Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att starta iWorks efter ominstallation

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ominstallerade nyligen hela min dator eftersom jag haft upprepade problem med felmeddelanden vid uppdateringar, installationer som inte lyckats och att iTunes hela tiden laggade. Provade först att bara installera om OSX men det hjälpte inte så jag blåste hela maskinen och började om från början istället.

För ett drygt år sedan migrerade jag min gamla MacBook till min nya MacBook Pro Retina och detta gick utan problem om man bortser från ovanstående.

iWorks 09 köpte jag för flera år sedan på en CD-skiva och programmet har följt med sedan dess och har aldrig orsakat problem tidigare.

Eftersom jag hade de tidigare beskrivna problemen valde jag att inte återställa datorn från min Time machine-kopia utan jag har istället hämtat de program och filer jag var intresserad av manuellt. Allt har gått bra tills det var dags för iWorks. Allt ser rätt ut, ikonerna ligger så fint i programmappen men när jag klickar på dem så dyker bifogat felmeddelande upp.

Vad kan detta bero på och hur ordnar jag felet?
Kan tillägga att det inte är ett alternativ att hämta ner programmen från App Store eftersom jag har 09 och där finns bara 11 vilket jag alltså inte har köpt.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-10-14 17:21

Det ser ut som om ett bibliotek som Pages behöver saknas, kan du inte installera om iWorks från CD'n?

Ursprungligen av mattiL:

Det ser ut som om ett bibliotek som Pages behöver saknas, kan du inte installera om iWorks från CD'n?

Om jag bara hade hittat den

Ursprungligen av kjellebelle:

Om jag bara hade hittat den

Ska gå en runda runt kyrkogården på vinden och se om jag hittar en. Tror jag har ett gammalt iWork 09 liggande.

Edit: Jodå, jag har en skiva. Skicka PM med din adress så lägger jag den på posten idag.

Senast redigerat 2013-10-15 08:28
1
Bevaka tråden