Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med permissions och Dropbox

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-25 18:06

Sedan någon vecka eller två kraschar Dropbox så fort det ska börja synkronisera filerna. Sedan visas ett felmeddelande där det står

Citat:

Couldn't start Dropbox
This is usually because of a permissions error. Errors can also be caused by your home folder being stored on a network share.

For more information, click the help button below.

Please contact support with the following information for more help:
*länk till log.txt*

(Bifogat finns log-filen)

Jag har försökt förstå loggen, men inte hajat vad som är fel. Jag har postat på Dropbox forum men inte fått någon respons. Jag har gjort allt som föreslås på deras hjälpsidor tex avlänkat kontot och länkat tillbaks det igen, testat andra versioner av programmet, klickat på "Fix Permissions" i inställningar, tagit bort .Dropbox-mappen, återställt Permissions efter att ha startat om i recovery-mode (enl http://reviews.cnet.com/8301-13727_7-57591872..., men INGET tycks hjälpa. Jag har också kontrollerat filer enl näst nedersta inlägget här: http://apple.stackexchange.com/questions/8156... men allt ser ut att stämma.

Jag provade att logga in på ett annat admin-konto på datorn och då uppstod inget problem. Jag upptäckte också lite av en slump att Adium inte lyckats uppdatera sig när jag varit inloggat på mitt vanliga konto, men att även det gick bra på det andra admin-kontot. Alltså, det känns som att problemet har något att göra med mitt användarkonto på datorn, och att det kan ha inverkan på fler program än bara Dropbox.

Någon som varit med om något liknande eller som vet vart problemet kan härstamma från? Jag börjar känna mig lätt uppgiven...
Använder OS X 10.6.8

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-10-26 16:59

Har du kört Reparera skivbehörigheter i Skivverktyg?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-26 17:47
Ursprungligen av kenjon:

Har du kört Reparera skivbehörigheter i Skivverktyg?

Ja det har jag, det har inte heller hjälpt.

1
Bevaka tråden