Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 5S – bättre på allt

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apples nya toppmodell Iphone 5S i den nya färgen rymdgrå har hittat in i 99mac:s testlabb. Den bjuder på en riktigt bra kamera, bättre 4G-stöd och fingeravtrycksläsaren Touch ID.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-10-30 22:34

Riktigt bra recension faktiskt.
Gillade speciellt när ni gick över skärmen och förklarade exakt vad allt betydde.
Har alltid undrat hur man läser av dom där graferna, har kunnat lite men inte allt. (jag vet, jag borde googlat på det för länge sedan)
Så nu vet man det också

Själv hade jag faktiskt för första gången inte tänkt uppgradera den här omgången.
Jag har köpt alla tidigare modeller (efter 3g), på lanserings dagen.
Men denna gång hade jag tänkt hoppa över det, mest för att jag legat "osynkat" med abonnemanget, och det tar slut varje gång en S modell kommer.
Skulle velat att det tog slut med en ny siffra istället.

Men när jag märkte att mitt abonnemang bara skulle vara 100kr billigare i månaden mot tidigare, och bara 100kr billigare än om jag väljer att köpa en iPhone 5s. Så var det inget snack om saken, kan liga gärna uppgradera och sälja gamla mobilen, och samtidigt i slut ändan tjäna på det hela.

Önskar bara att jag sålt tidigare som jag gjort alla dom andra gångerna.

Ursprungligen av zOlid:

Riktigt bra recension faktiskt.
Gillade speciellt när ni gick över skärmen och förklarade exakt vad allt betydde.
Har alltid undrat hur man läser av dom där graferna, har kunnat lite men inte allt. (jag vet, jag borde googlat på det för länge sedan)
Så nu vet man det också

[...]

Önskar bara att jag sålt tidigare som jag gjort alla dom andra gångerna.

Tack, roligt att höra.

Haha ja det där med att sälja i tid är nog lite av en konst. Jag har nog lite separationsångest rent av.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Tack, roligt att höra.

Haha ja det där med att sälja i tid är nog lite av en konst. Jag har nog lite separationsångest rent av.

Då är vi två... Jag har dessutom ställt till det än mer genom att köpa en 5 i toppskick till min fru (av en kompis) bara för att inse att min fru inte vill byta ut sin 4:a...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-10-31 13:40
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Tack, roligt att höra.

Haha ja det där med att sälja i tid är nog lite av en konst. Jag har nog lite separationsångest rent av.

Ursprungligen av BlackSmp:

Då är vi två... Jag har dessutom ställt till det än mer genom att köpa en 5 i toppskick till min fru (av en kompis) bara för att inse att min fru inte vill byta ut sin 4:a...

Dom tidigare åren har jag alltid sålt i samband med presentationen.
På så vis har jag fått RIKTIGT bra med pengar för mina mobiler, speciellt eftersom jag tar väl hand om dom.
Typ varenda gång så har det veckan efter haglat ut mobiler på blocket, och priserna har gått ner avsevärt.
Just skillnaden där på 1v är en tusenlapp helt klart.
Faktumet att Apple produkter har ett sådant högt andrahands värde, är verkligen underbart.
Varannat år tjänar jag till och med på att byta eftersom jag förnyar abonnemanget.
Skillnaden i år var att jag hade tänkt att jag kunde ha ett jätte billigt abonnemang 1 år tills nästa siffra kommer. Men när jag märkte att det inte alls var speciellt lätt att hitta ett sådant abonnemang längre, iallafall inte om man behöver minst 5gb surf i månaden.
Dom har verkligen varit smarta i år och insett att det är surfmängden som folk vill åt nu för tiden.

Enda problemet med att sälja tidigt är att man behöver ha en annan mobil tills lanseringen av den nya kommer.
Jag har fått låna morsans gamla Samsung S2, vilket inte är någon höjdare. Men jag kan lätt stå ut med att ha den en månad och tjäna en tusenlapp på det.

Varför Apple Varför!!!

Kan de uppdatera min order från "Still Processing" Till "Prepare Shipment" Jobba fortare Foxcon! RANT!!! "¤#%"¤%#¤/&¤(%"#%@@@@!!!!

En nackdel borde väl vara att det bara är 1 GB RAM i iPhone 5S (liksom i de nya iPad)? Man kan tycka att det är lite, om inte i dag så lite längre fram när nästa iOS-version släpps. Känns som mer minne borde kunna leda till att appar ”laddas om” mindre när man växlar tillbaka till dem efter en tid i andra appar. Eller vad tror ni?

Senast redigerat 2013-11-02 01:24
  • Medlem
  • Hjo
  • 2013-11-04 12:00
Ursprungligen av j0hanSE:

Varför Apple Varför!!!

Kan de uppdatera min order från "Still Processing" Till "Prepare Shipment" Jobba fortare Foxcon! RANT!!! "¤#%"¤%#¤/&¤(%"#%@@@@!!!!

Håller med...;D

Ursprungligen av Hjopek:

Håller med...;D

Undra när vi kan se att ordern går ifrån Beställning behandlas till Förbereder leverans..

- Jag hoppas på i veckan!!!!! :@@@@

  • Medlem
  • Hjo
  • 2013-11-05 16:53
Ursprungligen av j0hanSE:

Undra när vi kan se att ordern går ifrån Beställning behandlas till Förbereder leverans..

