Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple håller iPad event 22:e Oktober

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Finspång
  • 2013-10-08 23:06

#nyhetstips

Enligt AllThingsD ska Apple hålla ett event den 22:e Oktober för att presentera nya iPads. Troligen inte Mac Pro eller Mavericks skriver de även att någon informerat dem om. Vågar man hoppas att dom klämmer in något annat roligt under detta event ändå, kanske en One More Thing Mac mini?

http://allthingsd.com/20131008/apple-will-hol...

Såg också detta nyligen, skönt att äntligen få besked om att det iallafall inträffar denna månad! Hoppas givetvis på att de kommer visa en uppdatering av deras rMBP's..i samband med Maverics verkar det inte helt fel.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-08 23:44
Ursprungligen av wurpan:

Enligt AllThingsD ska Apple hålla ett event den 22:e Oktober för att presentera nya iPads.
Troligen inte Mac Pro eller Mavericks skriver de även att någon informerat dem om.

Du läste lite snabbt. Tvärtom, troligtvis även något om MacPro och Mavericks

Citat:

The focal point of the gathering will be the latest updates to the company’s iPad line, but the new Mac Pro and OS X Mavericks will likely get some stage time as well, I’m told.

Skulle det kunna bli så här kanske, nya Ipads samt ny Mac Pro och OS X Mavericks datum. Sedan väntar de lite grann och uppdaterar Apple Store med nya Macbook Pro med Retina och Haswell som de nyligen gjorde med Imac?

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Skulle det kunna bli så här kanske, nya Ipads samt ny Mac Pro och OS X Mavericks datum. Sedan väntar de lite grann och uppdaterar Apple Store med nya Macbook Pro med Retina och Haswell som de nyligen gjorde med Imac?

Kanske, men förra året packade de in rätt mycket i sitt event 23 oktober; iPad mini, iPad 4, MacBook Pro 13 Retina, helt nya iMac och Mac mini.

Förresten borde vi också lära oss att inte lyssna på Macgeneration när de kommer med datum...

  • Medlem
  • Finspång
  • 2013-10-09 10:09
Ursprungligen av IngoX:

Du läste lite snabbt. Tvärtom, troligtvis även något om MacPro och Mavericks

Ja jäklar det har du rätt i. Ändå läste jag den mening flera gånger... Måste ha varit riktigt trött!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-10-09 11:58

Skulle bli riktigt förvånad om inte rMBP också kommer under eventet. Är möjligt att dom skulle vänta till dagen efter deras earnings call, men har ändå svårt att se att det skulle bli på det viset, kan tänka mig att dom snabbt nämner rMBP bara.
Tror att det snarare är så att man inte ska ta det allthingsD skrev som en exakthet om vad som endast kommer nämnas.
Dom skriver trotts allt att dom inte är säkra på om Mac Pro kommer att omnämnas tillsammans med Mavericks.
Tror man får ta det som att dom bara inte skrev att just rMBP också kommer nämnas för dom inte vet helt.
Precis som dom inte vet om Mavericks eller Mac Pro men dom är dom 2 säkraste korten dom räknar med kommer få en omnämning också.

Enda sättet jag kan se att dom skulle vänta var om dom säger tex att Mavericks kommer den 29e.
Och sen vid den 29e så släpper dom rMBP också i samband med Mavericks.

Ursprungligen av zOlid:

Skulle bli riktigt förvånad om inte rMBP också kommer under eventet. Är möjligt att dom skulle vänta till dagen efter deras earnings call, men har ändå svårt att se att det skulle bli på det viset, kan tänka mig att dom snabbt nämner rMBP bara.
Tror att det snarare är så att man inte ska ta det allthingsD skrev som en exakthet om vad som endast kommer nämnas.
Dom skriver trotts allt att dom inte är säkra på om Mac Pro kommer att omnämnas tillsammans med Mavericks.
Tror man får ta det som att dom bara inte skrev att just rMBP också kommer nämnas för dom inte vet helt.
Precis som dom inte vet om Mavericks eller Mac Pro men dom är dom 2 säkraste korten dom räknar med kommer få en omnämning också.

