Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cook: "Osäkert om tillgången på Ipad räcker till julhandeln"

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är osäkert om det kommer att finnas tillräckligt många Ipad Air och Ipad Mini med Retinaskärm för att möta konsumenternas efterfrågan till julhandeln, enligt Apples vd Tim Cook.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Det är osäkert om det kommer att finnas tillräckligt många Ipad Air och Ipad Mini med Retinaskärm för att möta konsumenternas efterfrågan till julhandeln, enligt Apples vd Tim Cook.

Läs hela artikeln här

Då får vi skynda oss att köpa...

Ursprungligen av BlackSmp:

Då får vi skynda oss att köpa...

Ja, mitt mål är att äga en senast kl. 10.01 på fredag.

  • Medlem
  • 2013-10-29 15:33

Förbeställa iPad Air?

Är det någon som vet om iPad Air kommer gå att föreställa online på http://store.apple.com/se ?
Om inte, vilken tid går det att beställa iPaden från nätet?

Ursprungligen av EmilB:

Är det någon som vet om iPad Air kommer gå att föreställa online på http://store.apple.com/se ?
Om inte, vilken tid går det att beställa iPaden från nätet?

Ja, Apple vet om det kommer att gå eller ej. Och nej, det är inte särskilt sannolikt då det aldrig gått förut i Sverige.

  • Medlem
  • 2013-10-29 15:54
Ursprungligen av pmarriott:

Ja, Apple vet om det kommer att gå eller ej. Och nej, det är inte särskilt sannolikt då det aldrig gått förut i Sverige.

Okej, tack för svaret. Då gäller det att köpa direkt på fredag!

Får hoppas Apple går ut med ett säljstartsdatum på iPad mini Retina innan den blir tillgänglig för försäljning.

Jag tror främst det här gäller ipad mini retina.

Jag hörde några uppgifter om att Apple bara skulle hinna med att skicka 2-3 miljoner ipad mini innan jul. Långt under efterfrågan, men är man med å beställer eller köar första dan bör man komma med i första omgången.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-10-30 22:36

Tror att det handlar lite om att "stressa" folk att köpa också, vilket får dom att sälja fler exemplar i slut ändan.

Noterar att på Apple Store är det leverans inom 24 h på alla modeller av iPad Air utom 64 och 128 GB med 4G, som levereras inom 5-10 arbetsdagar.

Ursprungligen av pmarriott:

Noterar att på Apple Store är det leverans inom 24 h på alla modeller av iPad Air utom 64 och 128 GB med 4G, som levereras inom 5-10 arbetsdagar.

Du menar skickas inom 24h.

Kollade på sidan, Silver-modellen har 5-10 arbestdagar på alla 4G-modeller.

Ursprungligen av keptang:

Du menar skickas inom 24h.

Kollade på sidan, Silver-modellen har 5-10 arbestdagar på alla 4G-modeller.

Leverans = när den levereras från leverantören. Detta är något som privatpersoner har svårt att begripa.
Hos oss tillämpar vi fraktvillkor "Fritt fabrik" vilket betyder att varan är juridiskt sett levererad till kunden när kartongen befinner sig i vår utlastning.

Man kan ju spekulera varför dom väntar med att börja sälja iPad mini Retina? Är det för att få sålt så många iPad Air som möjligt först?

Svårt att få upp produktionen på små retinaskärmar i tillräcklig volym, gissar jag.

Money rules! Och de har väl Apple nog av.

Hade dom viljat sätta ut bägge samtidigt. Banne mig om dom inte hade klart det.

De släppte ju iPad 4 och iPad mini samtidigt förra året.

Jag tror också att det här med uppskjutningen av lanseringen av ipad mini retina + den påstådda bristen på skärmpaneler, kan vara ett rent marknadsföringstrick för ipad air.

Ursprungligen av Capeman:

De släppte ju iPad 4 och iPad mini samtidigt förra året.

Fast ipad 4 och ipad mini var inte närmast identiska förutom skärmstorleken på enheten.

Precis, inte säkert alls att iPad Air hade sålt så gott när man kan få samma prestanda för mindre penga i en rMini.

Ligger nog mera bak utgivningarna än brist på Retina skärmar till iPad mini.

Det ligger inte konspirationer eller "fult spel" bakom allt - ibland så är saker och ting vad de ser ut att vara - problem att rampa upp produktion i tillräckligt snabb takt.

Ursprungligen av BlackSmp:

Det ligger inte konspirationer eller "fult spel" bakom allt - ibland så är saker och ting vad de ser ut att vara - problem att rampa upp produktion i tillräckligt snabb takt.

Det är förvisso sant. Dock kan man ej utesluta motsatsen. Jag tror faktiskt att Apple är med och styr lite i ryktestrådarna som florerar. Men frågan är bara i vilken omfattning...

1
Bevaka tråden