Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återställning från TimeMachine

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag har stött på patrull. Jag gjorde en helt frisk installation av Maverick ikväll. Den förra installationen gjorde datorn ovanligt seg. Nu blev det som att släppa handbromsen. Under en veckas tid har jag gjort säkerhetskopia till TimeMachine. Nu vill jag återställa följande: epost, hämtade filer, mappen filmer och dokument. Jag lyckas inte. Försöker jag återställa "hämtade filer" gnäller den över att jag inte har tillräcklig behörighet. Hur får jag tillbaka min sparade epost?

Högerklicka på respektive program " visa info" ( eller Arkiv-menyn ) Längst ner " behörighet". Öppna "hänglåset" och ändra/utöka behörigheten till " läsa och skriva". Sedan skall det normalt sett fungera.

Tackar! Det funkade med lite pyssel men e-posten lyckas jag inte få tillbaka. Vet någon hur jag får tillbaka min e-post?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-11-03 15:01

Kör du IMAP är det inget du behöver få tillbaka, bara att koppla upp mot mailservern och allt finns där.
Kör du POP finns det i din TM. Borde ligga någonstans under ~/Bibliotek/Application Support/Mail, men det vet säkert någon bättre här på forumet.

1
Bevaka tråden