Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förläng batteritiden i Iphone med extra batteri

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av jas:

Lärdom: Kolla alltid (ny) utrustning inför viktiga uppdrag!

https://en.wikipedia.org/wiki/Murphys_law

"gillar" men ogillar!

Men jag tyckte att jag var duktig som testade ficklampan när den laddade med kontakten, kollade att lysdioderna blinkade mm, dvs den fick ju ström utan problem, men själva batteriet laddades aldrig...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2013-08-29 19:09
Ursprungligen av BonneSwe:

Valde denna produkt, Andersson PRB 2.0, för att den hade bra pris och prestanda och säkert var noga utvald hos NETONET.

Men tyvärr var det fel...
Efter att ha laddat den ett par 4-5 timmar med bifogad nätsladd, var jag övertygad om att jag skulle kunna ladda min mobil på resan. Allt ser ut att fungera med lysdioder som blinkar glatt under laddning. Tyvärr kan jag bara meddela att den var stendöd då jag skulle ladda min telefon på flygresan dagen efter. Försökte ladda strömbanken via dator istället, för att kontrollera att inte nätadapter skulle vara sönder, men tyvärr med samma usla resultat.

Ett reservbatteri/laddare måste ALLTID fungera felfritt för att man ska våga lite på det.
Tyvärr ingen seriös produkt.
Min rekommendation är att välja ett annat märke.

Levereras utan någon form av manual, så mer utförlig felsökning är tyvärr också omöjlig.

[ 2013-08-29]

Testa en annan stickkontakt.
Har visat sig att det är flertalet laddare som skickas med som det är fel på. Så om du inte åker tillbaka med den så testa din iphone laddare eller om du har någon annan usb laddare.

Efter genomläsning av tråden förstår jag inte hur laddning via ett externt batteri skulle förlänga batteritiden, som trådens titel påstår.

Ursprungligen av Niklas99:

Efter genomläsning av tråden förstår jag inte hur laddning via ett externt batteri skulle förlänga batteritiden, som trådens titel påstår.

Tekniskt sett förlänger man inte batteritiden, om vi ska märka ord här men det handlar om att få en Iphone att räcka längre utan att behöva hitta ett uttag och vara bunden till det. Det handlar att ha extraström med sig i fickan eller väskan.

  • Medlem
  • 2013-08-31 11:45
Ursprungligen av Niklas99:

Efter genomläsning av tråden förstår jag inte hur laddning via ett externt batteri skulle förlänga batteritiden, som trådens titel påstår.

Låt laddaren vara ansluten till luren hela tiden så får du en bra mycket längre batterittid.

http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelef...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-11-27 06:27
Ursprungligen av Redaktionen:

Ett extra batteri i väskan är en lösning problemet med att batteritiden i Iphone 5 inte ens räcker en hel dag vid intensivt användande. 99mac har testat den portabla strömkällan Andersson PRB 2.0.

Läs hela artikeln här

Batteriet är som testet visar klockrent. Men laddaren som medföljer är ett skämt. Bytte ut den första jag köpte mot en ny då den laddade batteriet ~20% på en hel natt. Om jag laddade batteriet med telefonens laddare så funkar det ypperligt och det blir fulladdat på några timmar. Tyvärr var exemplar #2 lika dåligt. Orkar dock inte åka och byta igen...själva batteriet är ju ok...så jag får förpassa laddaren till elektronikkyrkogården.

Synd dock på en så pass bra produkt att laddaren sänker helhetsbetyget, särskilt nu när den har blivit 100: dyrare

Har denna själv. Fungerar kanon. Både till iPhonen och iPaden.

http://dx.com/p/external-portable-dual-usb-30...

  • Medlem
  • 2013-11-27 23:18
Ursprungligen av MacMarkus:

Har denna själv. Fungerar kanon. Både till iPhonen och iPaden.

http://dx.com/p/external-portable-dual-usb-30...

"External Portable Dual-USB "30000mAh" Power Bank for iPhone 4 / Samsung / Nokia - White"
30 000 mAh? Imponerande ur det lilla formatet! (Givetvis en nolla för mycket)

Capacity 30000 mAh (Manufacturer rated, actual 16800 mAh)

Så 10000 mAh kanske? Hur som helst, den funkar fint och laddar upp som bara den.

Bryr mig inte om alla ledningar som kom med. Använder iPhone och iPad sina egna USB till 30 PIN och Lightning kablar.

Bevaka tråden