Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipad 2 ett dåligt köp

Tråden skapades och har fått 53 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • ?
  • 2013-10-24 22:18
Ursprungligen av Erik.dv:

Intressant att du säger det. En kompis efterfrågar exakt samma sak. För mig tror jag en iPad Mini Retina är perfekt.

?Jag växlar dagligen mellan iPad2 och iPad4 och 2:an är fortfarande riktigt bra. Eftersom jag läser mycket och har många tunga appar så köpte jag 4:an av främst 2 skäl, retinaskärmen och 128GB. Jag hatar att ständigt behöva rensa bort bara för att minnet inte räcker till. iPad mini är för stor för fickan och för liten att läsa på. Kan tänka mig att den duger ypperligt att köra GPS:en på i bilen. Men kommer att slå till direkt när det kommer en iPad maxi med ännu mer minne. Det sämsta med dagens iPad2 som de säljer nu är att den nästan saknar minne med sina 16GB.

Är det bara jag som har problem med att iOS 7 är riktigt segt på 2:an? Det är samma sak på min gamla iPhone 4. Ändå är de fabriksåterställda eftersom de inte används.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-24 22:41
Ursprungligen av grenhall:

Är det bara jag som har problem med att iOS 7 är riktigt segt på 2:an? Det är samma sak på min gamla iPhone 4. Ändå är de fabriksåterställda eftersom de inte används.

Min var faktiskt relativt oanvändbar med 7.0 men det blev en hel del bättre med 7.0.3

Ursprungligen av FreddeB:

Min var faktiskt relativt oanvändbar med 7.0 men det blev en hel del bättre med 7.0.3

Ja, med 7.0.3 så går den att använda igen (iPad 2).

Ah... Tror jag har 7.0.2 på min. Får uppgradera och se om det löser problemen.

Har inte uppgraderat till iOS7 än på min iPad2, dock är de flesta av apparna uppdaterade för att funka m iOS7...

  • Medlem
  • ?
  • 2013-10-25 11:17
Ursprungligen av Mymac4ever:

Har inte uppgraderat till iOS7 än på min iPad2, dock är de flesta av apparna uppdaterade för att funka m iOS7...

?Vad väntar du på?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-25 11:40

Ofta ofta är iPad 2 på kamanjpris hos elgiganten, mediamarkt typ 2990 kr även 2690 kr då köper folk. För dom människorna är iPad 2 ett bra köp, inte alls dåligt skulle jag säga för att dom anser sig helt enkelt inte ha dom extra pengarna 1500-2000 kr att lägga för den senaste modellen Dom anser sig också inte ha något behov av att köpa den dyraste plattan.

Samtidigt är priskänsligheten större när det gäller läsplattor kontra datorer och då kan även en liten prisskillnad som 900 kr anses dyrt i mångas ögon och det här med prestanda skillnader uppmärksammas inte på samma sätt för gemene man som för oss tekniknördar

Så man kan inte bara stirra sig blind på bra eller dåligt köp i rena kronor !

Senast redigerat 2013-10-25 11:56
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-25 12:11
Ursprungligen av cubeis:

Ofta ofta är iPad 2 på kamanjpris hos elgiganten, mediamarkt typ 2990 kr även 2690 kr då köper folk. För dom människorna är iPad 2 ett bra köp, inte alls dåligt skulle jag säga för att dom anser sig helt enkelt inte ha dom extra pengarna 1500-2000 kr att lägga för den senaste modellen Dom anser sig också inte ha något behov av att köpa den dyraste plattan.

Samtidigt är priskänsligheten större när det gäller läsplattor kontra datorer och då kan även en liten prisskillnad som 900 kr anses dyrt i mångas ögon och det här med prestanda skillnader uppmärksammas inte på samma sätt för gemene man som för oss tekniknördar

Så man kan inte bara stirra sig blind på bra eller dåligt köp i rena kronor !

Det må vara sant men jag tycket det känns lite som en "rip-off" från Apples sida.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-25 14:42
Ursprungligen av Erik.dv:

Det må vara sant men jag tycket det känns lite som en "rip-off" från Apples sida.

HUR kan det vara det när kunden köper och är nöjd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-25 18:32
Ursprungligen av lappen71:

HUR kan det vara det när kunden köper och är nöjd.

Lack of alternatives.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-25 20:43
Ursprungligen av Erik.dv:

Lack of alternatives.

Något som inte är sant.
Finns fyra modeller och i 20st olika konfigurationer.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-10-25 20:49
Ursprungligen av Erik.dv:

Lack of alternatives.

?Har tagit del men ej förstått?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-25 21:05
Ursprungligen av lappen71:

Något som inte är sant.
Finns fyra modeller och i 20st olika konfigurationer.

Inte om man köper den pga hur enheten är utformad. Ex skolor kan jag tänka mig är en sådan kund.

Jag tvivlar starkt på att en vettig privatperson skulle välja den framför Mini Retina om den inte säljs för ett lägre pris som någon nämnde i tråden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-25 21:08

Tilläggas är att ingen vet hur bra iPad 2 kommer sälja i fortsättningen. Tidigare var den prisatt mellan en Mini och retina storebror, it sort of made sense there. Nu, nej. Ända gången jag förstår köp är vid behov av just den modellen pga kontakten / upplösningen / formfaktorn.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-25 21:12
Ursprungligen av Erik.dv:

Inte om man köper den pga hur enheten är utformad. Ex skolor kan jag tänka mig är en sådan kund.

Jag tvivlar starkt på att en vettig privatperson skulle välja den framför Mini Retina om den inte säljs för ett lägre pris som någon nämnde i tråden.

Vi tycker olika helt enkelt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-25 22:07
Ursprungligen av Barefeats.com:

iPad 2 for $399?
Puzzling choice for low priced alternative. Why not the iPad 4 with A6 chip as the low priced model? Price challenged consumer is better off buying a used iPad 3 or iPad 4 on eBay.

/agree

Ökar förvisso andrahandsvärdet av min iPad så jag klagar inte!

Ursprungligen av Erik.dv:

/agree

Ökar förvisso andrahandsvärdet av min iPad så jag klagar inte!

Ja, då kan man ju utan att skämmas lägga ut sin iPad 3 64 GB WiFi+3G för minst 4500:-

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-26 18:27
Ursprungligen av pmarriott:

Ja, då kan man ju utan att skämmas lägga ut sin iPad 3 64 GB WiFi+3G för minst 4500:-

hmmmm…rodnar lite svagt vågar man fråga om skicket jag vet ju att du "använder" dina macprylar

Ursprungligen av cubeis:

hmmmm…rodnar lite svagt vågar man fråga om skicket jag vet ju att du "använder" dina macprylar

Som sig bör ser baksidan ut som den har släpats längs E4:an.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-27 00:33
Ursprungligen av pmarriott:

Som sig bör ser baksidan ut som den har släpats längs E4:an.

Hahaha du lever upp till ditt rykte. Önskar jag kunde bli av med pedanten inom mig och njuta av mina nyputsade Apple saker som du gör .
Kan du inte starta upp någon kurs pmarriott hur man ska njuta och använda sin Apple produkt till endast den tomma original kartongen återstår

Ursprungligen av cubeis:

Hahaha du lever upp till ditt rykte. Önskar jag kunde bli av med pedanten inom mig och njuta av mina nyputsade Apple saker som du gör .
Kan du inte starta upp någon kurs pmarriott hur man ska njuta och använda sin Apple produkt till endast den tomma original kartongen återstår

Det är enkelt:
1. Packa upp produkten.
2. Använd den som du behöver använda den.
3. Skit i allt utom hur det funkar.

Bevaka tråden