Enda sättet jag kan se att dom skulle vänta var om dom säger tex att Mavericks kommer den 29e.
Och sen vid den 29e så släpper dom rMBP också i samband med Mavericks.

"Waiting for Haswell MBP Mega Thread" I see you

  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-10-09 16:26
Ursprungligen av dahlblom:

"Waiting for Haswell MBP Mega Thread" I see you

Neeeej då

ipad mini retina A7 64GB wifi-versionen Touch ID och M7...

Bör väl innebära ett litet högre pris än dagens 4600...

Apple bör frångå lagringsalternativen tycker jag i ipad och köra 32/64/128 som alternativ. 16GB känns som en på tok för dyr läsplatta.

Well I´m waiting for Apple to launch the ‘killer-app’ that ballmerizes Surface: A remote desktop for Windows on IOS.
Jag var bara tvungen att skriva det på engelska ...
Nu när det finns tillräckligt med processorkraft i telefon och snart i platta så är det väl på tiden att Apple gör bot för sina misslyckande på server-sidan och kapitaliserar sitt försteg när det gäller klienter. Till dem som säger att RDP redan finns så säger jag bara att Apple köper upp Mochasoft eller vad du vill samt ser till att all things windows får stöd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-10 16:40
Ursprungligen av ArtAudio:

Well I´m waiting for Apple to launch the ‘killer-app’ that ballmerizes Surface: A remote desktop for Windows on IOS.
Jag var bara tvungen att skriva det på engelska ...
Nu när det finns tillräckligt med processorkraft i telefon och snart i platta så är det väl på tiden att Apple gör bot för sina misslyckande på server-sidan och kapitaliserar sitt försteg när det gäller klienter. Till dem som säger att RDP redan finns så säger jag bara att Apple köper upp Mochasoft eller vad du vill samt ser till att all things windows får stöd.

Och jag vill ha bättre VT220-emulering mot mina VMS-servrar. Just nu är det svårt att köra DEBUG eftersom emuleringen av numeric Keypad inte funkar så bra. Speciellt GOLD-tangenten.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-10-10 20:50
Ursprungligen av ArtAudio:

Well I´m waiting for Apple to launch the ‘killer-app’ that ballmerizes Surface: A remote desktop for Windows on IOS.
Jag var bara tvungen att skriva det på engelska ...
Nu när det finns tillräckligt med processorkraft i telefon och snart i platta så är det väl på tiden att Apple gör bot för sina misslyckande på server-sidan och kapitaliserar sitt försteg när det gäller klienter. Till dem som säger att RDP redan finns så säger jag bara att Apple köper upp Mochasoft eller vad du vill samt ser till att all things windows får stöd.

Apple kommer inte lansera det. Däremot kommer MS snart lansera en för iOS och Android.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-10-10 21:50
Ursprungligen av pesc:

Och jag vill ha bättre VT220-emulering mot mina VMS-servrar. Just nu är det svårt att köra DEBUG eftersom emuleringen av numeric Keypad inte funkar så bra. Speciellt GOLD-tangenten.

Har du inte sett Reflection X for iPad?

(inte jag heller)

Jag tänker att mitt inlägg fick tråden att bugga ut. Sånt händer. Beklagligt som kringlan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-15 18:11

Nu är inbjudan ute.
#nyhetstips

'We Still Have a Lot to Cover". Det låter lovande!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-15 20:06

Jag hoppas på en keynote med ett par oväntade twists iaf, inte bara samma torftiga keynotes som det har varit sedan Steve lämnade in.

Tim kan ta o börja med sin egen "one more thing"...

  • Medlem
  • International user
  • 2013-10-15 20:30
Ursprungligen av zinned:

Jag hoppas på en keynote med ett par oväntade twists iaf, inte bara samma torftiga keynotes som det har varit sedan Steve lämnade in.

