Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Publicera iweb med one.com

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har gjort en hemsida i iweb och precis skaffat ett webbhotell på one.com. Jag undrar hur jag ska gå till väga för att få upp hemsidan där? Har letat runt på google och sett att folk använder sig utav denna kombination men har inte hittat någon beskrivning på hur jag ska gå till väga. Skulle uppskatta det mycket om någon som använder sig av detta kan ge en mer utförlig beskrivning om hur jag ska göra.

/Pelle

Tack, har kollat igenom dessa trådar men de är alla rätt gamla. Som jag har förstått det så är det inte längre nödvändigt att spara sidan i en lokal mapp utan att det ska gå ladda upp direkt på FTP i iweb. Men är helt grön på detta och vet inte riktigt vad som ska skrivas i de olika fälten.

Ursprungligen av Bouncer Beagle:

Tack, har kollat igenom dessa trådar men de är alla rätt gamla. Som jag har förstått det så är det inte längre nödvändigt att spara sidan i en lokal mapp utan att det ska gå ladda upp direkt på FTP i iweb. Men är helt grön på detta och vet inte riktigt vad som ska skrivas i de olika fälten.

Innan du passerar stadiet "helt grön" på iWeb kanske du ska överväga en mjukvara som inte har passerat bäst-före-datum? iWeb utvecklas inte längre och det är eventuellt bara en tidsfråga innan den inte går att använda i kommande versioner av OS X. Jag kan av egen erfarenhet varmt rekommendera Rapid Weaver som är oerhört enkelt att använda.

https://itunes.apple.com/se/app/rapidweaver/i...

1
Bevaka tråden