Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta fläkt på Mac Mini

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu börjar det låta riktigt illa i min Mac Mini. Har tagit isär den och kollat och själva fläktbytet verkar vara enkelt, men var hittar man en fläkt?

Vilken Mac Mini-modell?

Gamla vita, typ 2009.

Ursprungligen av Fitinghoff:

Gamla vita, typ 2009.

Om någon ska hjälpa dig att hitta rätt fläkt så misstänker jag att du måste vara mer specifik än det där.

Ah, så det är olika företag för olika modeller av Mac Mini?
I så fall heter modellen Macmini3,1 och är utrustad med en Intel Core 2 Duo på 2,53 GHz.

Ursprungligen av Fitinghoff:

Ah, så det är olika företag för olika modeller av Mac Mini?
I så fall heter modellen Macmini3,1 och är utrustad med en Intel Core 2 Duo på 2,53 GHz.

Det är en Mac mini (Late 2009). Fläkten kan Apple mycket väl ha bytt mellan modellerna.

Tack!
Finns det fläktar att få tag på? Vet någon i så fall var?

Ursprungligen av Fitinghoff:

Ah, så det är olika företag för olika modeller av Mac Mini?

Nej, kanske inte olika företag, men kanske olika fläktar.

Ju konkretare information, desto konkretare tips.

(Och ja, jag ser smileyn, men jag ser inte det lustiga.)

Ursprungligen av Fitinghoff:

...Finns det fläktar att få tag på? Vet någon i så fall var?

Är det något fel på de två köpställen som keptang tipsade om?

Sorry, svarade bara på de kommentarer som dök upp på mail eftersom jag inte satt så bra till, så jag såg inte den. Ska genast kolla det, tack så mycket!
Och nej, jag begär inte att du ska se humorn i något faktiskt. Det är ju å andra sidan inte därför vi hänger här, så för min del är det ganska ovidkommande. Och skulle du känna en stark lust att diskutera lustiga saker kan du alltid pm:a.

Fläkt beställd från Kina via eBay. 271:- tror jag det blev med frakt och den är skickad idag. Allt var inte bättre förr... Tack för tips!

1
Bevaka tråden