Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gratis uppdatering av nya Pages?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Såg att jag fick uppdatera till nya pages gratis på iPaden men inte på datorn. Har en tanke om att det är för att jag köpt pages via app store på paddan och fysiskt till datorn? Kan man komma runt detta på något sätt? Och är det någon som har fått uppdatera gratis på datorn?

Vad jag förstod så KAN man få en gratis uppdatering av iWork på Mac OM man köpt det nyligen men det är nog troligen Appstore köp som det snackas om då för hur skulle de annars kunna ha koll på när man köpte det...?

Mer uppgifter om hur det är tänkt att funka lär väl dyka upp de närmaste dagarna...hoppas jag

Ursprungligen av Mymac4ever:

Vad jag förstod så KAN man få en gratis uppdatering av iWork på Mac OM man köpt det nyligen men det är nog troligen Appstore köp som det snackas om då för hur skulle de annars kunna ha koll på när man köpte det...?

Mer uppgifter om hur det är tänkt att funka lär väl dyka upp de närmaste dagarna...hoppas jag

Det var runt två år sedan jag köpte det till paddan, det var det som jag tyckte var skumt! Verkar mer som det är en uppdatering än en ny version.

Den på iPad är nog en uppgradering för att det ska funka med den nya versionen på Mac samt de andra funktionerna som Apple snackade om på keynoten

  • Medlem
  • Borgholm
  • 2013-10-23 21:28

Ändra Region till USA och språk till Engelska - efter omboot - logga in som vanlig och titta i Appstore så finns uppdateringarna där. Installera och ändra sedan tillbaks region/språk till Sverige / Svenska.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-23 21:36
Ursprungligen av BengtE:

Ändra Region till USA och språk till Engelska - efter omboot - logga in som vanlig och titta i Appstore så finns uppdateringarna där. Installera och ändra sedan tillbaks region/språk till Sverige / Svenska.

Fungerar klockrent

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2013-10-25 19:49

Har uppdaterat och Pages-ikonen hoppar med jämna mellanrum fast programmet inte är öppet, är det någon som vet varför?

Ni som uppdaterat Pages o Numbers, hur tycker ni den nya versionen står sig jämfört med den gamla? Bättre eller sämre / fler eller färre funktioner?

Med bakgrund av detta kommer jag avstå att uppgradera Pages o Numbers, så länge den gamla versionen går att fortsätta använda i 10.9.

Funkar den inte i 10.9 får jag väl uppdatera Parallels o köra mitt nuvarande OSX i virtuell maskin tillsammans m iWork

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2013-10-25 20:29
Ursprungligen av Mymac4ever:

Ni som uppdaterat Pages o Numbers, hur tycker ni den nya versionen står sig jämfört med den gamla? Bättre eller sämre / fler eller färre funktioner?

Med bakgrund av detta kommer jag avstå att uppgradera Pages o Numbers, så länge den gamla versionen går att fortsätta använda i 10.9.

Funkar den inte i 10.9 får jag väl uppdatera Parallels o köra mitt nuvarande OSX i virtuell maskin tillsammans m iWork

Jag har båda i min mac nu, men det var ju intressant att de gjort en nedbantad ny version (behöver ju inte fundera längre varför jag inter hittar de funktioner som jag letat efter).

Jag saknar inget i de nya versionerna, men så gör jag inte speciellt komplexa saker. Jag gillar att jobba i iWork och gör ofta saker för att den exportera till Word, Excel eller PowerPoint när det ska delas ut till andra icke-Macanvändare. Läste däremot någonstans en lista på saker som skulle saknas men jag hittade dem efter lite detektivarbete. Samtidigt, om man ska kunna arbeta sömlöst i ett dokument via iWork för Mac och iOS så måste apparna ligga på någorlunda samma nivå.

Har inte lyckats fixa mitt så den uppdaterar. Men om det är fler som har problem finns här några alternativ som kanske löser problemet. http://www.iphoneincanada.ca/mac/ilife-11-iwo...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-26 17:22
Ursprungligen av Gustav.89:

Har inte lyckats fixa mitt så den uppdaterar. Men om det är fler som har problem finns här några alternativ som kanske löser problemet. http://www.iphoneincanada.ca/mac/ilife-11-iwo...

Byt språk och region under inställningarna på datorn,starta om datorn så kommer uppdateringarna.
Tips från @BengtE

Funkar inte för mig. Står att de är köpta i en annan region :/

Jag har pengar kvar på ett presentkort så de verkar försvinna om jag bytar språk :/

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-26 18:07
Ursprungligen av Gustav.89:

Jag har pengar kvar på ett presentkort så de verkar försvinna om jag bytar språk :/

Du byter tillbaks naturligtvis efter programmen är uppdaterade.

Ursprungligen av lappen71:

Du byter tillbaks naturligtvis efter programmen är uppdaterade.

Och då finns pengarna kvar?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-26 18:15
Ursprungligen av Gustav.89:

Och då finns pengarna kvar?

Jag förstår inte vad presentkort har med saken att göra?
Har du gamla versionerna av iWorks på datorn eller inte?

Ursprungligen av lappen71:

Jag förstår inte vad presentkort har med saken att göra?
Har du gamla versionerna av iWorks på datorn eller inte?

Ja annars hade jag ju inte skapat tråden? Jag kan inte byta land/region när jag har pengar på saldot.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-26 18:28
Ursprungligen av Gustav.89:

Ja annars hade jag ju inte skapat tråden? Jag kan inte byta land/region när jag har pengar på saldot.

Ok då har jag inget svar åt dig.

Ursprungligen av lappen71:

Ok då har jag inget svar åt dig.

Tack ändå

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2013-11-06 12:14

Byta språk!

Ursprungligen av Gustav.89:

Tack ändå

Du ska inte byta land/språk/region i App Store utan i systeminställningarna för datorn. Byt till engelska. Starta om datorn, starta App store, och programmen är gratis. Installera, och byt sedan språk igen och starta om datorn. Dina presentkort i App store påverkas inte alls.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2013-11-06 12:15

Hoppande ikon

Ursprungligen av tobbehj:

Har uppdaterat och Pages-ikonen hoppar med jämna mellanrum fast programmet inte är öppet, är det någon som vet varför?

Har du fått något svar på detta? Min hoppar också av och till.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2013-11-06 12:49

hoppande ikoner

Ursprungligen av tobbehj:

Har uppdaterat och Pages-ikonen hoppar med jämna mellanrum fast programmet inte är öppet, är det någon som vet varför?

Hej

Mina hoppade också. Hittade en konstig lösning men den funkar.
Ta bort Pages ( eller en annan hoppande ikon) från Dock. Start Pages, då kommer den att tillfälligt dyka upp i Dock igen. Högerklicka på den och välj alternativet "Behåll i Dock". Avsluta Pages. Nu hoppar inte ikonen längre.

1
Bevaka tråden