Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Palm Tungsten T2

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån som klämt på Palms nya handheld ännu? Fördelar jämfört med gamla T modellen? Bättre skärm?

Bra köp?

Ciryon

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-31 12:04

Skärmen är betydligt bättre. Det är faktiskt samma skärm som i Tungsten C och Zire 71.
Vi jämförde båda dessa med gamla Tungsten T och det var klar klassskillnad.
Jag tycker ändå att man ska satsa på C-modellen, då den har inbyggt wlan.
Klarar man sig utan det, är Tungsten T2 en mycket bra brukshanddator.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-07-31 12:13

Den verkar ha fått blandad kritik.(som vanligt)
Funderar själv på en Tungsten W. Skall titta närmare på en. Är det någon som använder en dylik? Min T68i, har även den ett plupp-problem. Pluppen på joysticken har ramlat av och att skaffa en ny ligger i prisklassen ny telefon. Vägrar köpa en telefon med kamera.

Hälsningar
Richard

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-31 12:15

Tungsten W är helt okej, även om jag personligen tycker att handdatorer med mobilfunktioner sällan blir särskilt lyckade.
Det märks att handdatortillverkarna inte har sysslat med mobiltelefoni tidigare och produkternas mobila funktioner blir ofta dåligt integrerade med operativsystemet.
Tungsten W är säkert bra för rätt person men jag tycker den är för klumpig och inte helt stabil. Dessutom kör den gamla Palm OS (version 4).

  • Medlem
  • International user
  • 2003-07-31 12:31

Jag har väntat på T2an men blev lite besviken på att det var samma gamla cpu och inte den nya som sitter i Tungsten C.

Ny skärm och lite mer minne (men inte 64 MB) känns mer som en en smyguppgradering än en ny revision.

Men det är ju ingen bluetooth i C-modellen. Lite synd.

Sandisk ska tydligen släppa WiFi kort till Tungsten T inom ett par månader. Då har man både och!

Ciryon

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-07-31 12:45

Vi kanske skall skapa en ny tråd.
Telefon-Kamera-FiloFax-Spelkonsol-Fjärrkontroll-Webläsare-Skrivmaskin.

Det är uppenbart att vi får fler och fler funktioner i våra pryttlar.
Som jag tidigare sa lossnade "Pluppen" från min drygt ett år gamla T68i. Kostnaden att ersätta den och tiden det skulle ta, fick mig att fundera på en ny telefon. Har haft mobil sedan 1990. Har aldrig spelat ett spel på min mobil, vilket innebär att ForceFeedBack inte kommer högt på min lista. Har wappat (heter det så?) en gång. Använder telefonen som telefon och för att koppla upp mig, via Bluetooth och PB G4 12". Funkar bra att läsa mail. Har en Canon S20 kamera som jag tycker duger till det jag använder den till. "Skiter" i vilket operativsystem eller chip telefonen använder, bara jag får tag i folk via telefonen och dom får tag i mig.

Är det bara jag som tycker att vi trycker in för mycket funktioner i dagens telefoner/datorer/handhelds?
Glömde en sak. MP3/4-spelare eller radio är inte heller nödvändigt.
All-in-one blir lätt All-or-none är något inte fungerar.
Kommetarer?

Vilken mobiltelefon skall jag köpa? Har Vodafone abonemang.

Hälsningar
Richard

  • Medlem
  • 2003-07-31 13:35

Köp en ny T68 om du var nöjd, den har ju det mesta...

  • Oregistrerad
  • 2003-07-31 14:15

Köp en T610a och tejpa för kamerlinsen då... hehe

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-07-31 14:18

Det tar bara emot att köpa något som man redan har, bara för att något har gått sönder.
Känns psykoligist bättre om man får något nytt för slantarna. En ny färg kanske.;)

Hälsningar
Richard

Citat:

Skrevs ursprungligen av Tim
Köp en ny T68 om du var nöjd, den har ju det mesta...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-07-31 14:22

Tänkte att man kunde pilla ut eländet, men då ryker väl garantin.

Hälsningar
Richard

Citat:

Skrevs ursprungligen av nukethenick
Köp en T610a och tejpa för kamerlinsen då... hehe

Var ska man köpa en Tungsten T2 då?

Dustin har för 3900 kr inkl moms, men jag skulle gärna vilja köpa någon annanstans eftersom jag tycker illa om deras sätt att behandla kunder. Runt fyra papp får det kosta.

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2003-07-31 21:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Var ska man köpa en Tungsten T2 då?

Öööö.....är det inte T3 som gäller nu?

Citat:

Skrevs ursprungligen av mattan
Jag har väntat på T2an men blev lite besviken på att det var samma gamla cpu och inte den nya som sitter i Tungsten C.

Ny skärm och lite mer minne (men inte 64 MB) känns mer som en en smyguppgradering än en ny revision.

Jamen vafan! det här är ju döfånigt. Varför i hela helsingland stoppade dom inte den snabba processor dom redan har (C-modellen) i T2:an.

Varför har jag väntat på att T2 skulla komma??????

Jag vill inte ha fula knapptyngda C. Jag vill ha smäckra, snygga, smutta T2 med minst 400 hästar.

Vad är detta???? Varför??? Jag fattar verkligen inte!!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Men det är ju ingen bluetooth i C-modellen. Lite synd.

Precis! Jag använder blåtanden i min Tungsten i stort sett dagligen, men jag har aldrig saknat WiFi-stöd i den.

Skillnaden mellan T och T2 är, förutom att skärmen skall vara mycket bättre och att minnet har fördubblats dessutom nästan 1 cm i storlek.

Jag trodde ett tag att jag skulle bli tvungen att köpa en T2 för att hänga med, men eftersom ryktena om processoruppgradering tydligen inte stämde får det nog vara. 16MB internt minne extra spelar inte så stor roll när man har 256 i ett SD-kort och jag är väldigt nöjd med den skärm jag har (hade iofs en m505 tidigare, så jag är inte bortskämd... ).

/Göran

  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-01 05:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av Göran Bolinder
Skillnaden mellan T och T2 är, förutom att skärmen skall vara mycket bättre och att minnet har fördubblats dessutom nästan 1 cm i storlek.

Enligt Palm's produktsidor så har T och T2 exakt samma fysiska mått.

Citat:

Vilken mobiltelefon skall jag köpa? Har Vodafone abonemang.

Hälsningar
Richard [/B]

Köp en begagnad T39!

Stabilare och mer gedigen telefon finns inte. Har allt man egentligen behöver såsom GPRS och Blåtand samt iSyncmöjligheter. Dessutom gillar jag lucka. Inget knapplås behövs och man svarar och lägger på med luckan.

Dessutom har den en ram i aluminium som moderkortet ligger i så den är otroligt slagtålig.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-01 18:17

Öööö.....är det inte T3 som gäller nu? [/QUOTE]

Det finns faktiskt en T3, även om den inte lanserats ännu. Den kommer bland annat att ha hires+ -skärm(320x480) som kommer att kunna användas i portrait OCH landscape mode!

Citat:

Skrevs ursprungligen av mattan
Enligt Palm's produktsidor så har T och T2 exakt samma fysiska mått.

Hmm... Tittar man på T:s resp. T2:s produktsidor har de samma mått. Jag var lat och tittade på den här produktöversikten för att lättare kunna jämföra och där skiljer det 8mm... Någon som kan berätta vilken uppgift som är den riktiga? T2-måtten i översikten påminner förvisso väldigt mycket om Zire, så man bör kanske misstänka att det är som Mattan säger...

/Göran

1
Bevaka tråden