Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

skype kontakter är borta efter ominstallation av dator & program

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej jag har installerat om min i mac tidig 2012 nytt operativ är 0s x 10.8.5 när jag installerade skype så var mina kontakter borta detta har hänt förut också när jag har uppdaterat

är det någon som vet vad det beror på eller vet vad man ska göra så är jag tacksam för svar

  • Medlem
  • International user
  • 2013-10-19 08:23

Dom är väl lagrade hos Skype på ditt konto. Via hemsidan och ditt användarnamn så borde du kunna få tillbaka allt.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-19 10:19

Som Konrad säger är dom inte lagrad lokalt på din dator utan när du loggar in ska dom komma tillbaka.

tack för tippsen men borta är dom har provat att starta om dator program installerat om skype 3 gånger men jag får inte fram kontakterna

Ursprungligen av bengtf:

tack för tippsen men borta är dom har provat att starta om dator program installerat om skype 3 gånger men jag får inte fram kontakterna

Loggat in med samma konto?

japp har bara ett konto någon som vet vart man kan få tag på näst nyaste versionen så jag kan ned gradera och prova om det funkar

nu har jag testat skype 6.0 men ingen skillnad
allt förutom skype kontakter finns

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-21 23:56
Ursprungligen av bengtf:

nu har jag testat skype 6.0 men ingen skillnad
allt förutom skype kontakter finns

Vänta nu. Du skrev att kontakterna var borta men nu säger du att Skype kontakterna är kvar.
Vilka kontakter är det som är borta egentligen?

alla förutom skype kontakterna finns msn facebook o.s.v. är lite trött ber om ursäkt

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-22 00:05
Ursprungligen av bengtf:

alla förutom skype kontakterna finns msn facebook o.s.v. är lite trött ber om ursäkt

Loggar du inte med Skype inloggning eller med MSN inloggning?
Klickar jag på Skype hem får jag valet att integrera Facebook kontakter in i Skype.
http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.485650/sa-fl...

jag loggar in med mitt skype konto har nu även testat i win 7 där funkar det klockrent med samma login

Har nu kontaktat Skype support och allt dom kan rekommendera efter ett andra mail är att jag ska kontakta Apple så min fråga är är det några som har haft problem med Skype och os x 10.8.5??

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-10-23 10:58

Men på din beskrivning så låter det ju som att det är skype-klienten för OS X som är felaktig - det fungerar ju för skype-klienten för W7. Och vem är det som har utvecklat skype-klienten för OS X: Apple eller Skype?

Det tycker jag också men så här såg mailet ut som jag fick av Skype supporten

Hi Bengt,
Thank you for contacting Skype!

We understand you lost your contacts after downloading the latest version of Mac and Skype. Sorry for the inconvenience, we are happy to help.

If the issue or application works with other platform you may need to ask support from customer support of MAC.

I hope the above information resolve the issue


Kindly let us know if you have any questions and we are happy to help you.
We are looking forward to hearing from you.

Best regards,

Gian Sigfrid C.
Skype Customer Service

Visit www.skype.com for the latest news, promos, updates and tips.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-10-23 11:16

Om du loggar in på Skype på en annan dator/mobil? Via ett annan användare på datorn? Har någon utomstående kunnat komma åt ditt Skype och raderar kontakterna?
Varför skulle Apple hjälpa dig med en programvara från en konkurrent?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-10-23 13:44
Ursprungligen av bengtf:

jag loggar in med mitt skype konto har nu även testat i win 7 där funkar det klockrent med samma login

OK, jag ska vara övertydlig: det är bara hos Skype [själva] som du kan få hjälp av/från då det är dom som har utvecklat programmet.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-10-23 14:16
Ursprungligen av bengtf:

jag loggar in med mitt skype konto har nu även testat i win 7 där funkar det klockrent med samma login

Så för att klargöra, dina kontakter finns kvar på kontot, men du kan inte se dem i Skype på Macen?
Har du som jag senaste versionen? För mig ser det ut så här:

Precis så är det när jag trycker på Skype ikonen så syns det ingenting och vad jag förstår av Skype supporten så borde kontakterna finnas kvar på kontot eftersom dom tycker att jag ska kontakta Mac supporten och jag använder samma konto på min MacBook PRO och där funkar det men där kör jag fortfarande med 10.6.8

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-10-24 10:24

Det mest spännande är att Skype-supporten skriver "customer support of MAC" när det borde stå customer support of Apple eller möjligen, enklast, Apple-support...

Men vi kan kanske få lite skärmdumpar från bengtf som visar hur det ser ut på hans dator?

som du nu ser på bilden så har jag två kontakter och det beror på att den killen ringde till mig från sin skype men jag stod som offline fast han kunde ringa iaf

1
Bevaka tråden