Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är min SSD trasig?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Köpte en Samsung 840 PRO Series SSD på 256GB som jag håller på att försöka få igång i min MacBook Pro. Den dyker upp i Skivverktyg men när jag ska formatera den får jag meddelandet.

Partitioneringen misslyckades. Fel: Kan inte skriva till det sista blocket på enheten.

Vad gör man nu då?? Tacksam för hjälp!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-10-26 07:29

Låter som att du skall lämna tillbaka den. Eventuellt kan du testa att formatera den i en annan maskin. Jag precis den modellen av SSD och för mig fungerar den finfint. Vad har du för modell av MBP?

Ursprungligen av onnyt:

Låter som att du skall lämna tillbaka den. Eventuellt kan du testa att formatera den i en annan maskin. Jag precis den modellen av SSD och för mig fungerar den finfint. Vad har du för modell av MBP?

Mid 2010 tror jag datorn är... Jag skulle ju kunna köpa ett kabinett och sätta den i och testa i en annan dator. Men märkligt ändå om det skulle funka. Isf är det ju min dator som är trasig? Just att den dyker upp i skivverktyg tyder ju på att den är rätt monterad och bör funka, sen är det bara själva formateringen som inte går. Blir nog att lämna tillbaka den här till butiken. Är det vanligt att dom är trasiga när dom är helt nya direkt ifrån kartongen? Måste ju ändå vara extrem otur.

Jag gick och köpte ett kabinett och satte SSD disken i och nu gick det bra att formatera den. Så det verkar som att det inte var något fel på disken? Men nya problem uppstod så klart! Skruvade tillbaka den i min MBP och nu dök den upp som en skiva i OSX installationen så jag kan välja att installera på den. Kommer dock redan efter 2 sekunder ett felmeddelande:

"Ett fel inträffade under förberedelsen för installationen. Försök köra det här programmet igen."

Ahhh frustrerande! Tips någon?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-10-27 07:16

Lämna tillbaka disken. Jag har haft en del strulande SSD-diskar och gemensamt för dem har varit att de ömsom fungerar ömsom lägger av. Ifs har det inte varit Samsungdiskar utan Vertex och Corsair men alla diskar kan strula om man har otur.

Det var en kabel inne i datorn som hade gått sönder... Lan Master lagade på en timme.. 1700kr!!! Phuu. Så hårddisken var aldrig trasig

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-10-29 12:20

Ur askan i elden så att säga. Konstigt att du inte märkt något innan. 1700:- för att byta en kabel

1
Bevaka tråden