Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple har börjat bygga sin tredje Sverigebutik

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ska man vara noga så hamnar den tredje Apple Store i Ödåkra, inte i Helsingborg.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-01 20:40
Ursprungligen av pesc:

Om man hävdar det så hävdar jag att Helsingborg snart har sin tredje, för skåningarna är väl inte latare än Stockholmare?

Är väl en viss skillnad på att åka Malmö/helsingborg - Täby mot att åka från sthlm city - Täby...eller?

Poängen jag förmedlade var bara att jag tycker det är lite gnälligt att inte kunna ta sig till Täby om man nu känner att man måste till en Apple Store. Det är ingen svår eller lång resväg, oavsett hur det vänds och vrids. Lika lite som det inte är någon svår eller lång resväg mellan Malmö och helsingborg. Tycker man att det är jobbigt och att det är illa när man inte kan ta sig till allt mellan himmel och jord på mindre än 30 minuter, då är man lat och bortskämd.

För övrigt så tycker jag absolut att sthlm city bör få en Apple Store.

Ursprungligen av zinned:

Är väl en viss skillnad på att åka Malmö/helsingborg - Täby mot att åka från sthlm city - Täby...eller?

Poängen jag förmedlade var bara att jag tycker det är lite gnälligt att inte kunna ta sig till Täby om man nu känner att man måste till en Apple Store. Det är ingen svår eller lång resväg, oavsett hur det vänds och vrids. Lika lite som det inte är någon svår eller lång resväg mellan Malmö och helsingborg. Tycker man att det är jobbigt och att det är illa när man inte kan ta sig till allt mellan himmel och jord på mindre än 30 minuter, då är man lat och bortskämd.

För övrigt så tycker jag absolut att sthlm city bör få en Apple Store.

Bor i en stockholmsförort, ca 20 min till stan. För mig är 1 timme resväg en lång resväg. Nu åker jag ändå till apple store om jag behöver det, men det blir inga spontanbesök direkt.
Stockholm bör absolut få en Apple Store och det är väldigt underligt att det inte finns en redan.

Kanske har Apple även räknat med folk från Halmstad, Laholm, Båstad, Ängelholm, Hässleholm, Kristanstad, Landskrona och Helsingør. Flera är mindre orter, men bäckar små blir en stor å…

Sen tycker inte jag att det skall vara Apple Store lite här och var. Känns lite mera exklusivt att det bara finns fåtal. Apple har ju en suverän hemsida bara en tangent ifrån.

Vi här i Norge har väl ingen? Men en premium återförsäljare som heter Eplehuset... http://www.eplehuset.no/

Butiken på Väla öppnar på lördag:
http://www.apple.com/se/retail/valacentrum/

Bevaka tråden