Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver hjälp med Apple Hardware Test

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Storvreta
  • 2013-10-26 12:42

För att göra en lång historia kort: Ett glas mjölk spilldes över min datorn (MBP 13' late 2011 10.8.5), jag tvångsavslutade den utan problem. Jag torkade bort all synlig vätska och torkade den med hjälp av en hårtork på låg effekt i en timme. Den startade sedan utan problem efter att den vädrats i ett dygn och har fungerat utan problem sedan dess (förra torsdagen).

Jag fick ett tips att göra ett Apple Hardware Test som jag nu har försökt få igång på olika vis utan någon lycka. Jag har följt anvisningar härifrån: http://support.apple.com/kb/PH11342?viewlocal...
Jag har provat båda alternativet i punkt två. Vid det första bootar datorn som vanligt och kommer till inloggningsskärmen. Punkt två med alternativet att köra AHT via Internet har jag också provat genom att hålla alt+d vid uppstart. Då kom jag till Internetåterställning (http://support.apple.com/kb/HT4718?viewlocale...), men mitt nätverk fanns inte med i listan och det gick heller inte att ansluta till det genom att skriva in namn och lösen manuellt.

Punkt tre har jag försökt med också, jag har fått låna en ML-sticka med 10.8.2 på, fungerar inte heller.

Hur ska jag genomföra AHT?

/ Jonas

Senast redigerat 2013-10-26 13:31
  • Medlem
  • 2013-10-26 18:17

Har du bytt hårddisken i datorn?
Hardware är knutet till original hårddisken.

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2013-10-26 18:31
Ursprungligen av devos:

Har du bytt hårddisken i datorn?
Hardware är knutet till original hårddisken.

Nej, allt är original med undantag för RAM. Vad jag har lyckats utröna kan det vara så att partitionen för att utföra testet försvinner i och med uppdatering av OS X. Jag har kört alla uppdateringar fram till 10.8.5 sedan jan 2012.

1
Bevaka tråden