Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fyll din Mac med snygga IOS 7-ikoner

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är förhoppningsvis inte så långt kvar tills vi får installera OS X Mavericks, men här kommer ett tips till dig som inte kan vänta och vill ha mer av den nya stilen som infördes med IOS 7 i din dator redan nu.

Läs hela artikeln här

Jag lekte faktiskt med detta program för inte så länge sedan. Fastnade för dom här ikonerna: http://appicns.com Dock som alltid har jag dom typ 2 dagar för att sedan gå tillbaka till stock ;).

Ursprungligen av SweSG:

Jag lekte faktiskt med detta program för inte så länge sedan. Fastnade för dom här ikonerna: http://appicns.com Dock som alltid har jag dom typ 2 dagar för att sedan gå tillbaka till stock ;).

Åh, de var inte dumma de heller. Finns mycket kul, men jag är nog som du, byter tillbaka efter ett tag.

"Det är förhoppningsvis inte så långt kvar tills vi får installera OS X Mavericks, men här kommer ett tips till dig som inte kan vänta och vill ha mer av den nya stilen som infördes med IOS 7 i din dator redan nu."
Mavericks har väl inga nya ikoner hoppas jag, eller?

Ursprungligen av Gordon67:

"Det är förhoppningsvis inte så långt kvar tills vi får installera OS X Mavericks, men här kommer ett tips till dig som inte kan vänta och vill ha mer av den nya stilen som infördes med IOS 7 i din dator redan nu."
Mavericks har väl inga nya ikoner hoppas jag, eller?

Nej, inte vad jag sett på min dator iaf.

Jag ser mig som lite av en ikonsamlare. Jag har mängder med olika set, faktiskt mer än jag använder men ikoner med hög detaljrikedom kan vara fascinerande att se på o MacOS kan visa ikoner i 512x512 px storlek

IOS7-ikoner är dock den raka motsatsen, de faller säkert nån i smaken men på min Mac vill jag inte ha dem

Senast redigerat 2013-10-15 20:48
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-15 19:58
Ursprungligen av Mymac4ever:

Jag ser mig som lite av en ikonsamlare. Jag har mängder med olika set, faktiskt mer än jag använder men ikoner med hög detaljrikedom kan vara fascinerande att se på o MacOS kan visa ikoner i 128x128 px storlek.

IOS-ikoner är dock den raka motsatsen, de faller säkert nån i smaken men på min Mac vill jag inte ha dem

OSX fixar ikoner på 512x512 pixlar.

  • Medlem
  • 2013-10-15 20:13

SNYGGA IOS 7 ikoner!!!????!!!!

Ios7 ikonerna är väl dom fulaste och barnsligaste jag sett i hela mitt långa liv! Jag köpte en leksurfplatta som spelar små melodier när man trycker på ikoner, dom ikonerna var mycket snyggare och mer profesionella än pastell dyngan i ios 7!

Ursprungligen av Erik.dv:

OSX fixar ikoner på 512x512 pixlar.

Så var det ja. Var visst ett tag sedan jag höll på o kollade på dem jag har

  • Medlem
  • 2013-10-15 23:14
Ursprungligen av Mymac4ever:

Jag ser mig som lite av en ikonsamlare. Jag har mängder med olika set, faktiskt mer än jag använder men ikoner med hög detaljrikedom kan vara fascinerande att se på o MacOS kan visa ikoner i 512x512 px storlek

IOS7-ikoner är dock den raka motsatsen, de faller säkert nån i smaken men på min Mac vill jag inte ha dem

Har ikonsamlaren några tips och länkar till ställen där man kan hitta snygga ikoner? Jag hittar då inget direkt snyggt, och allt är i alla möjliga och omöjliga storlekar.

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2013-10-15 23:41
Ursprungligen av Dalle:

Har ikonsamlaren några tips och länkar till ställen där man kan hitta snygga ikoner? Jag hittar då inget direkt snyggt, och allt är i alla möjliga och omöjliga storlekar.

Här är det lätt att söka bland mängderna, men långtifrån allt är snyggt:

http://www.iconarchive.com/

Ursprungligen av Dalle:

Har ikonsamlaren några tips och länkar till ställen där man kan hitta snygga ikoner? Jag hittar då inget direkt snyggt, och allt är i alla möjliga och omöjliga storlekar.

Ska se vad jag kan göra...

Ursprungligen av Gordon67:

"Det är förhoppningsvis inte så långt kvar tills vi får installera OS X Mavericks, men här kommer ett tips till dig som inte kan vänta och vill ha mer av den nya stilen som infördes med IOS 7 i din dator redan nu."
Mavericks har väl inga nya ikoner hoppas jag, eller?

Nej, men man ser ju på ikonen för själva Mavericks och typsnitten att det också blivit tunnare etc. Bara så jag tänkte. Tror nya IOS 7-stilen kommer smitta av sig på ikoner å annat även i OS X framöver.

Ursprungligen av Dalle:

Har ikonsamlaren några tips och länkar till ställen där man kan hitta snygga ikoner? Jag hittar då inget direkt snyggt, och allt är i alla möjliga och omöjliga storlekar.

Det blev "lite" länkar när jag kopierade ur mina bokmärken. Allt handlar om GUI, så inte bara ikoner o det kan finnas en del dubbletter samt ev döda länkar. Jag skapade en pdf som ligger i min Dropbox... https://dl.dropboxusercontent.com/u/7552744/9...

...bara genom att söka med "macicons" på google fann jag denna sida som också länkar vidare: http://findicons.com/search/mac#ajax

Senast redigerat 2013-10-16 12:58
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-17 20:18
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Nej, men man ser ju på ikonen för själva Mavericks och typsnitten att det också blivit tunnare etc. Bara så jag tänkte. Tror nya IOS 7-stilen kommer smitta av sig på ikoner å annat även i OS X framöver.

Jag förstår inte heller alls kopplingen till Mavericks om jag ska vara ärlig. Ironiskt nog fungerar inte den här metoden i Mavericks för att byta ut ikoner, märkte jag när jag skulle applicera ändringarna jag gjort i CandyBar...

Edit: men jag fick till det till slut: https://www.dropbox.com/s/0xrx4nmh30jun7o/Scr...
Papperskorgen är fin som den är

Jag gillar egentligen inte iOS 7:s ikoner, för mycket pastell för mig. Men jag blev ändå ganska nöjd med min dock, det blev enhetligt med min telefon och ipad liksom

Senast redigerat 2013-10-18 10:28

Jag är så besviken på iOS7 designen! Har barnen på dagis tagit över Apple?
Jag vill ha tillbaka snygg design, Steve Jobs roterar i graven. Låt Microsoft hålla på med platt design så som i W8.

1
Bevaka tråden