Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Notiser i OSX öppnar alltid en ny flik vid facebook IM

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta är verkligen inte ett stort problem, dock något som jag stör mig på en aning.

Har jag Facebook öppet i en tab i Chrome, får ett meddelande eller annan notis på Facebook, klickar på notisen som OSX visar mig, då öppnar den en ny tab i Chrome med meddelandet. Ganska irriterande.

Long shot, men går det att få notisen att öppna den tab där jag har facebook öppet istället för att öppna en helt ny varje gång?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-10-17 21:34

Jag kör inte Chrome, men det brukar finnas inställningar typ "vid klick på länk, öppna nytt fönster/ny tab/öppna i samma fönster"

Stör mig på samma sak men i safari.

Skönt att höra att jag inte är ensam om att störa mig på saken. Funkar super när det kommer till applikationer, så man kan tycka att de borde slipa på detta en aning.

@kenjon Tror inte jag har den inställningen vald i Chrome. Låt oss dock säga att jag har det, då tappar jag väl också funktionen att vid klick på länk öppnas i ny flik. Känns som pest eller kolera.

Ursprungligen av kenjon:

Jag kör inte Chrome, men det brukar finnas inställningar typ "vid klick på länk, öppna nytt fönster/ny tab/öppna i samma fönster"

Inte samma sak. Du får upp en notifiering i OS X till höger. Du har flera flikar i Safari/Chrome öppna. En av dessa är Facebook, men när du klickar på notifieringen öppnas inte den fliken du redan har, utan en ny. Det är alltså inte en länk man klickar på. Man är inte ens inne i Safari/Chrome när man klickar på den.

1
Bevaka tråden