Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Air - har inte Mavericks från Dustinhome

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Är i farten att köpa min första Apple produkt; Macbook Air 8gb RAM.

Då jag vill ha uppgraderat RAM minne måste jag beställa den då den inte finns i stadens Apple butik. Är lite rädd för att beställa från Apple's egna sida då leveranstiden kan vara lång (har jag fått för mig, motbevisa mig gärna). Kan man beställa så datorn kommer till butiken?

Har funderat på att beställa från DustinHome, dock finns dem inte uppgraderade till Mavericks. Ska jag börja med Mountin Lion och uppgradera senare? Bara dumt eller finns det något positivt med detta?

Alla svar är tacksamma!

Senast redigerat 2013-10-26 23:51

1-3 dagar att skickas från Apple verkar det som
lägg till varan i korgen så ser du

  • Medlem
  • 2013-10-26 21:59

Du skriver inte vilken modell du vill ha. Men om du tex vill ha en 13" i5 med 256GB SSD och 8GB RAM så skickas den inom 1-3 arbetsdagar. Då har du den hos dig om 3-8 dagar ungefär.
Beställa den till en butik, varför då? Skicka den direkt hem eller till ditt jobb/skola/hem/what ever.
Mavericks laddar du ner gratis och uppgraderar via Mac App Store. Om den inte kommer förinstallerad med det systemet vill säga. Finns ingen anledning att göra en "clean" installation på en sprillans ny maskin, uppgradera nuvarande system istället.

Tack för svaren!

Det är en 13" i5 128gb SSD 8 gb RAM jag tänker skaffa. Tänkte att det var smidigare att beställa hos butik och betala där. Såg att det skulle ta ca 1 1/2 vecka för datorn att komma fram. Hur är det med leverans om man inte kan vara hemma då datorn kommer? Kändes skönt att ha det nya OS X förinstallerat redan.

  • Medlem
  • 2013-10-26 23:33

Tror en familjemedlem kan ta emot paketet. Det är det som är nackdelen med att beställa från Apple, när de säger "Vi kommer någon gång mellan 8-19!"
Var bor du? Har du kollat med eventuella Mac-återförsäljare?

Skumt att trådrubriken ändrades.. jaja.

Bor i Örnsköldsvik, finns en butik som bara säljer apple produkter. Ska kolla med dem om dem kan ta hem den datorn jag vill ha. Vad händer om ingen kan ta emot paketet, går den till uthämtningställe då?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-10-27 12:31

Ja, och de brukar lämna en lapp dit du kan ringa och beställa dag när någon är hemma.

Ursprungligen av Dalle:

Du skriver inte vilken modell du vill ha. Men om du tex vill ha en 13" i5 med 256GB SSD och 8GB RAM så skickas den inom 1-3 arbetsdagar. Då har du den hos dig om 3-8 dagar ungefär.
Beställa den till en butik, varför då? Skicka den direkt hem eller till ditt jobb/skola/hem/what ever.
Mavericks laddar du ner gratis och uppgraderar via Mac App Store. Om den inte kommer förinstallerad med det systemet vill säga. Finns ingen anledning att göra en "clean" installation på en sprillans ny maskin, uppgradera nuvarande system istället.

Varför är det onödigt? Det kommer fortfarande följa med lite gamla filer som kanske är helt onödiga och bara tar utrymme. Jag skulle definitivt rensa datorn ändå och installera från grunden. Uppdatering är bara trams, enligt mig.

Ursprungligen av cowboythefuckup:

Tack för svaren!

Det är en 13" i5 128gb SSD 8 gb RAM jag tänker skaffa. Tänkte att det var smidigare att beställa hos butik och betala där. Såg att det skulle ta ca 1 1/2 vecka för datorn att komma fram. Hur är det med leverans om man inte kan vara hemma då datorn kommer? Kändes skönt att ha det nya OS X förinstallerat redan.

Ursprungligen av cowboythefuckup:

Skumt att trådrubriken ändrades.. jaja.

Bor i Örnsköldsvik, finns en butik som bara säljer apple produkter. Ska kolla med dem om dem kan ta hem den datorn jag vill ha. Vad händer om ingen kan ta emot paketet, går den till uthämtningställe då?

Att trådrubriken ändrades kan bero på att du har skrivit en rubrik som inte på ett bra sätt visar vad din tråd handlar om. Jag tycker att man alldeles för sällan gör detta.. så galet många som inte klarar av att skriva en passande rubrik.

Det du kan göra är att du kan be Apple leverera till din arbetsplats, om det är så att du är på jobbet. Annars är det nog som en annan redan har skrivit, de lämnar information om var du kan ringa för att få tag i din beställning.

Det visade sig att applebutik här hade ett exemplar av den set up som jag ville ha, kunde även där få studentrabatt som var rätt bra. Har den undanlagd i butiken så det blir nog ett köp imorgon

Funderade lite på en Retina, men då det är min första Mac och för vad den ska användas till så räcker nog en Air med 8gb RAM bra. Ska bli spännande!

Har nu köpt datorn som jag skriver på i stunden, blev i5 8GB RAM 128GB SSD Air. Gillar verkligen den här datorn, lite småkrångligt då något är helt nytt men det lossnar säkert. Installerade OS X Mavericks i princip det första jag gjorde, Safari är helt galet snabb och datorn fungerar finfint. Mycket nöjd! Tack för alla inlägg!

1
Bevaka tråden