Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finder stänger av sig - Mavericks

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2013-11-05 11:24

Hej!

Fick helt plötsligt en strilande Finder. Har OS X Mavericks och hade problem få igång scannern så jag provade installera om drivrutinen men det fungerade inte om jag skulle använda den inbyggda skannerprogrammet så jag drog hem Canons skit. efter det så
fick Finder fnatt och började stänga ner sig eller gömma sig bakom andra öppna program

Om det beror på min scannerkludd har jag ingen aning om men det började efter det. Nu är det svårt att jobba i finder när den håller på så där.

Någon som har nån aning?

Tack på förhand

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-11-05 12:13

Jag har en Epson visserligen men jag använder Bildinsamling när jag skannar. Visserligen har jag också haft lite krångel med Finder men det beror på annat.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-11-05 12:22

Det kan knappast ha med skannerprogrammet att göra. Men Canon är dåliga på att uppdatera sina drivisar. I alla fall för Macen.
Jag har två skannrar anslutna samtidigt, en Plustek 8200i neg/dia och en gammal Canon flatbädd. Jag kör med VueScan, det fungerar alldeles utmärkt och jag kan välja vilken skanner jag ska använda inifrån programmet.
Canon har inte några drivrutiner till min skanner längre, men med VueScan funkar det ändå. Och det som följer med Plusteken är sämre än VueScan.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-11-05 12:32

Lustigt att du nämner det. För sedan idag har min Finder kraschat konstant och är nu upp i 20 stycken kraschloggar, har inte hunnit kollat närmare på det än dock.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-11-05 12:45

Min Finder kraschade konstant med 1 minut och 1 sekunds mellanrum. Jag avslutade Google Drive, då slutade denna loop. Att klicka ur "Show file sync status…" i inställningarna ska ta bort denna bug enligt andra användare.

Om du är en användare av Google Drive kan det vara just detta du råkat ut för.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-11-05 13:25
Ursprungligen av joakimo:

Min Finder kraschade konstant med 1 minut och 1 sekunds mellanrum. Jag avslutade Google Drive, då slutade denna loop. Att klicka ur "Show file sync status…" i inställningarna ska ta bort denna bug enligt andra användare.

Om du är en användare av Google Drive kan det vara just detta du råkat ut för.

Samma fel, samma lösning...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-05 21:02

Tack! Det verkar ha varit Google drive som var boven, har haft en Finder som har kraschat och startat om varje minut i över ett dygn, började precis tröttna rejält…

  • Medlem
  • Lund
  • 2013-11-06 13:29

För min del hjälpte det visst också med att slå av Show file status under Google Drive inställningar.
Tackar!

1
Bevaka tråden