Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

gamla MYST på ny mac

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Egentligen vilket gammalt MacOS program som helst. Vi något tillfälle har jag väl haft lust att köra ett gammalt program för att hämta innehåll ut en gammal fil. Men det har fått bero. Häromdagen såg jag att skaparna av MYST har igång en kickstarter för ett nytt spel, Obduction, och fick lust att gräva fram mitt gamla spel. MYST är ju en gammal klassiker på macen men med cdn i handen insåg jag ju att ett program från 93... Så frågan är. Finns det något billigt sätt att emulera en gammal Mac och köra gamla program om man skulle ha lust?
MR

Ursprungligen av Martin Rudolfson:

Egentligen vilket gammalt MacOS program som helst. Vi något tillfälle har jag väl haft lust att köra ett gammalt program för att hämta innehåll ut en gammal fil. Men det har fått bero. Häromdagen såg jag att skaparna av MYST har igång en kickstarter för ett nytt spel, Obduction, och fick lust att gräva fram mitt gamla spel. MYST är ju en gammal klassiker på macen men med cdn i handen insåg jag ju att ett program från 93... Så frågan är. Finns det något billigt sätt att emulera en gammal Mac och köra gamla program om man skulle ha lust?
MR

Kanske SheepShaver kan vara nåt?

Ursprungligen av Kermit:

Kanske SheepShaver kan vara nåt?

Tack! Jag tittar på det nu men ska erkänna att jag hoppades på något som kändes enklare. Rapporterar hur det går.

Ursprungligen av Martin Rudolfson:

Tack! Jag tittar på det nu men ska erkänna att jag hoppades på något som kändes enklare. Rapporterar hur det går.

Jag har inte provat det själv, bara hört talas om det, så jag törs inte heller säga. Annars skulle det kanske vara ett alternativ att slänga in Snow Lion i en VM (typ VMWare el dyl) och köra det via Rosetta?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-02 00:44

http://www.amazon.co.uk/Myst-Ultimate-Compila...

Denna box har jag, och har kört det på en min mac. Dock minns jag inte riktigt om det på Leopard, Snow Leopard eller Lion. Har tyvärr hela bohaget nerpackat nu i princip, inför flytt, så har svårt att kolla om det funkar med Maverick. Men misstänker att det inte är så lätt.

Men så fort jag hittar skivorna så ska jag prova.

Alternativt kan du spela Real Myst via Steam: http://cyan.com/games/realmyst/

Eller med hjälp av Wrapper (har inte testat själv): http://paulthetall.com/real-myst-mac/

Tack Kajan och Mattias! Jag kollar in alternativen.

Om du har en iPad ipad eller iPhone skulle jag rekommendera dig att ladda ner spelet från App Store.

Ursprungligen av Macaddict:

Om du har en iPad ipad eller iPhone skulle jag rekommendera dig att ladda ner spelet från App Store.

Tack! Så fånigt av mig! Så enkelt det är att få spela gamla MYST igen dåra! Billiga är de också och RIVEN finns med. hepp

Nu ska jag lägga lite pengar på kickstartern för Obduction och hålla tummarna att det blir av och att de gör det lika bra som förr

MR

1
Bevaka tråden