Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MS Office Mac 2011 bara Excel

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet om det går att bara installera Excel från MS Office?

Ja, välj under installation.

schysst, då är bara frågan om man 10 år efter man kastat ut allt från MS skall installera igen :0

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-31 12:29
Ursprungligen av Snoopy:

schysst, då är bara frågan om man 10 år efter man kastat ut allt från MS skall installera igen :0

Beror på vad du ska ha det till. Ska du hålla på och dela filer fram och tillbaka massor i en miljö där andra använder Excel, så är det nog bäst att köra Excel. Ska du bara ha det för "eget bruk" så skulle jag välja något annat, finnas massor av kompetenta program, där många är gratis.

Ursprungligen av tooobe:

Beror på vad du ska ha det till. Ska du hålla på och dela filer fram och tillbaka massor i en miljö där andra använder Excel, så är det nog bäst att köra Excel. Ska du bara ha det för "eget bruk" så skulle jag välja något annat, finnas massor av kompetenta program, där många är gratis.

Har det till företaget. Väntat bra länge på en uppgradering av Numbers och så blir det en nedgradering, typ. Har haft Excel innan och många kraftfulla funktioner, makron och bra integration med Filemaker kanske gör det värt att gå tillbaka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-31 23:30
Ursprungligen av Snoopy:

Har det till företaget. Väntat bra länge på en uppgradering av Numbers och så blir det en nedgradering, typ. Har haft Excel innan och många kraftfulla funktioner, makron och bra integration med Filemaker kanske gör det värt att gå tillbaka.

Du svarar bara nästan på frågan - kommer du skicka filer till andra och arbeta med filer som andra skapat? Jag antar att du gör det när du har det till företaget, men å andra sidan bör en gratisvariant som t.ex. openoffice fungera precis lika bra som Numbers mot excelfiler (om det är numbers du kört fram tills nu). Den här sidan kanske kan vara av intresse: http://www.techradar.com/news/software/applic...

1
Bevaka tråden