Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac mini, inga nyheter....?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag väntade på att mac mini skulle få ngn uppgradering på apples event. men icke......

Mac Mini räknas som stationär dator, oavsett hur portabel den är ;), eventuella Mini-nyheter kommer på nåt event som handlar om stationära datorer, kanske i samband med att Mac Pro kommer ut

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-30 19:59

Tja, det var inte något event för uppdaterad iMac nu i höstas.

Jag tror det kommer en mac min i slimmat format... ssd diskar..

  • Medlem
  • 2013-11-02 10:56
Ursprungligen av plenty69:

Jag väntade på att mac mini skulle få ngn uppgradering på apples event. men icke......

När iMac uppgraderades till Haswell tidigare så skedde detta bara via internet, utan något speciellt event. Jag gissar att det kommer en mini-uppgradering före jul nån gång, det kan ju t ex bero på att Apple vill sälja ut den gamla modellen först.

Frågan är vilken grafik den nya kommer att få, Iris Pro eller med GT750M option som MBP15?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2013-11-02 11:09

Får vi bara en ordentlig AppleTV med IOS och appstore kan de lägga ned mini:n.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-02 13:35
Ursprungligen av planB:

Får vi bara en ordentlig AppleTV med IOS och appstore kan de lägga ned mini:n.

Hmmm frågan är om Apple kommer att skjuta sig själva i foten

Allt är feta marginaler för Apple inget annat räknas i deras ögon. Borde vara större vinst marginal på en mac mini jämfört med en AppleTV.

Mac mini brukar ju fastna i tiden emellanåt. 19 månader innan mars 2009 exempelvis.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-02 20:08
Ursprungligen av plenty69:

Jag väntade på att mac mini skulle få ngn uppgradering på apples event. men icke......

jag noterade just nu att uppgradering till 256 GB SSD gått ner i pris. Låg på närmare 3000 kr förut

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2013-11-03 11:43
Ursprungligen av cubeis:

Hmmm frågan är om Apple kommer att skjuta sig själva i foten

Allt är feta marginaler för Apple inget annat räknas i deras ögon. Borde vara större vinst marginal på en mac mini jämfört med en AppleTV.

Volym är intressant också, annars skulle de inte lagt ned Xserve. Och vilken volym skulle det bli om den inte användes till att mata TVn?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-03 12:04
Ursprungligen av planB:

Volym är intressant också, annars skulle de inte lagt ned Xserve. Och vilken volym skulle det bli om den inte användes till att mata TVn?

Sant med volymen planB det faller sig nog naturligt att AppleTVs utveckling går hand i hand med om Apples lanserar sina egna TV LED apparats lösningar i närmaste framtiden och då kanske mac minin blir överflödig . Jag gillar dock mac minin som stationär dator och ej bara som en tv lösning och man får liksom två karameller för priset av en när man köper en mac mini. Man kan väl surfa på tvn visst men tröttsamt i längden att blänga på en 55 tums skärm. 24 -30 tums DVI/THunderbolt skärm mer optimalt för surf och arbete vid datorn tycker jag.

Ursprungligen av planB:

Får vi bara en ordentlig AppleTV med IOS och appstore kan de lägga ned mini:n.

Jag tycker minin är ett bra allternativ för oss som vill ha en stationär dator till hyfsat pris..

Ursprungligen av cubeis:

Hmmm frågan är om Apple kommer att skjuta sig själva i foten

Allt är feta marginaler för Apple inget annat räknas i deras ögon. Borde vara större vinst marginal på en mac mini jämfört med en AppleTV.

Förr eller senare kommer det att slå tillbaka mot Apple. I dags datum säljer de iMacs för nära 20k med vanliga traditionella hårddiskar.

Är det möjligt att förklara det här i andra termer än profit och girighet? I min värld är det inte OK någonstans...Jag ger Apple några år till men om inte det sker en ordentlig förbättring söker jag mig efter andra alternativ.

Samma här! Jag kunde svära att dom sa på eventet att MAC minin skulle bli haswell och gick in för att se vad dom kostade men icke, varken den eller ny Apple TV vill så gärna byta ut min HTPC till en ATV eller Minin hoppas dom får Iris Pro för jag har för mig att dom brukar köra med mobila kretsar i minin?

Ursprungligen av planB:

Får vi bara en ordentlig AppleTV med IOS och appstore kan de lägga ned mini:n.

Blir lite svårt att ersätta firmans server i form av en Mini med en Apple TV.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-06 14:22
Ursprungligen av pmarriott:

Blir lite svårt att ersätta firmans server i form av en Mini med en Apple TV.

Precis skulle bli ett tomt vakuum om minin skulle försvinna ur Apples produktsortiment inom några år oavsett AppleTV utveckling eller inte. På längre sikt 10 år och framåt så visst kommer det säkert smarta lösningar för dataanvändande men den dagen den sorgen. Men så länge som dom där fula stora plastiga, plåtiga, bullerfläktiga, självlysande pc-burkarna finns kvar så lär nog mac- minin finnas kvar om inte Apple får en total blackout på en fredag

Long live Mac-mini säger jag

1
Bevaka tråden