Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säljstart för Iphone – midnattsöppet i flera butiker

Tråden skapades och har fått 55 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vit/Silver 5S 64GB fick det bli. Svart har jag haft i alla år och guld ser på tok för polsk prostituerad ut, som dessutom redan är slut i Sverige, den på 64 GB!

  • Medlem
  • International user
  • 2013-10-25 07:13
Ursprungligen av Dalle:

Jag har köpt alla modeller från 3G och fram till 5:an på release-dagen/natten. (Undantaget 3GS)
Men jag känner att jag kommer att "missa" 5S, det tekniska hoppet känns för kort till min nuvarande Femma. Avvaktar ett år och hoppas på iPhone 6 istället.

Jag skulle nog säga att det är ett rätt stort tekniskt hopp mellan 5S och 5.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-10-25 08:33
Ursprungligen av zappee:

Jag skulle nog säga att det är ett rätt stort tekniskt hopp mellan 5S och 5.

Jag håller med. Betydligt större än mellan 4 och 4s, i synnerhet för oss i Sverige som inte fick Siri med 4s.

Men för en jänkare som redan har LTE i sin femma så är det inte ett lika stort hopp till 5s... allt är relativt.

  • Medlem
  • 2013-10-25 08:44
Ursprungligen av Vassius:

synnerhet för oss i Sverige som inte fick Siri med 4s.

Vad menar du med att vi inte fick Siri? Jag hade då Siri på min 4s, dock inte på svenska, men det är det ju fortfarande inte i 5s.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-10-25 08:51
Ursprungligen av Dalle:

Vad menar du med att vi inte fick Siri? Jag hade då Siri på min 4s, dock inte på svenska, men det är det ju fortfarande inte i 5s.

Ja, jag menar att det inte finns på svenska. Det var ju "the killer feature" i 4s, men det är ju av begränsad nytta för oss som inte vill prata engelska med sin telefon. Jag har aldrig träffat nån svensk som säger sig använda Siri, eller sett/hört nån ute som gör det.

Min fru har haft en 4s i två år, och jag har haft femman i ett år. Ingen av oss har aktiverat Siri en enda gång ens för att testa. Inte ens för att ställa dumma frågor.

Ursprungligen av Vassius:

Ja, jag menar att det inte finns på svenska. Det var ju "the killer feature" i 4s, men det är ju av begränsad nytta för oss som inte vill prata engelska med sin telefon. Jag har aldrig träffat nån svensk som säger sig använda Siri, eller sett/hört nån ute som gör det.

Min fru har haft en 4s i två år, och jag har haft femman i ett år. Ingen av oss har aktiverat Siri en enda gång ens för att testa. Inte ens för att ställa dumma frågor.

Använder det dagligen. Helt underbart. Har gjort det sen det kom.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-10-25 08:56
Ursprungligen av pmarriott:

Använder det dagligen. Helt underbart. Har gjort det sen det kom.

Okej, en hittills då. Det börjar ta sig..

Jag köade utanför Telia-butiken i Malmö igår och fick med mig 2 st 5S Guld 32 GB därifrån. Personalen sa att det fanns gott om lurar, och om det stämmer även på andra butiker borde det inte vara något problem att gå in i en Telia-butik och få loss en telefon för de av er som fått lång lev.tid hos Apple. Om ni kan tänka er att köpa den operatörsbunden, så klart.

Hur tillgången är hos de andra operatörerna vet jag inte, men enl. Malmö-butiken såg det bra ut

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-10-25 10:35

Det är ju slut på alla modeller på telias hemsida åtminstone.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2013-10-25 10:42

Vår lokala Apple Premium Reseller, som också är Telia-representant, fick 0 (noll) telefoner. Inte ens en demo, fast Telia-butiken 100 meter bort har 4....
Hur många telefoner som finns till försäljning hos Telia vet jag inte, beställde själv en från UK 20/9.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-10-25 12:28

Knallade in på Telia i Karlskoga idag vid 10:30 tiden och fick tag på den sista iPhone 5S 16 GB rymdgrå.

Dom hade fått 12 st bara.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-25 14:16
Ursprungligen av KillwithSkill:

Vit/Silver 5S 64GB fick det bli. Svart har jag haft i alla år och guld ser på tok för polsk prostituerad ut, som dessutom redan är slut i Sverige, den på 64 GB!

Icke, finns gott om dem på Apple Store.

Ursprungligen av sickan_25:

Jag köade utanför Telia-butiken i Malmö igår och fick med mig 2 st 5S Guld 32 GB därifrån. Personalen sa att det fanns gott om lurar, och om det stämmer även på andra butiker borde det inte vara något problem att gå in i en Telia-butik och få loss en telefon för de av er som fått lång lev.tid hos Apple. Om ni kan tänka er att köpa den operatörsbunden, så klart.

Hur tillgången är hos de andra operatörerna vet jag inte, men enl. Malmö-butiken såg det bra ut

De hade lurar kvar i butiken på gågatan idag men inga 64GB. I deras butik på dockan var det helt slut, likaså i deras butik på Emporia. Däremot fanns det gott om lurar i alla färger och storlekar på Apple Store

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-25 16:01

Körde nattvaka på tele2.se. Nu är min 32Gb Guld på väg

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-10-25 16:19

En rymdgrå och en guld beställd till ungarna från apple.se.

