Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gimp.Gif försvinner i mail

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2013-10-19 14:29

Hej.
Jag har ofta dragit in Gif:ar i mail som signaturer utan att gå via Inställningar-Signaturer (Tror inte det går att lägga in en Gif i Signaturer) och sedan sänt iväg dem utan problem.
Igår skickar jag ett mail till grannen som bor i samma fastighet som jag. Fastigheten är en så kallad Comhemfastighet och därför kör nog de flesta med Comhem. Jag är i alla fall nöjd.
Nu till mina frågor.
1.
Är det samma procedur att skicka mail till sig själv som att skicka till någon annans mailadress. Jag frågar eftersom jag brukar skicka mail till mig själv för att se om bifogade gif:ar fungerar och det gör dom, då antar jag att dom också fungerar som animerade Gif:ar hos mottagaren.

När jag skickade iväg mailet till grannen med min animerade gif så visste inte jag att hans pc befann sig där den brukar vara på kontoret i fastigheten men att han själv befann sig på ett hotell i Verona i Italien. När han ville kolla om det fanns inkommande mail på sin dator i Sverige använde han hotellets dataservice och därför kunde han öppna mitt mail. Han mailade tillbaks där han meddelade att det fanns ingen Gif att titta på. Tomt. Varför då undrar jag.
Tack på förhand.

Ja det är exakt samma procedur att sända mail till sig själv som till andra.
Ingen skillnad förutom att mottagaren är du själv.

Eftersom din granne kontrollerar mail på annan plats utan sin egen dator antar vi att han använder webmail.
Ganska vanligt om det inte är en gmail/yahoo/outlook-mail att man inte ser bilden rakt av utan den ibland blir en bifogad fil istället.

Så bilden finns nog i mailet om han bara klickar på den också.

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2013-10-19 14:52
Ursprungligen av Borttaget:

Ja det är exakt samma procedur att sända mail till sig själv som till andra.
Ingen skillnad förutom att mottagaren är du själv.

Eftersom din granne kontrollerar mail på annan plats utan sin egen dator antar vi att han använder webmail.
Ganska vanligt om det inte är en gmail/yahoo/outlook-mail att man inte ser bilden rakt av utan den ibland blir en bifogad fil istället.

Så bilden finns nog i mailet om han bara klickar på den också.

Tack "illerG"
Kollar det med honom när han kommer hem.

Senast redigerat 2018-07-23 09:52
1
Bevaka tråden