Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iphone release dates.

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-13 20:31
Ursprungligen av Exteron:

700 000 är fortfarande en liten del för Apple i helhet, var det inte hur stor betydelsefull marknad Sverige hade för Apple vi diskuterade?!

Mac, iTunes Music Store, product accessories osv är också "små eller marginella delar av Apples marknad". 5 miljarder är forfarande 5 miljarder. Och som sagt är troligen Sverige en enkel marknad för dem.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-10-13 21:23
Ursprungligen av Ancientdragon:

För mig som konsument är det viktigt. Å det är det som är poängen i mina inlägg.

När slutade vi som gillar Apple att ställa krav som konsumenter?

Varför vill vi inte att företaget skall leverera längre garantier eller lägre priser? Varför bryr vi oss inte?

För mig känns det som om många i det här forumet blint försvarar varje vink Apple ger.

Men det är kanske det som är poängen med forumet.

Ja ja, nu tänker jag njuta av resten av söndagen. Ha're gott allihop

Är det någon som inte vill ha längre garantier eller lägre priser?
Att man fortsätter köpa Apples produkter betyder inte att man inte bryr sig om det.
Det betyder bara att man ser andra fördelar som väger över.

För mig känns det som om några i det här forumet blint kritiserar varje vink Apple ger.

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2013-10-14 17:02
Ursprungligen av Erik.dv:

Mac, iTunes Music Store, product accessories osv är också "små eller marginella delar av Apples marknad". 5 miljarder är forfarande 5 miljarder. Och som sagt är troligen Sverige en enkel marknad för dem.

Jag skrev "var det inte hur stor betydelsefull marknad Sverige hade för Apple vi diskuterade?!", det innefattar även de saker du räknade upp, så jag vet inte vart du ville komma med det

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2013-10-14 17:06
Ursprungligen av Fourty:

Jag poängterade bara att dom brukar visa datum, du verkade säker och lite fientlig mot 99:s post.

På vilket sätt då?! Bara för att jag skrev att jag inte kunde minnas en sak?! Anklagar du mig med antaganden tagna ur luften så blir jag i alla fall fientlig mot dig

2 inlägg borttagna.

Ursprungligen av zappee:

Är det någon som inte vill ha längre garantier eller lägre priser?
Att man fortsätter köpa Apples produkter betyder inte att man inte bryr sig om det.
Det betyder bara att man ser andra fördelar som väger över.

För mig känns det som om några i det här forumet blint kritiserar varje vink Apple ger.

Haha ja jag kanske är lite kritisk ibland. Men om inte jag är det vem ska vara det då.

Å det ligger något i det du säger. Trots prishöjningar köpte jag en ny Mac mini i år och en iPhone 5. Helt enkelt för att jag trivs bäst med dessa produkter.

Men som du sa, alla vill vi ju ha så många slantar som möjligt över när vi köpt det vi vill ha.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2013-10-14 19:26
Ursprungligen av Exteron:

På vilket sätt då?! Bara för att jag skrev att jag inte kunde minnas en sak?! Anklagar du mig med antaganden tagna ur luften så blir jag i alla fall fientlig mot dig

Haha chilla. Fientlig användes i brist på bättre ord, min tanke var inte att uppröra dig eller någon annan. Don't bother with reply, jag orkar inte med att tjafsa om skitsaker när min mening inte var avsedd att göra narr eller göra antaganden om något.

Ursprungligen av Exteron:

"Under Apples Iphone-event i september presenterades ingen tidsplan för försäljningen av de nya Iphone-modellerna, utöver de elva länder som var med från början den 20 september."

Är ni förvånade?! Så har det ju sett ut varje år, enda skillnaden var att de lade till Kina och Japan i år på listan för första vågen

Citat:

Läs stycket om iPhone batteri här http://www.apple.com/se/batteries/replacement...
Var där står det att iPhone 5 endast har 6 månader medan alla andra har 1 år?

Hej igen.

Du tack för länken. Kollade med tele2 idag och de backade och stod för ersättnings hörlurar.

(Var inte riktigt det din länk visade men nästa)

Så tack tack

Senast redigerat 2013-10-15 09:28
  • Avstängd
  • Örebro
  • 2013-10-15 04:13
Ursprungligen av Ancientdragon:

Läs stycket om iPhone batteri här http://www.apple.com/se/batteries/replacement...
Var där står det att iPhone 5 endast har 6 månader medan alla andra har 1 år?

Hej igen.

Du tack för länken. Kollade med tele2 idag och de backade och stod för ersättnings hörlurar.

(Var inte riktigt det din länk visade men nästa)

Så tack tack [/quote]

När jag fick ett par utbyteslurar så vände jag mig direkt till Apple och fick fylla i ett formulär på deras hemsida, detta gjorde jag en fredag, på måndagen kom UPS och knackade på dörren med ett paket med nya lurar och ett returpaket att lägga dem "trasiga" i som han skulle ha med sig tillbaka, paketet hade skickats ut från Holland från början

Såg något om att även svenska priserna för 5S och 5C skulle ha gått upp idag (de franska har gjort det), någon som sett bekräftelse på detta?

Ursprungligen av Adrian B:

Såg något om att även svenska priserna för 5S och 5C skulle ha gått upp idag (de franska har gjort det), någon som sett bekräftelse på detta?

Ja, det verkar vara höjt i Frankrike. 5s kostar nu 709/811/917 euro.

Men i Tyskland är det fortfarande 699/799/899 euro.
Och i England är det fortfarande 549/629/709 pund.

Det är kanske någon ny avgift (typ Copyswede) i Frankrike? Eller momshöjning eller något liknande?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ja, det verkar vara höjt i Frankrike. 5s kostar nu 709/811/917 euro.

Men i Tyskland är det fortfarande 699/799/899 euro.
Och i England är det fortfarande 549/629/709 pund.

Det är kanske någon ny avgift (typ Copyswede) i Frankrike? Eller momshöjning eller något liknande?

Ja, det var så jag såg det förklarat på MacRumors forum, någon sådan form av avgift spekuleras det om och där skrev någon att Sverige också får höjning med 30 euro.

Ursprungligen av Adrian B:

Ja, det var så jag såg det förklarat på MacRumors forum, någon sådan form av avgift spekuleras det om och där skrev någon att Sverige också får höjning med 30 euro.

Med tanke på att både 4, 4s och 5 har kostat 5995/6995/7995, så har vi nog redan fått den höjningen i de priser som har presenterats (6295/7295/8295 kr).

Det kan inte vara ytterligare tillägg på 30 euro.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Med tanke på att både 4, 4s och 5 har kostat 5995/6995/7995, så har vi nog redan fått den höjningen i de priser som har presenterats (6295/7295/8295 kr).

Det kan inte vara ytterligare tillägg på 30 euro.

Ah, ja det låter ju rimligt.

Bevaka tråden