Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spigen-skal

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-10-12 18:19

Någon som har erfarenhet av Spiegen? Väntar på min 5s och har fastnat lite för deras skal, antingen
http://www.spigen.com/brands/apple/iphone/iph... eller http://www.spigen.com/brands/apple/iphone/iph...

Slim Armor:

Neo Hybrid:

Senast redigerat 2013-10-12 22:18
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-10-12 20:00

Tycker du att designen på telefonen är ful på nåt sätt eftersom du vill gömma den i ett skal?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-10-12 21:06

Nej men är man en småbarnsförälder som ska ha den som företagstelefon i 3 år så är det värt att vara extra försiktig så det inte blir ett par tråkiga år. Små barn är otroligt kreativa när det kommer till destruktivitet.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-10-12 22:33

Man får väl låta se till att ha den utom räckhåll för de små liven...

Åter till ämnet nu. Är det någon som kan hjälpa TS med frågan?

Ingen erfarenhet från just Spigen, men frugan använder skal från Moshi, riktigt bra kvalitet och känsla.
http://www.moshimonde.com/

har själv slim armor och det är nog det skal jag gillar bäst av "alla". smidigt men ändå välskyddande. gillar dock inte skal i allmänhet utan brukar köra det någon månad (smekmånaden) och sen kör jag naket:)

Har testat en del från Spigen och gillar faktiskt det mesta.

kort och gott.slim armor är ett bra skydd!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-13 10:40

Jag har haft ett flertal Spigen-skal och använder även sedan flera år deras skärmskydd Ultra Crystal.

Just nu använder jag Ultra Crystal skärmskydd (syns inte att det sitter på i princip, perfekt klarhet, håller ett år i taget tills jag säljer telefonen och skaffar ny) och ett plånboksfodral i ljusbrunt läder som jag byter med en Ultra Thin Air när jag vill slippa plånboksdelen. De har en som är precis de två grejerna i en, men jag hade redan de här sedan innan så känns dumt att köpa ytterligare.

Jag har tidigare både beställt via deras hemsida och nu gått över till att köpa via deras brittiska ebay-sida. Ebay-sidan är deras officiella och där är det billigare. Alltid tidigare har frakten gått snabbt (3-4 dagar) men nu har jag faktiskt haft en order som tog ca 10 dagar innan den kom fram (de skrev 5-14 dagar så det är inget fel).
Det här är deras officiella ebay-sida.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-10-13 21:29
Ursprungligen av josie:

Jag har haft ett flertal Spigen-skal och använder även sedan flera år deras skärmskydd Ultra Crystal.

Just nu använder jag Ultra Crystal skärmskydd (syns inte att det sitter på i princip, perfekt klarhet, håller ett år i taget tills jag säljer telefonen och skaffar ny) och ett plånboksfodral i ljusbrunt läder som jag byter med en Ultra Thin Air när jag vill slippa plånboksdelen. De har en som är precis de två grejerna i en, men jag hade redan de här sedan innan så känns dumt att köpa ytterligare.

Jag har tidigare både beställt via deras hemsida och nu gått över till att köpa via deras brittiska ebay-sida. Ebay-sidan är deras officiella och där är det billigare. Alltid tidigare har frakten gått snabbt (3-4 dagar) men nu har jag faktiskt haft en order som tog ca 10 dagar innan den kom fram (de skrev 5-14 dagar så det är inget fel).
Det här är deras officiella ebay-sida.

Tack för utförligt svar! Får nog bli en sån om jag inte köper apples officiella.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-10-16 07:49

Blev en Neo Hybrid, återkommer med lite tankar kring den när den dyker upp.

En liten varning för klockprinsen.se, som också säljer Spigens skal.

Jag beställde där söndag kväll. Det var ungefär samma pris som att beställa från Spigens engelska Ebay-butik, men i min enfald trodde jag att det skulle gå snabbare att få leveransen från en svensk försäljare.

Klockprinsen lovar att skicka samma dag om varan finns i lager. Skalet som jag beställde står "i lager". De borde alltså ha skickat under måndagen. Men nu har både måndagen och tisdagen passerat, och ordern står fortfarande som "Behandlas".

