Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt Iwatch-koncept lånar från Nike Fuelband

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det ryktas om att Apple arbetar på en smart klocka som kallas för Iwatch och flera personer har tagit fram designkoncept. Senast i raden är Thomas Bogner som visar upp ett koncept som lånar från Nike Fuelband.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-22 10:53

Det där ser faktiskt ganska imponerande ut. Frågan är hur användbart det blir.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-22 10:54

En notering till siten är att det är SJUKT irriterande att inte kunna läsa en artikel och kommentera den "in-line" så att säga.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-10-22 11:31

?Snygg design, hoppas att tekniken har kommit så långt att de designade funktionerna får plats.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-10-22 12:08

Ännu ett bevis för att de här "koncept"-grejerna bara tänker på form över funktion; Displayen är felvänd! Har man den där mojängen på armen hamnar displayen 90 grader fel när man tittar på den om man inte vrider armen på ett väldigt onaturligt sätt.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-10-22 12:27

?Då är denna bättre i det avseendet http://blogs-images.forbes.com/anthonykosner/files/2013/03/iWatch_perspective-esben-oxholm.jpg. Det blir tyvärr väldigt feminimt med armband istället för klockrem.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-22 13:25
Ursprungligen av mac+:

?Då är denna bättre i det avseendet http://blogs-images.forbes.com/anthonykosner/files/2013/03/iWatch_perspective-esben-oxholm.jpg. Det blir tyvärr väldigt feminimt med armband istället för klockrem.

Den var snygg,riktigt snygg
Skillnad mot Samsungs misslyckande.

Ursprungligen av Erik.dv:

En notering till siten är att det är SJUKT irriterande att inte kunna läsa en artikel och kommentera den "in-line" så att säga.

Har uppdaterat så att kommentarsfältet alltid syns. Pinga mig gärna med @biberu så att jag inte missar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-22 14:49

@biberu: the comment system sucks!

Nej då, jag vet att det tidigare funnits tekniska och / eller andra förklaring till varför saker är som de är. Men det vore skönt att på något vis kunna se artikeln man kommenterar till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-22 16:07
Ursprungligen av Erik.dv:

@biberu: the comment system sucks!

Nej då, jag vet att det tidigare funnits tekniska och / eller andra förklaring till varför saker är som de är. Men det vore skönt att på något vis kunna se artikeln man kommenterar till.

Det kan man om man bara kommenterar själv. Vill man svara på någons inlägg kan man tyvärr inte se artikeln dock. Håller med att det är irriterande för att om man ska diskutera innehållet måste man öppna artikeln i ett separat fönster.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-22 17:08
Ursprungligen av timofej:

Det kan man om man bara kommenterar själv. Vill man svara på någons inlägg kan man tyvärr inte se artikeln dock. Håller med att det är irriterande för att om man ska diskutera innehållet måste man öppna artikeln i ett separat fönster.

Exakt… Sen vet jag inte bästa lösning på det rent visuellt men att i varje fall kunna se artikeln "in-line" med forumtråden känns som ett minimum.

Ursprungligen av Vassius:

Displayen är felvänd! Har man den där mojängen på armen hamnar displayen 90 grader fel när man tittar på den om man inte vrider armen på ett väldigt onaturligt sätt.

Inte om man har skärmen på undersidan av armen.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-10-22 18:49
Ursprungligen av Martinhinnerson:

Inte om man har skärmen på undersidan av armen.

?Men där finns det många som har huvudet.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-10-22 21:39

Jag har aldrig förstått de som har klockan på undersidan. Man lägger den ju mot bordsskivan hela tiden då.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-23 00:11
Ursprungligen av kenjon:

Jag har aldrig förstått de som har klockan på undersidan. Man lägger den ju mot bordsskivan hela tiden då.

Det är för att om man glömmer att man håller ölglaset i handen när man ska se på klockan så spiller man i alla fall inte på sig själv

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-10-23 08:11

Ah, tack för den upplysningen! Jag dricker inte öl, så har inte tänkt på det

1
Bevaka tråden