Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMessage fungerar inte på Macbook Pro

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Macbook Pro med retina skärm. Jag har dock stött på ett problem med iMessage. Av någon anledning kan jag inte aktivera det, trots rätt AppleID, telefonnummer och mailadresser samt lösenord.

Texten jag får upp när jag skriver in rätt lösenord är:
"Kunde inte logga in på iMessage. Servern påträffade ett fel vid behandling av registreringen. Försök igen senare."

Någon som vet hur jag ska kunna lösa detta?

Testa att ta bort diverse .plist som hör till iMessage. Glöm dock inte att kopiera dem till skrivbordet innan du tar bort dem. Starta sedan om.

Du kan även testa att skapa en ny användare på datorn för att se om problemet är lokalt för just den användaren.

Jag har haft problem på min MBP 2010, var dock tvungen att göra en clean install för att få det att fungera igen.

Jag har inga problem med själva inloggningen... Men egentligen: har iMessega någonsin fungerat? Det synkar inte. Meddelanden kommer inte till telefonen eller datorn. Inloggning via olika mejladresser, telefonnummer och konton.

iMessage är bra på telefonerna, men lägger man till iPad och Mac så blir det bara en enda röra. Samma lika med Facetime. Gör om, gör rätt, Apple!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-10-11 08:19

För mej funkar både FaceTime och iMessage på iPhone, iPad och Macmini/iMac, både på telefonnummer och mailadresser. Precis som det ska.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-11 08:45

Har iMessage igång på min iPhone,iPad och MBP och det fungerar som det ska.
Kommer det ett meddelande och jag inte öppnar det inom rimlig tid plingar det till på alla enheter.
Öppnar jag det på min iPhone tex så är det tyst i alla andra men dom har ramlat in på dom.
Så för mig och min fru fungerar det verkligen utan problem.

Funkar alldeles utmärkt på flera enheter för mig också.

1
Bevaka tråden