Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dropbox, word och kalendern går igång vid start

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har ett störande problem. Word, kalendern och dropbox går igång automatiskt varje gång jag startar datorn, så jag får alltid börja med att klicka ner de fönstren. Någon som vet varför och hur jag löser problemet?

Ta en titt under
System inställningar --> Användare & grupper --> fliken startobjekt under din användarprofil.

Ursprungligen av Borttaget:

Ta en titt under
System inställningar --> Användare & grupper --> fliken startobjekt under din användarprofil.

Tack!
Dropbox stod ikryssat där så det tog jag bort, men word, kalendern och mailen kvarstår

Senast redigerat 2018-07-23 09:55
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-03 17:07
Ursprungligen av Frida.S:

Tack!
Dropbox stod ikryssat där så det tog jag bort, men word, kalendern och mailen kvarstår

Kolla på symbolerna i docken, högerklicka och kika under Alternativ om där står ikryssat "Öppna vid inloggning"

Ursprungligen av Gnulia:

Kolla på symbolerna i docken, högerklicka och kika under Alternativ om där står ikryssat "Öppna vid inloggning"

Ingen av dem är ikryssade som "öppna vid inloggning" och de går igång ändå.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-11-03 17:56
Ursprungligen av Frida.S:

Tack!
Dropbox stod ikryssat där så det tog jag bort, men word, kalendern och mailen kvarstår

Krysset är väl bara om de ska vara öppna eller minimerade när de startar. Du ska klicka på den du inte vill ha, och sedan minustecknet under listan, för att ta bort den.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-11-03 23:20

När du säger ”klicka ner”, menar du den röda knappen lägst upp till vänster på fönstret?
Den stänger det fönstret men inte programmet.

Exempelvis stänger du av programmet Word med ⌘ + Q eller i menyn Word -> Avsluta Word.

Om du inte använder Dropbox så är det väl enklast att avinstallera programmet?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-11-04 08:23

Jag misstänker att TS kör med autoinloggning (och är enda användaren på datorn?). Därför handlar det om att TS måste avsluta applikationerna (som @reboot81 mycket riktigt påpekar) innan TS loggar ut/stänger av datorn. Det kommer upp en liten ruta med att val om att automatiskt öppna när man loggar in igen.
Men för TS innebär det också "när jag startar datorn igen" då den kör med autoinloggning (troligen?). Då kommer också *ALLA* program att startas som var igång vid stängningsdags. Även om inga fönster/dokument var öppna.
Dropbox är det enda som skiljer sig är iom att det läggs i startobjekt.

1
Bevaka tråden