Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OSX 10.9 - Commando + Tabb är alltid på fel skärm

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-23 09:42

När jag kör OSX 10.9 på en iMac 2012 med en extern skärm verkar alltid cmd + tabb visa "application switchern" på den externa skärmen skärmen. What gives?

#mavericks

Senast redigerat 2013-10-23 16:11
Ursprungligen av Erik.dv:

När jag kör OSX 10.9 på en iMac 2012 med en extern skärm verkar alltid cmd + tabb visa "application switchern" på den externa skärmen skärmen. What gives?

På min kommer den alltid på den aktiva skärmen, dvs där docken är. Om du drar ner muspekaren längst ner på den interna skärmen, och sen ner en gång till så kommer docken upp på den interna. Sen ska du få upp switchern där istället.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-23 09:51

Ah, Docckan verkar växla vilken skärm som är "primär" nästan. En störd lösning, men en lösning. Tack!

Hur stänger jag av dockan på skärm 2 och hur låser man cmd + tab till skärm 1?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-23 09:53

Nu placerade jag dockan till vänster, då visar den sig bara på skärm 1. En "lösning".

Jag skulle hellre vilja att den kom på den aktiva skämen, dvs den skärm jag har ett fönster "högst upp" på. Det verkar inte fungera här.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-10-23 10:55

Ja. för det hjälper ju inte att klicka på respektive skärm för att få aktiv menyrad att påverka så att aktiv skärm gör att både menyrad och programväljaren kommer på "rätt" skärm.

Jag vill INTE att grejer skall flyga runt och byta skärm.

För att få Dock att stanna verkar det räcka med att den inte ligger längst ned i standardläge. Jag fäste min i nederkant men justerad till höger (så att papperskorgen är i nedre högra hörnet). Detta verkar också påverka Programväxlaren så att den alltid är på "rätt" skärm.

För att få en och endast en menyrad så är det Systeminställningar : Mission Control : Bilskärmar har separata områden som skall kryssa ur.

Så där ja, nu är allt som det skall :-).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-23 21:08
Ursprungligen av Mikael Svensson:

För att få en och endast en menyrad så är det Systeminställningar : Mission Control : Bilskärmar har separata områden som skall kryssa ur.

Detta löser även dockan och cmd + tab. Dock får det fullskärmsappar lika dumma som förr…

Senast redigerat 2013-10-24 09:13
1
Bevaka tråden