  • Medlem
  • Orust
  • 2013-10-25 18:26

Jag fick igenom min beställning på en iPhone 5S Guld kl. 01.04 inatt på Apple.se. Kom in klockan 01.01, så det gick ju fort när man väl kom in så att säga
Leverans: 11 Nov, 2013 - 15 Nov, 2013 med Expressfrakt
Är det någon som har fått snabbare leveranstid? Eller fanns det inga att skicka direkt kanske?
Ser att det är fortfarande två till tre veckors leveranstid på 5s.

Senast redigerat 2013-10-25 19:24
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-10-25 19:15

2-3 veckors väntan, leverans mellan 15-21 november.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-10-25 19:50
Ursprungligen av Mazak:

Jag fick igenom min beställning på en iPhone 5S Guld kl. 01.04 inatt på Apple.se. Kom in klockan 01.01, så det gick ju fort när man väl kom in så att säga
Leverans: 11 Nov, 2013 - 15 Nov, 2013 med Expressfrakt
Är det någon som har fått snabbare leveranstid? Eller fanns det inga att skicka direkt kanske?
Ser att det är fortfarande två till tre veckors leveranstid på 5s.

Jag beställde samma tid och har samma preliminära leveransdatum. Gissar att det inte gick att få bättre. 2 st 64 GB grå för min (och frugans) del. Det sägs att det finns telefoner kvar i Täby, så jag funderar på att ta en sväng dit och kolla imorn. Har ändå andra ärenden dit, så det är ju inte helt bortkastat om de är slut.

En 32gb grå via Tele2.se kl 00:05, skickad idag & i handen på Måndag

Tack Tele2 !

Fick för mig att det skulle vara släpp 00:00 på apple.se men så var ju inte fallet, orkade inte vara vaken längre
så jag beställde en i morse i stället
Leverans 12 Nov, 2013 - 18 Nov, 2013

Edit:
Vilka levererar
Funderar på att ändra leveransadress till jobbet, för annars lär man väll ha en lapp i brevlådan om att dom inte har kunnat leverera ?

  • Medlem
  • Orust
  • 2013-10-25 21:33
Ursprungligen av disktant:

Fick för mig att det skulle vara släpp 00:00 på apple.se men så var ju inte fallet, orkade inte vara vaken längre
så jag beställde en i morse i stället
Leverans 12 Nov, 2013 - 18 Nov, 2013

Edit:
Vilka levererar
Funderar på att ändra leveransadress till jobbet, för annars lär man väll ha en lapp i brevlådan om att dom inte har kunnat leverera ?

Ja, jag ringde Apples support och frågade, dom skickar med TNT eller UPS till leveransstället.
Så det är nog smidigast att ändra till jobbet. Hoppas dom är där innan man åker hem för dagen bara

Tänk så lätt det hade varit om Apple hade skickat med posten för min del, ett sms när det finns att hämta på posten/utlämningsstället
Det är ju inte helt enkelt att veta vad man är när budbilen dyker upp.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-10-26 10:29
Ursprungligen av Vassius:

Jag beställde samma tid och har samma preliminära leveransdatum. Gissar att det inte gick att få bättre. 2 st 64 GB grå för min (och frugans) del. Det sägs att det finns telefoner kvar i Täby, så jag funderar på att ta en sväng dit och kolla imorn. Har ändå andra ärenden dit, så det är ju inte helt bortkastat om de är slut.

Jag kom till Täby 20 minuter innan de öppnade, och det var redan en kort kö. Prick 10 var det jättekö bakom mig.

Kunde hur som helst plocka ut två 64 GB Space grey och avbeställa min onlineorder. Gött att slippa vänta!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-26 12:57
Ursprungligen av Vassius:

Jag kom till Täby 20 minuter innan de öppnade, och det var redan en kort kö. Prick 10 var det jättekö bakom mig.

Kunde hur som helst plocka ut två 64 GB Space grey och avbeställa min onlineorder. Gött att slippa vänta!

Du ser, lätt som en plätt

Ursprungligen av Mazak:

Jag fick igenom min beställning på en iPhone 5S Guld kl. 01.04 inatt på Apple.se. Kom in klockan 01.01, så det gick ju fort när man väl kom in så att säga
Leverans: 11 Nov, 2013 - 15 Nov, 2013 med Expressfrakt
Är det någon som har fått snabbare leveranstid? Eller fanns det inga att skicka direkt kanske?
Ser att det är fortfarande två till tre veckors leveranstid på 5s.

?!?!

Vissa verkar få olika tider, jag beställde 01:04 och fick leveranstid mellan 13 Nov, 2013 - 19 Nov.

- En på jobbet (som kommer från England) beställde sin iPhone 4s via applestore i england, då stod det också 2-3 veckor, men redan efter 1v kom telefonen. Kan ju alltid hoppas..

  • Medlem
  • Orust
  • 2013-11-09 20:05

Nu fick jag ett mail från Apple, nu är min på väg äntligen

  • Medlem
  • International user
  • 2013-11-12 17:11
Ursprungligen av Mazak:

Nu fick jag ett mail från Apple, nu är min på väg äntligen

Lyckos;) Min kommer nästa vecka om allt faller väl ut

  • Medlem
  • Orust
  • 2013-11-15 20:09

Packa upp min iPhone 5S Guld idag, så läcker den är.
Jag var ju väldigt tveksam när man hörde att det skulle dyka upp en i guld, men nu förstår jag varför det finns en i guld

Bevaka tråden