Tim kan ta o börja med sin egen "one more thing"...

Jag skulle vilja påstå att det är omöjligt att sådant inte läcker innan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-15 20:32
Ursprungligen av zappee:

Jag skulle vilja påstå att det är omöjligt att sådant inte läcker innan.

Det var inte omöjligt under Steves tid, varför skulle det vara omöjligt nu?

Apple måste seriöst skärpa sig vad det gäller att täta till läckorna.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-10-15 20:34
Ursprungligen av zinned:

Det var inte omöjligt under Steves tid, varför skulle det vara omöjligt nu?

Apple måste seriöst skärpa sig vad det gäller att täta till läckorna.

Vad var inte läckt under SJs tid?

Jag tror det är omöjligt så länge man producerar i andras fabriker.
Givetvis skulle man kunna hålla det hemligt om man inte visade det för någon, men då blir leveranstiden sjukt lång istället.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-15 20:40
Ursprungligen av zappee:

Vad var inte läckt under SJs tid?

Jag tror det är omöjligt så länge man producerar i andras fabriker.
Givetvis skulle man kunna hålla det hemligt om man inte visade det för någon, men då blir leveranstiden sjukt lång istället.

Det händer absolut under Steves tid men det var inte alls så vidöppet som det är nu.

Jag håller med dig om att det är svårt men de har lyckats hyfsat tidigare och ska kunna det nu också, dock verkar ambitionsnivån för detta ligga riktigt lågt.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2013-10-16 03:45

Själv väntar jag med spänning på nya OSX. Efter snart ett år med min MBPr 13" kommer Mavericks sitta fint. Är nöjd med datorn så det blir ingen ny MBPr. Börjar dock bli sugen på en ny iPad då min nuvarande Gen 3 börjar kännas lite gammal, dock är den fortfarande lika snabb och används flitigt som slösurf.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-10-16 13:59
Ursprungligen av zinned:

Det händer absolut under Steves tid men det var inte alls så vidöppet som det är nu.

Jag håller med dig om att det är svårt men de har lyckats hyfsat tidigare och ska kunna det nu också, dock verkar ambitionsnivån för detta ligga riktigt lågt.

Okok, jag har dock svårt att komma på något nu som inte var läckt.

Ursprungligen av zinned:

Det händer absolut under Steves tid men det var inte alls så vidöppet som det är nu.

Jag håller med dig om att det är svårt men de har lyckats hyfsat tidigare och ska kunna det nu också, dock verkar ambitionsnivån för detta ligga riktigt lågt.

Jag tror att det helt enkelt fråga om andra produktionssiffror. Det är svårare att rampa upp en produktionsapparat i den nivå som behövs för Apple utan läckor för småsaker såsom knappar, skal och liknande

Men de lyckades väl hålla 64 bitarsprocessorn ganska hemlig?

Det gamla talesättet att "det 3 vet, det vet världen" stämmer ganska bra. Det blir exponentiellt svårare att hålla tätt ju fler som har tillgång till informationen.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-16 16:46
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror att det helt enkelt fråga om andra produktionssiffror. Det är svårare att rampa upp en produktionsapparat i den nivå som behövs för Apple utan läckor för småsaker såsom knappar, skal och liknande

Men de lyckades väl hålla 64 bitarsprocessorn ganska hemlig?

Njae det vet jag inte för jag hörde rykten om det i en Podcast.

Inget snack om att vi vet mer i förväg inför keynotes mot förut.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-10-16 18:10
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror att det helt enkelt fråga om andra produktionssiffror. Det är svårare att rampa upp en produktionsapparat i den nivå som behövs för Apple utan läckor för småsaker såsom knappar, skal och liknande

Men de lyckades väl hålla 64 bitarsprocessorn ganska hemlig?

Nix, http://www.macrumors.com/2013/08/25/a7-proces...

Inte för att dissa Macrumors som jag kikar på typ varje dag, men måste ju in här och länka till vår artikel om samma sak.

Bevaka tråden