Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flerfingerskommandon fungerar ej (Logitech T651)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en styrplatta (touchpad) av märket Logitech T651 som inte fungerar tillfredställande. Inget kommando som använder sig av flerfingersrörelser fungerar. Jag har reklamerat den och fått en ny, men det verkar vara något mjukvarurelaterat. Vad jag hittills gjort:

  • Ominstallerat drivrutinerna (Logitech Preference Manager)

  • Provat en helt annan T651:a

  • Ominstallerat OSX (utan att formatera)

  • Kört Skivverktyg och reparerat rättigheterna

  • Skapat en ny användare

Inget har hjälpt. Någon som har förslag på vad jag kan testa härnäst?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-13 18:51

och du har gått igenom inställningarna i Logitech Preference Manager?
http://logitech-en-amr.custhelp.com/app/answe...

Ursprungligen av IngoX:

och du har gått igenom inställningarna i Logitech Preference Manager?
http://logitech-en-amr.custhelp.com/app/answe...

Jepp, allt ser rätt ut i inställningarna, men upptäckte precis en konstig sak. Oavsett om jag väljer att kryssa i "Scroll direction: natural" får jag naturlig scrollningsriktning. Om jag däremot ändrar inställningen vid "Styrplatta", i Systeminställningar propageras inställningen. Mycket märkligt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-13 19:28

Och inga andra appar för musstyrning installerade som kan strula, t.ex BetterTouchTool eller MagicPrefs?
Version på OSX? Du får maila Logitech-supporten, ev bugrapportera.

Ursprungligen av IngoX:

Och inga andra appar för musstyrning installerade som kan strula, t.ex BetterTouchTool eller MagicPrefs?
Version på OSX? Du får maila Logitech-supporten, ev bugrapportera.

Har haft BTT installerat, men avinstallera den. Kör v10.8.5. Har nu testat tre olika plattor, men ingen av de fungerar. Det måste vara mjukvaruproblem.

Har nu installerat Mavericks (OS X v10.9), men har fortfarande samma problem. Misstänker starkt att det ligger kvar någon process (motsv) från BTT som stör. Någon som har en idé på hur jag kan fortsätta felsökandet? Är rätt så säker på att det inte är mina plattor som är trasiga utan att det är något mjukvarufel.

1
Bevaka tråden