Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vitaminwell och liknande, blir man friskare och piggare av det?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-09 21:43

Jäkligt off topic men jag orkar inte regga mig på något annat forum

Min sambo köper vitaminwell varenda dag. Jag är inte så kunnig inom sånt här men min sambo hävdar att det fungerar. Vad är er uppfattning om sånt här? Fungerar vitaminwell, aloevera osv...?

Och kanske viktigare; Har ni några exempel på något liknande som man faktiskt BLIR friskare och mår bättre av?

vitaminwell innehåller väll en jävla massa socker har jag för mig jag läst, har aldrig smakat sjölv
men du blir nog lika pigg om du knaprar i dig ett 10-tal sockerbitar

Att du skulle bli friskare är väll rent skitsnack
men det är väll bättre än att dricka Cola

Edit:
Hittade länken jag läste tidigare http://www.aftonbladet.se/halsa/article125402...

Produkterna fungerar, företagen tjänar ju en massa pengar på dem. Eller det kanske inte var så du menade?

Något man mår bättre av? Motion, bra kost, rökstopp och måttlig alkoholkonsumtion är några bra exempel. Det finns inga genvägar...

@disktant och @Capeman har helt rätt.

Vitaminwell är som vilken annan läsk som helst.

Tror nästan Cola är bättre.

Nej, det blir man inte.

För de dagar då inte ens kaffe kan få mig pigg o vaken brukar jag lösa upp en Gerimax brustablett i vatten o hälla i mig. Har ingen aning om hur det är med sockerhalten i denna men den innehåller en hel del nyttiga vitaminer samt Ginseng som gör underverk på kort tid.

Diverse "hälsoläsk" sorter tror jag föga på

Den med citron/fläder är riktigt god, dricker den hellre än cola. Dvs, jag dricker den för smaken, inget annat.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-10-10 07:19
Ursprungligen av Erikhol:

Jäkligt off topic men jag orkar inte regga mig på något annat forum

Min sambo köper vitaminwell varenda dag. Jag är inte så kunnig inom sånt här men min sambo hävdar att det fungerar. Vad är er uppfattning om sånt här? Fungerar vitaminwell, aloevera osv...?

Och kanske viktigare; Har ni några exempel på något liknande som man faktiskt BLIR friskare och mår bättre av?

Du blir frisk av att äta en varierad kost och motion, punkt. Mindre pengar gör du av med på så sätt också.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-10-10 07:29

Jag tycker "Reload" hjälper när man är bakfull åtminstone

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-10-10 08:11

Skulle också vilja säga att ni skall försöka äta närodlat/uppfött, betydligt bättre näringsvärde i den maten än i det vi får från matladorna i:e ICA, COOP, Lidl, Willys mfl. Det finns flera rapporter som visar på att den mat som kommer från dessa kjedjor inte innehåller samma näring, mineraler, vitaminer mm som det som odlas småskaligt har. Dessutom är det inte bara bra för dig, det är bra för miljön både hos oss och de länder där denna "mat" odlas.

Förutom att råvarorna på det viset får bättre värden så blir de så mycket godare också.

1
Bevaka tråden