Och de svarar inte på meddelanden som skickats in via hemsidans kontaktformulär.

Det kan ju naturligtvis vara en liten enmansfirma, och att han är sjuk eller har åkt på semester. Så jag får väl ge det lite mer tid. Men det börjar lukta lite lurendrejeri.

@Jesper Ohlsson, du bör nog ha kollat upp den där sidan lite mer innan beställning.
Hoppas att det löser sig för dig och att du får ditt skal.

Ursprungligen av keptang:

...du bör nog ha kollat upp den där sidan lite mer innan beställning...

När det handlar om så pass lite pengar, så brukar jag inte göra någon större koll. Man måste chansa lite ibland...

Och det kan ju vara så att de inte fanns i lager, trots att det stod så, och att det därför tar några dagar längre. Det är för tidigt att ge upp hoppet, men jag tyckte ändå att det var på sin plats med en liten varning.

Senast redigerat 2013-10-16 11:45

Uppföljning:
Fick nu ett mail där det står att: "Produkten har utgått. Köpesumman återbetalas. Ber om ursäkt för eventuella besvär."

Men återbetalningen syns inte på kontot.
Och produkterna står fortfarande kvar på deras hemsida "I lager".

Återkommer med slutligt besked när (och om) pengarna kommer.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Uppföljning:
Fick nu ett mail där det står att: "Produkten har utgått. Köpesumman återbetalas. Ber om ursäkt för eventuella besvär."

Men återbetalningen syns inte på kontot.
Och produkterna står fortfarande kvar på deras hemsida "I lager".

Återkommer med slutligt besked när (och om) pengarna kommer.

Av någon outgrundlig anledning tar det alltid en massa tid innan backade transaktioner syns på kontot. Tydligen inte lika bråttom som när pengarna ska andra hållet.

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2013-10-16 11:15
Ursprungligen av dhanjel:

Blev en Neo Hybrid, återkommer med lite tankar kring den när den dyker upp.

Det ser jag fram emot!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-10-16 12:16
Ursprungligen av pmarriott:

Av någon outgrundlig anledning tar det alltid en massa tid innan backade transaktioner syns på kontot. Tydligen inte lika bråttom som när pengarna ska andra hållet.

Det är nog olika. Jag var inne på Kjell&Co och lämnade tillbaka en grej som inte funkade som utlovat, och pengarna fanns på mitt konto bara någon minut senare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-18 10:17

Jag har som sagt köpt flera skärmskydd och även fodral och har hittills inte hittat en svensk återförsäljare (som jag tyckt verkar seriös i alla fall) men tar gärna tips om någon hittat, testat och varit nöjd.
Nu sista beställningen (beställde fler skydd till syrran bland annat) från ebay uk kom på 5 arbetsdagar från order.

Uppföljning 2:
Fick tillbaka pengarna från Klockprinsen igår kväll. 1,5 dygn är ganska bra ändå.

Beställde ett skal här i stället: http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlistin...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-11-01 20:44

Fodralet ligger vid min sida just nu, känns spontant riktigt trevligt.
Det som inte är lika trevligt är att Telia har en leveranstid på mitten av december på min telefon.

Ursprungligen av dhanjel:

Fodralet ligger vid min sida just nu, känns spontant riktigt trevligt.
Det som inte är lika trevligt är att Telia har en leveranstid på mitten av december på min telefon.

Du skulle beställt av mig istället. 39:- + 24:- frakt.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-11-01 21:10

Lite svårt när du skrev din annons ca 2 veckor efter att jag beställt mitt

Så kan det gå när man inte kan spå.

Ursprungligen av dhanjel:

Blev en Neo Hybrid, återkommer med lite tankar kring den när den dyker upp.

Är det den här som du menade?

http://www.spigen.com/iphone-5-case-neo-hybri...

Det är den som jag själv mest är intresserad av för man vill dels ha något som gör att telefonen blir alldeles för hal men ändå se designen. Jag är också intresserat av att komplettera med ett Sportbälte. Jag har Bookbook nu men den är omständigt att behöva ta av den varje gång man vill ha den med när man springer.

Har du fått någon uppfattning om ditt fodral ännu?

1
Bevaka tråden