- Jag hoppas på i veckan!!!!! :@@@@

Kan meddela att pengarna på mitt konto som reserverats för 5S av Apple har nu släppts igen, det brukar betyda att snart är det dags för Förberedelse av Leverans...;D

Ursprungligen av Hjopek:

Kan meddela att pengarna på mitt konto som reserverats för 5S av Apple har nu släppts igen, det brukar betyda att snart är det dags för Förberedelse av Leverans...;D

Samma här, hoppas att du har rätt!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-11-05 23:06

Jag tror inte det. Banken har en maxgräns för hur länge pengarna får reserveras, sedan måste de släppas

Ursprungligen av Hjopek:

Kan meddela att pengarna på mitt konto som reserverats för 5S av Apple har nu släppts igen, det brukar betyda att snart är det dags för Förberedelse av Leverans...;D

Nix. Apple gör en reservation av beloppet. Sen är det inte de som släpper det utan banken. Hur länge beloppet ligger reserverat beror på din bank.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-06 10:28
Ursprungligen av pmarriott:

Nix. Apple gör en reservation av beloppet. Sen är det inte de som släpper det utan banken. Hur länge beloppet ligger reserverat beror på din bank.

Vilket var precis vad han skrev

Ursprungligen av zinned:

Vilket var precis vad han skrev

Förvisso. Men ju fler som säger samma sak desto mer sant blir det. Gammal sanning i medievärlden.

En användare i en tråd på macrumors ang 5s order via Apple Store ringde supporten idag.

Citat:

i called at apple online order today and she told me the whole system is automate.usually it does not take more than 2 weeks after the online order!!

Så på fredag senast, dvs..? För vi som bokade precis när det gick att boka den 25'e kl 01.01

Noterade en sak idag som jag är säker på att det har med M7:an i 5s att göra. Jag körde bil, låste upp luren, satte den i bilhållaren (vanlig passiv hållare) med laddkabeln i ochtelefonens autolåsning aktiverades inte. Skärmen lyste svagt under hela bilresan. Annars har jag satt den till att låsa sig automatiskt efter 1 minut.

Ursprungligen av pmarriott:

Noterade en sak idag som jag är säker på att det har med M7:an i 5s att göra. Jag körde bil, låste upp luren, satte den i bilhållaren (vanlig passiv hållare) med laddkabeln i ochtelefonens autolåsning aktiverades inte. Skärmen lyste svagt under hela bilresan. Annars har jag satt den till att låsa sig automatiskt efter 1 minut.

Hmm... Jag noterade samma sak häromdagen men jag gjorde ingen koppling till M7. Annars så var mitt scenario ganska likt ditt (samma låstid). Minns däremot inte om jag stoppade in laddkabeln eller inte.

Intressant.

Ursprungligen av BlackSmp:

Hmm... Jag noterade samma sak häromdagen men jag gjorde ingen koppling till M7. Annars så var mitt scenario ganska likt ditt (samma låstid). Minns däremot inte om jag stoppade in laddkabeln eller inte.

Intressant.

Om jag bara lägger luren hemma med laddkabeln i låser den sig som vanligt. Antar att telefonen bestämmer sig för att den sitter i en bil i rörelse och att den sitter någorlunda stationärt och därmed inte bör låsa sig eftersom det tar uppmärksamhet att knappa in koden.

Ursprungligen av pmarriott:

Noterade en sak idag som jag är säker på att det har med M7:an i 5s att göra. Jag körde bil, låste upp luren, satte den i bilhållaren (vanlig passiv hållare) med laddkabeln i ochtelefonens autolåsning aktiverades inte. Skärmen lyste svagt under hela bilresan. Annars har jag satt den till att låsa sig automatiskt efter 1 minut.

Så är det på min 4S också. Om jag kopplar in laddaren i bilen (usb-adapter i cigguttaget) så blir skärmen bara nerdimmad. Jag kör fortfarande ios 6.1.3 så det är inget relaterat till ios 7 heller.

Ursprungligen av suddgummi:

Så är det på min 4S också. Om jag kopplar in laddaren i bilen (usb-adapter i cigguttaget) så blir skärmen bara nerdimmad. Jag kör fortfarande ios 6.1.3 så det är inget relaterat till ios 7 heller.

Hmm. Varför går den i låsläge hemma men inte i bilen, då?

wooohooo!!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-11-08 21:59

Woohoo 2, Ungarnas lurar äntligen på väg!

Ursprungligen av j0hanSE:

Tjoho !
Märkligt att man inte fått mail om ändrar status

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-11-08 22:07

Jag fick email om statusförändringen.

Min är skickad nu. Den skickar inte ut email förens den är skickad

  • Medlem
  • 2013-11-08 23:37

En sak som inte är bättre än föregångaren är ju hemknappens känsla! "Klicket" känns inte alls lika destingt som i Femman, här känns det som att knappen inte är lika solid i klick-känslan helt enkelt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-08 23:41
Ursprungligen av Dalle:

En sak som inte är bättre än föregångaren är ju hemknappens känsla! "Klicket" känns inte alls lika destingt som i Femman, här känns det som att knappen inte är lika solid i klick-känslan helt enkelt.

Det är tycke och smak, jag tycker det är mycket bättre nu i 5s.

Håller med, otroligt mycket bättre känsla i 5s än i tidigare iPhones.

Jag håller också med. Klicket i hemknappen är skönare än i min 4S.

Men, återigen: tycke och smak

Bevaka tråden