dessutom slår av och på Wi-Fi på datorn.

http://support.apple.com/kb/TS2756?viewlocale=sv_SE och speciellt stycket under Wi-Fi-felsökning.

Senast redigerat 2013-11-06 15:14
1
Bevaka tråden