Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

4 G fri bruk data finns det?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sökt lite på svar här i forumet. Men, hittar inte.

4 G fri bruk data finns det?

Någon som vet om någon operatör? Gärna en som har samma månadspris i hela Norden. Där det finns 4 G vill säga.

Finns inte.

Ja det var väl för gott för att vara sant.

Jag har sedan någon vecka tillbaka 3's 4G "Fri surf". I verkligheten innebär det att jag har 100 gb/månaden att röra mig med. Sedan slog jag ihop det med mitt mobila bredband (även det 3) så jag har samma pott med data för båda abonnemangen och då har jag 130 gb/mån att röra mig med.

Och detta är ju här i Svedala, hur det ser ut i resten av norden vet jag inte...

Edit: fummelfingrar

/Andreas

100gb/mån låter väldigt bra. Kollar upp det där. Tackar för info.

-AndreasL-

Du har valt rätt...

http://surfvaljaren.se/storsurfaren/

Får bara sitta på berget och vänta på nya erbjudanden. Att dom flesta har höjt priserna ger ju ingen förtroende.

Ursprungligen av MacMarkus:

-AndreasL-

Du har valt rätt...

http://surfvaljaren.se/storsurfaren/

Får bara sitta på berget och vänta på nya erbjudanden. Att dom flesta har höjt priserna ger ju ingen förtroende.

Ja, det ser ju så ut! Jag kollade en del innan och det är ju minst sagt stora variationer, framförallt om man jämför 3 och Telia som har samma pris men hos Telia får man 1/10 av datamängden som man får hos 3, sen kan ju inte alla ha 3 med hänsyn till var man bor och så vidare...
Jag är mycket nöjd så här långt i alla fall!

/Andreas

Ursprungligen av MacMarkus:

Sökt lite på svar här i forumet. Men, hittar inte.

4 G fri bruk data finns det?

Någon som vet om någon operatör? Gärna en som har samma månadspris i hela Norden. Där det finns 4 G vill säga.

Jag har "fri" datamängd hos Telenor i mitt nuvarande avtal. Det var 100 GB tills de höjde till 200 i smyg. Nu klarar vi oss utan att bli nerkörda till 0,5 Mb hastighet i slutet av fakturaperioden Mitt stora problem är att det avtalet jag har går ut våren 2014 och då får jag nog inte samma deal som nu. Jag betalar 249kr/m för 3G-hastighet men får 4G. Hastigheten kommer att gå ner till 3G och volymtaket vet jag inte hur det blir med. Det är svårt för en familj med 2 onlinespelande barn och 2 vuxna som lyssnar på Spotify att klara sig på mindre än 100 GB. Lägg dessutom till alla streamingtjänster som går dagligen i TV-apparaterna… Mitt hopp står till att vår samfällighet drar in fiber och därmed stadsnät så jag slipper Telenor. I värsta fall får jag väl ta upp ADSL igen.

Jag har också Telenor's gamla avtal, Affärspaketet Premium som har obegränsad datamängd. Tyvärr så lär man inte få det när avtalsperioden går ut. Nåja, får ha det så i 16 månader till i alla fall.

Pratar vi renodlat mobilt bredband eller mobilabb med tillhörande surf? Vet inte exakt hur det ligger till med mitt mobila bredband men det har 4G/LTE och jag har aldrig slagit i taket. På mobilen hade jag Telenor Affärspaket Premium med helt fri surf. Dock bara med 3G. För att få 4G när jag fick min iPhone 5s var jag tvungen att uppgradera till någon Max-historia med 10 GB per månad. Har dock aldrig använt mer än ett par GB per månad.

Menar renodlat mobilt bredband till iPad.

1
Bevaka tråden