Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny rMBP. Skärmen är gul i nedre vänstra hörnet.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-10-25 16:52

Så efter enormt lång väntan så har jag äntligen fått min rMBP 15".
Men så fort jag startar den märker jag att i nedre vänstra hörnet så blir det svagt lite gulare än vad det ska vara.
Det syns lättast om man startar något med en vit bakgrund.
Är detta något som kommer försvinna, eller är det något som är övergående?
Enormt störande när man lagt stora pengar på en ny dator...
Skärmen heter: LSN154YL01-A01

Byt.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-10-25 18:23
Ursprungligen av keptang:

Byt.

Var inne på Digital Inn och visade upp den, och dom såg ju direkt problemet också.
Dom kunde ta in den och beställa hem en ny skärm, och byta ut den. Men det känns ju bättre att få den helt utbytt istället.

Var dock inte där jag hade köpt datorn, som det först var planerat, utan jag köpte den på Mediamarkt.
Åkte iväg dit och visade upp den och dom såg samma sak så klart.
Dom hade inga fler inne utan hade bara fått mitt ex av modellen som jag ville ha.
Men han beställde direkt en ny, och jag får ha kvar denna tills den nya kommer.
Även om det är skönt att det löste sig, så är det ju enormt störande eftersom jag inte kan installera alla program osv som jag vill.
Visst kan jag föra över mycket, men har köpt Windows, Photoshop osv, som jag inte vet hur det blir med nyckeln på om jag skulle installera det nu. Sen känns det onödigt att gå igenom allt arbete med att installera allt 2ggr.

Fler som har haft/har samma problem?
Jag läste om folk som hade samma problem när den första modellen kom ut, men trodde det var fixat vid det här laget. Men tydligen inte...

Installera allt som du vill, kör TimeMachine backup, återställ via TimeMachine när du får den nya?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-10-25 18:27
Ursprungligen av keptang:

Installera allt som du vill, kör TimeMachine backup, återställ via TimeMachine när du får den nya?

Men det fungerar inte med Windows partition osv va?

Ursprungligen av zOlid:

Var inne på Digital Inn och visade upp den, och dom såg ju direkt problemet också.
Dom kunde ta in den och beställa hem en ny skärm, och byta ut den. Men det känns ju bättre att få den helt utbytt istället.

Var dock inte där jag hade köpt datorn, som det först var planerat, utan jag köpte den på Mediamarkt.
Åkte iväg dit och visade upp den och dom såg samma sak så klart.
Dom hade inga fler inne utan hade bara fått mitt ex av modellen som jag ville ha.
Men han beställde direkt en ny, och jag får ha kvar denna tills den nya kommer.
Även om det är skönt att det löste sig, så är det ju enormt störande eftersom jag inte kan installera alla program osv som jag vill.
Visst kan jag föra över mycket, men har köpt Windows, Photoshop osv, som jag inte vet hur det blir med nyckeln på om jag skulle installera det nu. Sen känns det onödigt att gå igenom allt arbete med att installera allt 2ggr.

Fler som har haft/har samma problem?
Jag läste om folk som hade samma problem när den första modellen kom ut, men trodde det var fixat vid det här laget. Men tydligen inte...

Installera det du vill. Sen för du över från gamla till nya med backupen från Time Machine.

Ursprungligen av zOlid:

Men det fungerar inte med Windows partition osv va?

Tänkte på om du kör virtualiserat då funkar det. Men inte Bootcamp.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-10-25 18:47
Ursprungligen av keptang:

Tänkte på om du kör virtualiserat då funkar det. Men inte Bootcamp.

Ok.

Någon mer som fått samma problem som jag?
Eller som haft det på en tidigare rMBP?

Ursprungligen av zOlid:

Ok.

Någon mer som fått samma problem som jag?
Eller som haft det på en tidigare rMBP?

Du verkar inte vara ensam.
http://www.99mac.se/forum/t/298786-mbpr-gul-t...
http://www.99mac.se/forum/t/298860-mpbr-brann...

1
Bevaka tråden