Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft Lync - kan inte starta efter installation

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag måste köra Lync på jobbet.... jag har installerat det, men det krashar när jag startar programmet.
Outlook funkar som det ska o.s.v.

Någon som vet vad jag ska göra? Google ger inga svar....

Senast redigerat 2013-10-25 09:59
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag måste köra Lync på jobbet.... jag har installerat det, men det krashar när jag startar programmet.
Outlook funkar som det ska o.s.v.

Någon som vet vad jag ska göra? Google ger inga svar....

Då får du förbättra dina google skillz

1. Open the utility Keychain Access – from Finder to go Applications and then into the Utilities folder. Or just search for it via Spotlight.
2. In Keychain Access – in the left pane click on “login” on the top, and “Certificates” on the bottom.
3. In the right pane, find a certificate with the name “unknown”. Select it and delete it. You may have to unlock your keychain with your password.
4. Close Keychain Access.
5. Restart Microsoft Lync.

Jodå den länken hittade jag... men det hjälper inte, för jag har inget "unkown" certifikat.
Fan jag har sett detta problem förut men kan inte komma på hur man löste det...

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jodå den länken hittade jag... men det hjälper inte, för jag har inget "unkown" certifikat.
Fan jag har sett detta problem förut men kan inte komma på hur man löste det...

Jag hade exakt samma problem och det löste det för mig, försök att ta bort alla cert som är kopplade till Lync, kanske inte just heter "unknown"?

Det har jag gjort och då skrek Outlook... det vill ha ett certifikat, okej då tänkte jag. Men icke då Lync startar inte. Nåja. Det är fredag. Så det får vänta tills måndag.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-10-25 16:06
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag måste köra Lync på jobbet.... jag har installerat det, men det krashar när jag startar programmet.

Och du kör med 14.0.6?

  • Medlem
  • 2014-10-21 19:08

Kjører du Yosemite? I så fall, se her: http://www.99mac.se/forum/p/2216594

1
Bevaka tråden