Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp!! Hur nedgradera tillbaka från Maverick till Mountain Lion?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kalix
  • 2013-10-24 18:12

FAN...med Maverick funkar inte Cubase. Måste skyndsamt ha tillbaka Mountain igen.
Hittar inte någon här som har samma problem.
Är det någon här som vet hur man gör?
Tack på förhand /Ulf

#mavericks

Senast redigerat 2013-10-24 22:18

Enklast är att bara återställa från backupen du tog innan du installerade Mavericks.

  • Medlem
  • Kalix
  • 2013-10-24 18:35

Finns det annat sätt??

Ursprungligen av Capeman:

Enklast är att bara återställa från backupen du tog innan du installerade Mavericks.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-10-24 18:38

Mountain Lion finns fortfarande att ladda ner från App Store.

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2013-10-24 18:39
Ursprungligen av Ulf F:

FAN...med Maverick funkar inte Cubase. Måste skyndsamt ha tillbaka Mountain igen.
Hittar inte någon här som har samma problem.
Är det någon här som vet hur man gör?
Tack på förhand /Ulf

Vilken version av Cubase? Enligt denna sidan så skall det finnas en update till 7.06 och då skall det fungera....
https://discussions.apple.com/thread/5469803

  • Medlem
  • Kalix
  • 2013-10-24 19:08

Har Cubase 6, och det var inte läge att uppdatera av ekonomiska skäl. Får kolla på det. Tack tack!!

Ursprungligen av Gizzmo_SWE:

Vilken version av Cubase? Enligt denna sidan så skall det finnas en update till 7.06 och då skall det fungera....
https://discussions.apple.com/thread/5469803

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-24 19:28
Ursprungligen av Ulf F:

Ingen backup med andra ord

  • Medlem
  • Kalix
  • 2013-10-24 19:36

Backup är gjord dagen innan jag installerade Maverick. Men av någon anledning går det inte backa från den uppdateringen.

Ursprungligen av cubeis:

Ingen backup med andra ord

  • Medlem
  • Kalix
  • 2013-10-24 19:37

Ska testa det...(y)

Ursprungligen av onnyt:

Mountain Lion finns fortfarande att ladda ner från App Store.

  • Medlem
  • Kalix
  • 2013-10-24 19:39

Nej Moutain Lion är inte kvar på App-Store...:-(

Ursprungligen av onnyt:

Mountain Lion finns fortfarande att ladda ner från App Store.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-24 19:46
Ursprungligen av Ulf F:

Är du säker på att Apple plockat bort 10.8, jag har har nog Mountain Lion 10.8 sparad på extern Hd samt USB sticka.

Får väl skicka upp USB stickan till dig så kan du skicka tillbaks den när du är klar om du inte kan fixa det på något annat sätt

Senast redigerat 2013-10-24 19:59
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-10-24 22:12
Ursprungligen av Ulf F:

Jo om man köpt den på App Store så finns den att hämta. (Vart skulle man annars köpa den?)

  • Medlem
  • Kalix
  • 2013-10-25 06:52

Hittar den inte på App Store i alla fall. 1000 Tack, det är snällt...men jag ska forska lite mer i alternativ. Återkommer...(y)

Ursprungligen av cubeis:

Är du säker på att Apple plockat bort 10.8, jag har har nog Mountain Lion 10.8 sparad på extern Hd samt USB sticka.

Får väl skicka upp USB stickan till dig så kan du skicka tillbaks den när du är klar om du inte kan fixa det på något annat sätt

  • Medlem
  • Kalix
  • 2013-10-25 06:54

Ja, så kan man tycka, men jag hittar den inte av någon anledning. Kanske klickat bort nått av misstag....ingen aning. Jag hittar den inte.

Ursprungligen av onnyt:

Jo om man köpt den på App Store så finns den att hämta. (Vart skulle man annars köpa den?)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-25 07:08
Ursprungligen av Ulf F:

Jag hittar den inte.

Appstore > klicka på "Köp", där ser du dina tidigare köp gjorda med samma Apple-ID! Och har möjlighet att hämta om.

(ps - var vänlig skriv dina svar i tråden i meddelande-rutan och inte bara i Rubrik-rutan - då lättare att citera din text i svar)

  • Medlem
  • Kalix
  • 2013-10-25 08:28
Ursprungligen av IngoX:

Appstore > klicka på "Köp", där ser du dina tidigare köp gjorda med samma Apple-ID! Och har möjlighet att hämta om.

(ps - var vänlig skriv dina svar i tråden i meddelande-rutan och inte bara i Rubrik-rutan - då lättare att citera din text i svar)

Kollat upp det, men jag har tydligen klickat bort det med krysset. Lion hittar jag längre ner i listan på köpta, men det blir jo liksom inte rätt det heller.

Tack!!

  • Medlem
  • Kalix
  • 2013-10-25 08:32
Ursprungligen av Ulf F:

Kollat upp det, men jag har tydligen klickat bort det med krysset. Lion hittar jag längre ner i listan på köpta, men det blir jo liksom inte rätt det heller.

Tack!!

Fått tag på ett 10.8.5 nu, men när jag ska installera det som säger den att det krävs 10.8 för att det ska fungera. Hmm....grrrr!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-27 01:35
Ursprungligen av Ulf F:

Kollat upp det, men jag har tydligen klickat bort det med krysset. Lion hittar jag längre ner i listan på köpta, men det blir jo liksom inte rätt det heller.

Ok - om du har dolt Mountain Lion från listan Köp i Appstore så väljer du menyn "Affär > Visa mitt konto", logga in, på sidan Kontoinformation finns en rubrik "iTunes Molnet" och en länk "Hantera" där du kan återställa alla gömda köp som kan hämtas igen. Lycka till.

1
Bevaka tråden