Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blir hela tiden utkastad från iCloud via webben

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På min jobbdator (PC) så har jag länge använt mig av iCloud via webben för att komma åt kontakter och kalender mfl. När man loggar in finns det en ruta att klicka i där det står att man skall vara fortsatt inloggad under två veckor. Detta har fungerat ypperligt fram till Mavericks släpptes, nu blir jag utkastad flera gånger per dag till min stora irritation.

Är det någon annan som upplever samma problem och finns det någon lösning?

Vilken browser? Provat olika?

Ursprungligen av keptang:

Vilken browser? Provat olika?

Jag använder Chrome, har inte provat någon annan eftersom det är den enda som håller måttet i PC-världen enligt mitt tycke!

Ok, jag har inte provat själv. Men håller med om att Chrome är bästa läsaren, oavsett OS.

Har loggat in nu på iCloud, får se hur länge det fungerar.
Blir du utloggad även fast du gör något?

Ursprungligen av keptang:

Ok, jag har inte provat själv. Men håller med om att Chrome är bästa läsaren, oavsett OS.

Har loggat in nu på iCloud, får se hur länge det fungerar.
Blir du utloggad även fast du gör något?

Det som händer gång på gång är att om jag exempelvis går in i adressboken och gör en ändring så går det att skriva in ändringen, men sedan när jag ska spara så blir allt nedtonat och sedan dyker det upp en ledsen gubbe som säger att sidan måste läsas in igen. Det sämsta i kråksången är att ändringarna då inte sparas så klart!

Det händer också att jag kastas ut utan att göra något innan.

Ursprungligen av kjellebelle:

Det som händer gång på gång är att om jag exempelvis går in i adressboken och gör en ändring så går det att skriva in ändringen, men sedan när jag ska spara så blir allt nedtonat och sedan dyker det upp en ledsen gubbe som säger att sidan måste läsas in igen. Det sämsta i kråksången är att ändringarna då inte sparas så klart!

Det händer också att jag kastas ut utan att göra något innan.

Loggade in förut kl 11:00, stängde fliken, öppnade icloud.com nu 14:51 i ny flik, fortfarande inloggad och jag kan navigera runt utan att något problem uppstår.

Kör Chrome 30.0.1599.101m på Windows 8.1.

Ursprungligen av keptang:

Loggade in förut kl 11:00, stängde fliken, öppnade icloud.com nu 14:51 i ny flik, fortfarande inloggad och jag kan navigera runt utan att något problem uppstår.

Kör Chrome 30.0.1599.101m på Windows 8.1.

Konstigt, själv kör jag senaste Chrome på en XP-maskin!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-31 18:22

Brandvägg, proxy, andra säkerhetsinställningar på jobbet som kan strula till det?

1
Bevaka tråden