Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOS 7 lagrar var du varit, hur ofta och hur länge

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funktionen Vanliga platser i IOS 7 lagrar var du varit, hur ofta och hur länge. IOS använder informationen för att erbjuda Google Now-liknande information i Notiscenter.

Läs hela artikeln här

Läser rubriken, och tänker omedelbart på PRISM.

  • Medlem
  • 2013-08-08 23:57

Kommer man att kunna stänga av det här i slutversionen?

Jag inser att man ganska lätt kommer att kunna spåra ändå via bilder och andra taggar man kan tänkas använda, men ändå. Man kan väl göra det lite svårt?

Ursprungligen av jac:

Kommer man att kunna stänga av det här i slutversionen?

Jag inser att man ganska lätt kommer att kunna spåra ändå via bilder och andra taggar man kan tänkas använda, men ändå. Man kan väl göra det lite svårt?

Det står väl i artikeln var det aktiveras/avaktiveras?

  • Medlem
  • 2013-08-09 00:13
Ursprungligen av keptang:

Det står väl i artikeln var det aktiveras/avaktiveras?

Det är ju fortfarande en beta, så det kan ju komma att försvinna även om det är sent inpå?

(Plus att jag borde sova...)

Ok, jag är normalt sett väldigt försiktig när det gäller att sprida information men detta är jag inte speciellt orolig för.

Jag tror inte att det kommer att försvinna baserat på att det finns två switchar som du kan slå av spårningen med. Du kan dels förhindra att det delas till Apple (det ska iofs delas anonymt men...) och du kan slå av att det lagras lokalt i din telefon.

Vill man ha positionsbaserad funktionalitet så är det svårt att komma undan att det lagras. Och har inte Apple detta så kommer det bli ett ramaskri om att Google är bättre. Har Apple detta blir det ett ramaskri om att de lagrar positioner.

Och varför blir det ett ramaskri? För att de är tydligare än Google med att de gör det...

Edit: Jag tror att det bara är telefonerna som lagrar detta. Jag hittar inte motsvarande inställning på min Ipad (retinamodellen)

Senast redigerat 2013-08-09 16:26
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-09 22:18

Jag hoppas att det är kvar. Känns som att det ger fördelar i Siri som jag gärna vill ha.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-10-23 22:49

Måste man ange Hem/Arbete för att det ska fungera?

Ursprungligen av zappee:

Måste man ange Hem/Arbete för att det ska fungera?

Jag vet inte men det började att fungera på min 5s för ett par dagar sedan. Det verkar ta någon vecka innan den samlat på sig tillräckligt med information för att få igång tjänsten.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-10-24 08:59
Ursprungligen av zappee:

Måste man ange Hem/Arbete för att det ska fungera?

Nej. Där du tillbringar flest nätter räknar den med att du är hemma, och flest timmar under dagen räknas som arbete. Men som sagt, det tar några dagar innan den "vet".

Ursprungligen av kenjon:

Nej. Där du tillbringar flest nätter räknar den med att du är hemma, och flest timmar under dagen räknas som arbete. Men som sagt, det tar några dagar innan den "vet".

Nåja, idag fick den tuppjuck vid lunchen och sa att det skulle ta 9 minuter att köra till jobbet.

Jag satt då vid skrivbordet på kontoret:)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-10-25 09:17

Vad visade den för position du skulle till? Något ställe där du har varit mycket? Eller trodde den att du var någon annanstans än där du var?

  • Medlem
  • 2013-10-25 09:31
Ursprungligen av Luftvargen:

Läser rubriken, och tänker omedelbart på PRISM.

Eller SORM. Men det är väl inte lika välkänt i västvärlden.

Ursprungligen av kenjon:

Vad visade den för position du skulle till? Något ställe där du har varit mycket? Eller trodde den att du var någon annanstans än där du var?

Sorry, jag var lite otydlig. Det roliga var att jag satt redan på jobbet och den blandade ihop jobb med hemma. Så det var tiden det tog att ta sig hem som den visade som tiden att ta sig till jobbet:)

1
Bevaka tråden